Montako roskapussia teiltä täyttyy viikossa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEAL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LEAL

Aktiivinen jäsen
24.03.2007
3 955
0
36
Jos ajatellaan, että pussi ois tavallinen kaupan muovipussin kokoinen.

Katotaan millasia jätejoonaksia täältä löytyy... :kieh:

*muoks* Ja montako henkeä taloudessanne on?
 
Tuntuu siltä et ainakin miljoona...
Jatkuvasti saa olla kantamassa niitä ulos, varsinkin nyt kun oon kappeja siivonnut niin pelkästään alkuviikolla on kannettu varmaan kymmenisen pussia ulos.
Paperit menee paperiroskikseen ja lasipurkit ja metallit omiinsa.
 
Yksi kauhea jätejoonas täällä :wave:
Muovia tulee useampi pussillinen/vk -->kiikutetaan kierrätykseen.
Lasia, metallia ja lehtiä jonkun verran myös, ehkä yhteensä 1-2pss/vk --> kierrätykseen myös.
Kaikki mahdollinen kuivaroska poltetaan takassa.
Sekaroskikseen menee vain kuopuksen vaipat ja niitä tulee ehkä pussillinen-hieman toista viikossa. Meillä ulkona iso roskis, jota jätehuolto tyhjää pyydettäessä, noin joka toinen kuukausi.
 
Meillä tulee roskis täyteen suunnilleen jokatoinen päivä. Joskus jokapäivä, mutta se ei todellakaan ole mikään kaupan muovikassillinen, ehkä puolet siitä. Vaipparoskiksia 2kpl ja tyhjätään pari kertaa viikossa kumpainenkin ( 20l roskiksia tai 25l ). Lisäksi normisti kerätään biojätettä, nyt kompostori hautautunut lumeen, joten jätettä tulee enempi...
Takka hävittää palavat, metallit ja lasit ja paperit kierrätetään.
Että aikatavalla tulee jätettä meillä.
Eniten harmittaa noi vaipat, joku viisas voiskin vinkata mitkä kestot ois hyviä? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Liian monta. Yleensä vähintään 4...

+ 2 pussia biojätteitä.

Tätä voisin tarkentaa, että aikuisia on 2, molemmat päivät kotona. Eli ruokaa tehdään joka päivä ja joka riivatun tuote on pakattu erikseen johonkin laatikkoon.

Biot kerätään erikseen, lasit, metallit ja sanomalehdet myös, mutta silti meiltä lähtee sekajätettä vähintään 4 pussia viikossa. Meillä ei ole takkaa tms. joten emme voi polttaa mitään tuottamaamme roskaa.
 
Joka päivä yks eli 7pussia.
Meillä pahviroskat erikseen eli siis maitopurkit yms..
Mutta me käytetään sellasia mustia pusseja joita ostetaan erikseen kaupasta.
On pienempiä kuin tavalliset kauppa muovikassit.
 

Yhteistyössä