Montako oppikirjaa teidän eskareilla on?

  • Viestiketjun aloittaja Non compos mentis
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Likalla on joku Salainen aapinen, sitten sellainen matikan kirja, jonka nimeä en muista, kirjoitusvihko, viikonlopputehtävävihko ja vielä paperitulosteita tulee perjantaisin kotiin, joissa tehtäviä 2-3 sivua per viikonloppu.

Kun ei esikoisella ollut kuin yksi tehtäväkirja aikoinaan? Eikä läksyjä eskarista koskaan.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi kirja. Pieni läksy kerran viikossa.:
Kuulostaa ihan sairaalta tuo teidän eskarimeininki.
Likka kuitenkin tykkää, mieluusti tekisi läksyjä vaikka joka päivä, vaikka eskarissa lisähaastetta tuo vielä uusi kielikin. Onkin ottanut omaksi tavakseen lukea lukuläksyn mulle ääneen joka päivä. Paljolta tuo minustakin kuulostaa, itse kävin ennen muinoin srk:n esikoulun, jossa pääpaino oli sillä, että jokainen oppi kellon, solmimaan omat kengännauhansa ja kuorimaan perunan. Kukaan ei osannut lukea ekalle luokalle mennessä. Maailma muuttuu.

Uskon kuitenkin esikoiselle olleen hyväksi viettää vielä yksi vuosi ihan vaan leikkien ja laulaen, hän on vasta myöhemmin innostunut kouluhommista.
 
JONSERED Karhunkantaja
Ei mitään.

Esikoisella ja toisella oli joku Salaisen maan juttu ja perjantaisin (!?!) viikkotehtävä kotiin. Mutta kaksi nuorinta ovat varjeltuneet moiselta. :D IRAlle riittää se, että on leipomispäivä, satuliikuntapäivä, siivouspäivä ja retkipäivä. Hän siis tekee lyhennettyä työviikkoa.
 
Salainen maa on minun eskarilaisellani. Tekevät ilmeisesti yhden aukeaman siitä aina tiistaisin, pari tehtävää jää läksyksi. Ja mielellään tyttö läksynsä tekeekin :)

Leikkiä ja päiväkodinomaisuutta kaipaisin minäkin enemmän eskarin toimintaan.
 
Eskari muuttuu koko ajan enemmän ja enemmän koulunomaiseksi :/

Omalla lapsella oli 2 vuotta sitten Salaisen maan kirja, tekivät tehtäviä ehkä aukeaman viikossa + monisteista joitain helpompia, väritys ym. tyyppisiä. Läksyjä ei tullut koskaan.

Onhan nykyään päiväkodeissa Viskaritkin, jotko jo harjoittelevat eskaria varten :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Onhan nykyään päiväkodeissa Viskaritkin, jotko jo harjoittelevat eskaria varten :eek:
Minun lapsellani oli viskaritoimintaa kerran viikossa, hän oli kyllä innoissaan siitä että oli "iso" ja sai tehdä kivoja tehtäviä. Viskarit myös kävivät luistelemassa (kenttä aika kaukana) ja retkillä erillään muusta ryhmästä. Mutta kyllä minusta tuntuu että se viskari oli aika samanlaista kuin se eskari, jota minä aikanani kävin. Eskari taas on jo hyvin koulumaista, lapseni kertoi että käyvät oikein koululuokassa tekemässä niitä Salaisen maan tehtäviä (mikä toisaalta on hänestä vain jännää ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Onhan nykyään päiväkodeissa Viskaritkin, jotko jo harjoittelevat eskaria varten :eek:
Minun lapsellani oli viskaritoimintaa kerran viikossa, hän oli kyllä innoissaan siitä että oli "iso" ja sai tehdä kivoja tehtäviä. Viskarit myös kävivät luistelemassa (kenttä aika kaukana) ja retkillä erillään muusta ryhmästä. Mutta kyllä minusta tuntuu että se viskari oli aika samanlaista kuin se eskari, jota minä aikanani kävin. Eskari taas on jo hyvin koulumaista, lapseni kertoi että käyvät oikein koululuokassa tekemässä niitä Salaisen maan tehtäviä (mikä toisaalta on hänestä vain jännää ).
Ite kun olin eskarissa töissä, oli ryhmässä myös 5-vuotiaita ja ne teki aina viskari tehtäviä (viskareilla omat kansiot tehtäviä varten ) eri huoneessa, kun eskarit teki omiaan. N. kolmena päivänä viikossa sen yhden oppitunnin verran eli 45min. Viskareilla tietenkin oli myös etuoikeus olla näissä eskarilaisten retkillä mukana (mistä mainitsit ).

Mutta monenlaista viskari toimintaa on, voi myös perustua leikkeihin, retkiin, uimaopetukseen jne. Ja silloin vähemmän näitä viskari-tehtäviä.
 

Yhteistyössä