Montako neliötä ja asukkaita teillä on?

pöllöpöllö
59m²+parveke, kolmio, ei hukkaneliöitä/käytävätilaa. Lisäksi 20m² autotalli, joka jeesaa paljon. Asukkaita 2+1+1 tulossa. Ei rahaa ostaa isompaa, eikä tunnu järkevältä lähteä vuokralle, joten tällä pärjäillään.
 
Esikoista odottaessa oli 65m kaksio, ja mahduttiin eka vuosi hyvin.
Nyt 88m 4h+k rivari, kaksi aikuista, kaksi lasta ja koira.
Yksi makkari on toistaiseksi tietokonehuoneena kun vauva nukkuu meidän kanssa.
 
"Realisti"
74 neliötä, kaksi aikuista. Kaipaisin erillista kodinhoitohuonetta ja kaikki nykyiset tilat voisi olla isompia, mutta ihan hyvä tämä on. En kaipaa niin paljon, että olisin halukas ottamaan lisää lainaa :D.
 
Spencer Hastings
31m2, minä ja häkkielukat ja viikonloppumies :D Toinen asunto, jossa taas asutaan välillä yhdessä, ja johon siirrytään vakituisesti kun lisäännymme on 55m2 hyväpohjainen kaksio. Kai siinä pärjää hyvin ainakin muutaman ensimmäisen vuoden kolmistaankin, mutta haluan myös myöhemmin omat huoneet.
 
"Anne"
31m2, minä ja häkkielukat ja viikonloppumies :D Toinen asunto, jossa taas asutaan välillä yhdessä, ja johon siirrytään vakituisesti kun lisäännymme on 55m2 hyväpohjainen kaksio. Kai siinä pärjää hyvin ainakin muutaman ensimmäisen vuoden kolmistaankin, mutta haluan myös myöhemmin omat huoneet.
Me on ratkaistu tämä niin, koska ei tarvita enempää tilaa, siljainti on hyvä ja vuokra tosi edullinen. Että lapsella on oma huone ja vanhempien sänky on olkkarissa. Löytyy myös iso sohva, eli vieraiden ei tarvitse istuksia kenenkään sängyllä kyläillessään ja alue on selvästi rajattu erikseen. Eihän tämä lopullinen ratkaisu ole, mutta toistaiseksi en näe ongelmaa, lapsi on vasta 5,5vuotias joten kyllä tässä vielä hetki voidaan asua. Teini-ikäisenä lapsi viimeistään alkaa varmaan valvoa tai heräillä tai muutenki miten sattuu, niin haluan kyllä vanhemmille oman makuuhuoneen ja rauhan.
 
viera.s
83 neliötä ja kolme henkilöä + koira. Ensi vuonna neliömäärä tulee olemaan 174, henkilömäärään ei tiedossa lisäystä (se tosin jossain vaiheessa mahdollinen ja sen mukaan tuleva koti mitoitettu).

Nykyinen kotimme on liian ahdas, koska teen töitä pääasiassa kotona eikä minulla ole nyt kunnollista työtilaa, kun toinen makkari on lapsen käytössä. Eikä toki ole myöskään oikein mahdollisuutta majoittaa vieraita, jatkossa sekin onnistuu. Lapsi ei kyllä heti tilantarvetta lisännyt, vasta n. 3-vuotiaasta alkaen tuo toinen huone on ollut nimenomaan hänen käytössään ja minun on tarvinnut siirtyä tekemään työni keittiössä.
 
Spencer Hastings
[QUOTE="Anne";30404558]Me on ratkaistu tämä niin, koska ei tarvita enempää tilaa, siljainti on hyvä ja vuokra tosi edullinen. Että lapsella on oma huone ja vanhempien sänky on olkkarissa.[/QUOTE]

Mä en halua tätä, vaikka isoon olkkariin saisikin hyvin rajattua sellaisen sopen. Oon kyllä nähnyt paljon sellaisia toimivia ratkaisuja, ja asukkaat ovat olleet tyytyväisiä niihin, mutta mä haluan silti ne omat huoneet ja olohuoneesta täysin yhteisen oleilu ja harrastelutilan. Tällä asialla ei onneksi ole hengenhätää, ja samassa taloyhtiössä on myös kolmioita, joiden myyntiintuloa voi kytätä rauhassa :)
 

Yhteistyössä