montako lahjaa lapsesi saa kotoa? entä montako lahjaa suunnilleen saa kaikkiaan? lasten iät

• Viestiketjun aloittaja kysely
  • Ensimmäinen viesti
elämänlähde pakko harmailla
pojat n8v ja 4v saavat meiltä kotoa 1 yhteisen lahjan ja 6 omaa joista 5 liittyvät tohon yhteiseen, ja sukulaisilta n 7 lahjaa/lapsi ja yhden yhteisen.

meillä:
kolme eri-ikäistä lasta.
kukin saa omilta kummiltaan (pariskuntia) yhden lahjan, yksi lahja per lapsi kumaltakin mummolta. mun tädiltä lahja per lapsi, ja meiltä vanhemmilta kolme lahjaa per lapsi (joist ayksi paketti pehmeä. todellakin tarpeeksi lahjoja, ja olen tyytyväinen koska tiedän että lahjat on sekä toivottuja että tarpeellisia (mm vanhimmalle urheiluun liittyvää).
totaali siis ehkä noin 7 lahjaa per lapsi.

Itse olemme ostaneen kaksosille 6 pakettia mieheen ja yksi yhteinen. Sukulaisilta saavat myös mutta en ole niitä laskenut....yleensä ovat saaneet yhteensä 20-25 pakettia mieheen..
Nuorimmaiselle ostettiin kaksi lahjaa ja muutamia sukulaisilta myös lisäksi. Kaksoset ovat 5v ja nuorin 10kk

joulu
mitään grääsää ruveta ostaa, sitä tulee muualta ihan tarpeeksi jos tulee. meillä ei joulua lahjojen varaan jätetä. ale myynneistä sit saa jotain jos haluaa vaatetta yms...

Molemmat saavat kolmelta kummilta lahjat, sit 2 yhteistä meiltä, isovanhemmilta ja lisäksi vielä meiltä 5 omaa. Sit tulee vielä sukulaisilta 1-3 lahjaa.

Nuorin saan meiltä 2, kummeilta 3 ja muilta sukulaisilta 1-3.

Rahaa meni meidän hankkimiin lahjoihin yhteensä 160e. Ei ostettu kuin yksi kalliimpi lahja ja se oli yhteinen (kahdelle vanhimmalle).

Niin ja tiedoksi jo aiheeseen kypsyneille, etten ole käynyt täällä piiitkään aikaan, et en ole vielä aiheesta lukenut, enkä tällaiseen ketjuun vastannut. :)

vieras
11v saa 6 lahjaa + yhden yhteisen
9v ja 8v saavat 5 lahjaa ja 2 yhteistä
6v saa 7 lahjaa
4v saa 5 lahjaa
1v saa 4 lahjaa
Jokianen saa rahallisesti saman verran paitsi tuo 1v vähän vähemmän. Osa saa kummeilta paketin tai 2 osa ei niitäkään. Mummoloista ei saa lahjoja.

vieras
Lapset 3 v ja 1 v saavat meiltä isompi 5 lahjaa ja pienempi kaksi. Lisäksi tulee paketit kummeilta ja isältäni sekä ehkä kolme pakettia molemmille mieheni vanhemmilta. Meiltä ja isältäni saatavat lahjat ovat harkittuja ja mahdollisesti toiveiden toteuttamista. Toisilta isovanhemmilta tulee ehkä villasukkia ja vastaavaa.

Yhteistyössä