Montako kuukautta olet elämäsi aikana ollut työttömänä?

  • Viestiketjun aloittaja tinttarainenkakkarainen
  • Ensimmäinen viesti
tinttarainenkakkarainen
Millaisia ajatuksia työttömyys herätti sinussa?

Itse en ole tähän mennessä ollut työttömänä, mutta 31.10 loppuu nykyinen työsuhde, eikä uutta ole vielä löytynyt... joten sekin vaihtoehto jo vilahtelee mielessä, että työttömäksi joutuisin ekaa kertaa elämässäni.
 
vieras
Aivan puhtaasti täysin työtön olen ollut 1,5 kuukautta. Tällöin sain työttömyyskorvausta jne.
Sitten "osa-aikatyötön" olen ollut 1 kuukauden. Tällöin sain työttömyystukea niiltä päiviltä kun en ollut töissä.
Ja hoitovapaalla, mutta työnhakijaksi rekisteröityneenä olin noin 2kk.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan puhtaasti täysin työtön olen ollut 1,5 kuukautta. Tällöin sain työttömyyskorvausta jne.
Sitten "osa-aikatyötön" olen ollut 1 kuukauden. Tällöin sain työttömyystukea niiltä päiviltä kun en ollut töissä.
Ja hoitovapaalla, mutta työnhakijaksi rekisteröityneenä olin noin 2kk.
Vähän jännitti koska töitä saan ja millaisia. Ei sen kummempia ehtinyt olla, ei esim. alkanut masentaa vielä tuossa ajassa.
 
Jäi kesken eli en oikeasti työtön mutta kotihoidontuella olen kyllä paljon etsinyt töitä.
Ja nyt harmittaa etten liittynyt liittoon kun olisi tullut päivät täyteen :ashamed:
Välillä masentaa mutta eiköhän sitä johonkin pääse!
 
vierasta vieraampi
useita vuosia. Eläkkeelle liian terve, töihin liian sairas. en vain tiedä miten voin olla eläkkeelle liian terve, kun olen liikuntarajoitteinen. Tarvitsen kepit ja pahimpina aikoina pyörätuolia. Mulla on vaikea fibromyalkia eli pehmytkudosreuma. Siihen lisäksi heikko näkö joka on jo niin heikko, että en pysty ajamaan autoa. Muuten kyllä tulen toimeen kotona ja kaupoillakin, vaikkakin suurennuslasin avulla jotenkin saa selvää tuoteselosteista. Kaikkeen tottuu....
 
ihmettelijä
Alkuperäinen kirjoittaja vierasta vieraampi:
useita vuosia. Eläkkeelle liian terve, töihin liian sairas. en vain tiedä miten voin olla eläkkeelle liian terve, kun olen liikuntarajoitteinen. Tarvitsen kepit ja pahimpina aikoina pyörätuolia. Mulla on vaikea fibromyalkia eli pehmytkudosreuma. Siihen lisäksi heikko näkö joka on jo niin heikko, että en pysty ajamaan autoa. Muuten kyllä tulen toimeen kotona ja kaupoillakin, vaikkakin suurennuslasin avulla jotenkin saa selvää tuoteselosteista. Kaikkeen tottuu....
Etkö siis pääse sairauseläkkeellekään?? Kummallista touhua täällä Suomen maassa :(
 
Yks kesä opiskeluaikana eli 3kk epävirallista työttämyyttä (en saanut mitään tukea). Lisäksi 3kk työttömyyttä kahdessa pätkässä (2kk päivärahalla ja 1kk ansiosidonnaista) lasten jälkeen.

Masentavaa mutta kiireistä on ollut mun työttömyyteni.
 
AulisKotityöläinen
Aikanaan opiskelujen välissä n. vuoden putkeen, niin että tein muutaman tunnin viikossa töitä. Vuosia myöhemmin opiskelujen päätyttyä muutaman kuukauden kokopäivätyöttömänä. Lisäksi olen ollut varmaan melkein vuoden jollain soviteltu päivärahasysteemillä, eli tein tuntitöitä ja sen lisäksi sain vähän työttömyyskorvausta vai työmarkkintukeakohan se oli.
 
Olisko ollut about 3kk. KAMALAA AIKAA! Itsetunnon kolaus! Kyllä työ naisen tiellä pitää.
Muita ajatuksia: Surkea olo kun ei heti hakiessa tärpännyt ja häpeä. Mut on kasvatettu kunnioittamaan työntekoa. Kyllä töitä tekevälle terveelle riittää.
 
ijoi
5 päivää olin työttämänä joskus yhdeksän vuotta sitten, kun lopetin työpaikassa ja aloitin opiskelun :) siinä ajassa ei kyllä ehtinyt mitään työttömyyskorvauksiakaan nostella.
 
Ehkä noin puol vuotta oon ollut joskus alle 20 vuotiaana. Kamalaahan se oli, vaikka koko aika etti töitä niin sukulaiset sano, että on minun vika kun ei oo työtä ja oon laiska jne. Hyvähän se oli autottoman ammattikouluttamattoman saada töitä tämmäselt käpykylältä. :ashamed:
 

Yhteistyössä