montako kummilasta sinulla on ja pidätkö yhteyttä?jos et niin miksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Yksi on. Pidän yhteyttä. Nyt tosin oon vähentämässä yhteydenpitoa, koska olen toisarvoinen kummi ja ainoastaan äidin puolelta tulleiden kummien lahjat ovat hyviä. Annan enää tästedes vain ne pakolliset lahjat enkä vie kummilikkaa mihinkään, vieköön ne kvaliteettikummit :kieh:
 
Ella
Kaksi on, toinen vielä vauva ja ns. väkisinkin ollaan yhteyksissä. Lapsen äiti on mieheni sisko ja heitä kýllä nähdään viikottain. Toista näen vähemmän, synttärit ja nimpparit tietysti, muuten aika satunnaisesti. Tämäkin tapaus vielä niin pieni että ei voi vaan soitella kuulumisia tai viedä jonnekin retkelle tms.
 
Mulla 1..ja en pidä enää oikeestaan yhteyttä,kortilla/lahjalla muistan.Välimatka pitkä etten pääse käymään usein ja tahtoisin ottaa hänet luokseni mutta se ei käy taas tämän äidille,milloin mitäkin syytä on..raha kelpaisi sitten kyllä :( harmittaa sikana :/
 
Yksi on
Joka viikko käyn kylässä lasteni kanssa, 20km päässä asutaan. Nyt olen vähän vähentänyt lahjojen viemistä, kun itselläkin kolme lasta ja tähän asti kummitytöllekin (5v) vaatteet ja kengät hankkinut, melkeinpä kaikki pakolliset. Nyt ei ole enää kaikkeen varaa ja vähän harmittaakin, kun eivät niin tunnu asiaa arvostavankaan. Myös kyläily on niin yksipuolista, että enpä tiedä... Harmi.
 
laku
9.Osaan pidän,osaan en. Pitäisin kaikkiin, mutta periaatteesta en lahjoja ostele enkä pidä yhteyttä niihin kummilapsiini joiden vanhemmat eivät pidä yhteyttä minuun.En suostu olemaan lahja/rahakummi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Yksi on. Pidän yhteyttä. Nyt tosin oon vähentämässä yhteydenpitoa, koska olen toisarvoinen kummi ja ainoastaan äidin puolelta tulleiden kummien lahjat ovat hyviä. Annan enää tästedes vain ne pakolliset lahjat enkä vie kummilikkaa mihinkään, vieköön ne kvaliteettikummit :kieh:
Eli kostat lapselle kaunasi hänen vanhempiaan kohtaan? :eek:

 
harmaus
Alkuperäinen kirjoittaja laku:
9.Osaan pidän,osaan en. Pitäisin kaikkiin, mutta periaatteesta en lahjoja ostele enkä pidä yhteyttä niihin kummilapsiini joiden vanhemmat eivät pidä yhteyttä minuun.En suostu olemaan lahja/rahakummi.
Mulla 4- kahteen pidän ja kahteen en juurikaan. Mä olen samalla kannalla, että ei se kummien tehtävä yksin ole yhteyksiä pitää. Kummina en niinkään lahjoja odota yms, mutta muunlaista yhteyttä kyllä pitäisin tärkeänä. Kortti, viesti tai edes sähköpostia silloin tällöin. Musta olisi jo opettavaista opettaa lapsille, että kummit tykkää jos ottaa yhteyttä muuten vaan joskus. Mua ihan oikeasti ärsyttää sellanen että odotetaan kummilta lahjoja aina kun on pienikin syy viedä pakettia mutta takaspäin ei muisteta koskaan, vaikka olis syytäkin joskus esim.häät tai lapsen syntymä. Eli joo kostan tavallaan kummilasten kautta vanhempien käytöksen mutta olen sitä mieltä vanhemmat ne käytöstavat lapsilleen opettaa.
 

Yhteistyössä