Montako kertaa viikossa (kuukaudessa) käytte kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mä olen nyt yrittänyt vähentää kaupassa käyntiä, mutta tiukkaa tekee. Mä olin jo koko eilisen päivän ihan tulisilla hiilillä ja tämäkin päivä menee samalla tapaa. Mutta olen päättänyt että menen kauppaan vasta huomenna :saint:

Me siis käytiin ennen kaupassa 15 kertaa kuussa, eli keskimääräisesti joka toinen päivä. Nyt ollaan käyty viimeisen kolmen viikon aikana vain 6 kertaa.

Maito ja hedelmät vaan pakkaa olemaan koko ajan vähän niukilla, vaikka kuinka niitä yritän ostaa riittävästi. Tällä hetkellä appelsiinejä on enää 2 kpl, maitoa 1 l ja rupäleitä vajaa rasia. Eli aika tiukille vetää että huomiseen pärjätään.

Miten te muut osaatte ostaa aina oikean määrän ettei maito ja hedelmät lopu kesken?

Pyritään käymään isosti ruokakaupassa kerran, max. kaksi viikossa. Yleensä niin, että pe tehdään isotisot ruokaostokset ja ma käydään joskus täydentämässä viikkoa varten. Varsinkin jos ei maanantaina käydä kaupassa, pitää viikolla käydä täydentämässä maito- ja leipävarastoja lähikaupasta. Tämä systeemi on vähentänyt ruokamenoja aika hyvin, mä kun olen aikamoinen heräteostelija ja jos kauppaan menen, tulee mukaan varmasti juttuja, joita ei niin tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Meillä käydään joka päivä kaupassa. Se on vaan jotenkin helpompi tuoda niitä maitoja ja muita tämän kokoselle laumalle joka päivä. Ja kun on joka päivä kumminkin muutenkin ajettava kaupan ohi.

Miks sä haluat vähentää tuota kaupassa käyntien määrää? :wave:

Mä haluan vähentää sitä siksi, että sitä kautta säästyy bensaa, heräteostot vähenee ja vaa-an lukema pienenee kun en enää kanna kotiin joka toinen päivä herkkuja :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Pyritään käymään isosti ruokakaupassa kerran, max. kaksi viikossa. Yleensä niin, että pe tehdään isotisot ruokaostokset ja ma käydään joskus täydentämässä viikkoa varten. Varsinkin jos ei maanantaina käydä kaupassa, pitää viikolla käydä täydentämässä maito- ja leipävarastoja lähikaupasta. Tämä systeemi on vähentänyt ruokamenoja aika hyvin, mä kun olen aikamoinen heräteostelija ja jos kauppaan menen, tulee mukaan varmasti juttuja, joita ei niin tarvitse.

Mä pyrin noudattamaan ihan samaa kaavaa. Perjantaina isoon kauppaan tekemään iost ostokset ja ma-ti lähikauppaan hakemaan täydennystä.

Nyt kuitenkin ajattelin venyttää sitä ma-ti kauppapäivää huomiselle sillä nyt näyttää siltä että seuraava isompi kauppareissu pitää tehdä vasta ensi viikolla. Meiltä kun ei sikäli ruokaa puutu, vaan ne mitkä koko ajan loppuu on tuo maito ja hedelmät eikä niitä varten kannata ajaa monien kilometrien päähän isoon kauppaan.

meillä käydään 1 kerran viikossa kaupassa. Ostetaan hedelmiä niin että jokaiselle on 1 hedelmä päivässä, salaatti-aineksia ostetaan niin,että joka päivä saa salaattia, leivänpäälle menee viikossa yht 2 kurkkua ja n.5 tomaattia. Sitten vielä ruuan lisukkeena yleensä jotain parsaa,porkkanaa,kukkakaalia tms lämmintä kasvista.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä käyn kerran viikossa ja jos joku loppuu, sit ollaan ilman sitä.

Jos maito loppuu? Meinaan että kun noille muksuille pitäisi kuitenkin pystyä tarjoamaan maitotuotteita riittävästi. Korvaatko sen sitten viilillä tjtn?

Pyrin käymään kerran viikossa sellaiset ostokset,että riittää koko viikolle perusruokaa ja sitten maitoa ja leipää haetaan tarpeen mukaan lisää.2-3 kertaa varmaan viikossa siis.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
meillä käydään 1 kerran viikossa kaupassa. Ostetaan hedelmiä niin että jokaiselle on 1 hedelmä päivässä, salaatti-aineksia ostetaan niin,että joka päivä saa salaattia, leivänpäälle menee viikossa yht 2 kurkkua ja n.5 tomaattia. Sitten vielä ruuan lisukkeena yleensä jotain parsaa,porkkanaa,kukkakaalia tms lämmintä kasvista.

Onko tuo 1 hedelmä/päivä ruokaympyrän mukainen vai mutu?

Meinaan että meillä niitä menee enemmän ja pohdinkin nyt että syödäänkö me liikaa hedelmiä?!

Vähintään kaksi kertaa, välillä kolmekin kertaa viikossa, kahdesti ostetaan isompi satsi ja sitten täydennetään jos täytyy, yleensä sitä maitoa joutuu hakemaan lisää

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Jos maito loppuu? Meinaan että kun noille muksuille pitäisi kuitenkin pystyä tarjoamaan maitotuotteita riittävästi. Korvaatko sen sitten viilillä tjtn?

meille ostetaan iskukuumennettua maitoa, joka säilyy pitkään(ei hylaa).

No mä ostan aina 10 litraa maitoa, ei se lopu kun korkeintaan päiovää ennen.
Tärkeintä on kuitenkin se, että ruoka on monipuolista pitkällä tähtäimellä, eli sen viikon tasolla, ei se, että jokapäivä on kaapissa kaikkea.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mä haluan vähentää sitä siksi, että sitä kautta säästyy bensaa, heräteostot vähenee ja vaa-an lukema pienenee kun en enää kanna kotiin joka toinen päivä herkkuja :ashamed:

Okei... jotain tuollaista ajattelinkin. Minä sit taas säästän sillä, että ostan punalappuisia.

Mä teen ihan samaa...en muista milloin olisin viimeksi ostanut leipää tai lihaa normaalihintaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Onko tuo 1 hedelmä/päivä ruokaympyrän mukainen vai mutu?

Meinaan että meillä niitä menee enemmän ja pohdinkin nyt että syödäänkö me liikaa hedelmiä?!

Olen laskeskellut että se riittää, kun aamiaisella meillä syödään puuron kanssa itsepoimittuja marjoja pakkasesta(näin säästää paljon), muita kasviksia meillä sitten syödäänkin suuret määrät(salaattia saa tehdä ison saavillisen kerralla) ja lapsille maistuu hyvin kaikki kasvikset :)

No mä ostan aina 10 litraa maitoa, ei se lopu kun korkeintaan päiovää ennen.
Tärkeintä on kuitenkin se, että ruoka on monipuolista pitkällä tähtäimellä, eli sen viikon tasolla, ei se, että jokapäivä on kaapissa kaikkea.

Ok :)

Alkuperäinen kirjoittaja od:
Osta ap pakkaseen pakastemarjoja ja tee välillä niistä jotain. Eli korvaat osan hedelmistä marjoilla.

Kumpikaan muksuista ei syö marjoja :/ mä eilen vetelin itsetehtyä viiliä ja anopilta saatuja pakastemansikoita mutta nuo nirppanokat ei suostu marjoja syömään sitten niin millään.

Yhteistyössä