Eipä ole lopettanut ei, vaan vieläkin syö yöllä. Meillä nukutaan perhepedissä ja luulenpa, että se on ihan vaan totuttu tapa eikä nälkä ole yöllä. Oikeastaan se ei edes syömistä ole, vaan jos alkaa yöllä itkemään (ei siis edes herää kunnolla, on vaan sellanen levoton ja alkaa pyöriä ja äheltää ihan kuin näkisi pahaa usta tms.) niin ei rauhoitu mitenkään muuten kuin rinnalle. Luputtelee pienen hetken, ja rauhoittuu. Ihan kuin haluaisi vaan varmistaa että äiti todella on siinä. Joku yö ottaa rintaa ehkä kerran, toisena kolme. Tarkoitus olisi pikkuhiljaa päästä tuosta tavasta eroon, ja vieläpä omaan sänkyyn nukkumaan :heart:
Imetän noin 4-7 kertaa päivän mittaan (aika lyhyitä nuo imetyskerrat), maitotuotteita menee ruuan yhteydessä, välipalalla, aamu- ja iltapalalla. Välillä myös ihan "raakaa" maitoa esim. murojen kanssa. Ruokajuomana juo vettä mukista. Neuvolan täti oli sitä mieltä, että jos/kun imetys jatkuu, ei tarvitse enää sen lisäksi juottaa maitoa raakana. Luotan hänen arvioonsa, että maitoa/maitotuotteita lapsi saa riittävästi.
Tuo imetys on meillä sellaista lapsentahtista edelleen, lähinnä ennen päikkäreitä ja päikkäreiden jälkeen sekä illalla ennen yöunta tuntuu olevan tissittely tärkeää. Ja nyt kun on oppinut kävelemään yms. uusia mielenkiintoisia juttuja, niin eipä paljon ole tissi mielessä kesken leikkien. Oon kuullu hyviä kokemuksia tutuilta siitä, että lapsi on tavallaan itse vieroittunut rinnalta, niin luottavaisin mielin siksi olen. Toki jos näyttää siltä ettei muutaman kuukauden sisään entisestään tunnu vähenevän imetys, niin sitten täytyy vieroittaa, mutta tälläinen hidas äidinmaidon vaihtuminen lehmänmaitoon sopii meille :heart: