montako kertaa olet käynyt ulkomailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leijonaemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja lomamatkoja. Mukana muutama naapurimaihin suuntautunut matka, joissa ollut yöpyminen hotellissa, eli en laskenu niitä risteilyksi. Muutama kaukomatka. Loput matkat Eurooppaan. Yks Eurooppaan suuntautunu matka oli työpaikan "lahja" matka, täysin lomailua.

lapsena vanhempien kans ruotsissa ja virossa. !6-vuotiaana lähdin aupairiksi Belgiaan,brysseliin.Samalla reissulla kävin myös Pariisissa.
muualla ei oo tullutkaan käytyä.
ja ikää siis 20 nyt. jos ois rahaa enemmän niin ois varmasti tullut enemmän matkusteltuakin.. :/ :p

eka kerran Ruotsissa ja Norjassa Lapin matkan yhteydessä joskus 7-8 vuotiaana. Sitä se matkailu siihen aikaan oli ja tuotakin piti jo jonakin.
Mutta matkojen lukumäärässä en ole pysynyt enää laskuissa. aikuisiässä melkien joka vuosi matka, kaksi, kolme tai neljäkin (tänä vuonna saattaa tulla jopa viisi tai kuusikin, mutta näistä onkin kolme ihan vaan pitkän viikonlopun pikapyrähdyksiä Eurooppaan ja Ruotsia en laske mihinkään).
Kaukomaita on, USAssa kolmesti ja KaukoIdässä kahdesti (enkä kuitenkaan Thaimaassa vaan kolmessa muussa maassa siinä "vierellä" ja Kiinassa kerran) ja Afrikassa neljästi ja osa noista kaukomatkoistakin ihan vaan omatoimimatkoja ja vierailuja kirjeystävienkin luona.
Mutta kun ikää on tämän verran niin en minä n 30- 40 vierailtua maata minään pidä verrattuna meidän nuorimpaan jolla taitaa olla maita 1.5 ikävuotta kohti tai itseasiassa vähän enemmänkin kun tarkemmin lasken.
Matkustaa voi tosiaan monella tapaa ja monella hintaa ja nähdä niin erilaisia asioita riippuen millaisen matkan tekee.

Korjaan/lisään että Afrikassa olen käynyt viidesti kun unohtui nuoruuden InterRail matka

Riippuu siitä, onko norjassa piipahtaminen ulkomailla käyntiä, mutta varmaan siinä 15 kertaa oikeasti, jos kaikenlaisia ohimennen tehtyjä piipahduksia naapurimaihin ei lasketa....

En mä tiedä....50 kertaa?
Maita mm. Espanja, Tunisia, Sveitsi, Saksa, Itävalta, Venäjä, Unkari, Ruotsi, Viro, Kreikka.
Turkissa asuin enemmän tai vähemmän viisi vuotta, tiheästi ja vähemmän tiheästi Suomessa rampaten.
Ikää mulla on 31 v ja viimeiseen 3½ vuoteen en ole ulkomailla käynyt.

jos ei lasketa mukaan niitä risteilyjä niin oon käyny

Norjassa 2 kertaa
Islannissa 1 kerta
Kanariansaarilla 1 kerta
Venäjälle 1 kerta

Tallinassa olen kyllä käyny kerran silleen että oltiin siellä 1 yö. :whistle:
ai niin joo..oon 24v.

Hmmm... 8-vuotiaana menin vanhempieni kanssa Ford Fairlanella (ja lautalla ;) ) Ruotsiin useammaksi viikoksi prätkäjengiläisten kommuuniin. Ollessani 10v menimme Kanarialle. 13-vuotiaana olin 3 vkoa kielikurssilla Iso-Britanniassa. 15-vuotiaana menin porukoideni kanssa Cadillac Eldoradolla Viipuriin. 16-vuotiaana matkustin lukioluokan kanssa junalla Puolaan viikoksi, tosin vähän jäi vajaaksi viikko, kun meidät heitettiin kahdella rajalla ulos junasta. 17-vuotiaana matkustin yksin Turkkiin viikoksi asumaan paikallisen perheen luo. 18-vuotiaana vietin kolme viikkoa kielikurssilla Lontoossa. 18-21-vuotiaana lentelin Atlantin yli miltei joka 3. kk, Suomen, USA:n ja Kanadan väliä. 24-vuotiaana lensin huvikseni Lontooseen shoppailemaan, 25-vuotiaana kävin katsomassa MCR:n keikan siellä ja aamulla takaisin kotiin.

Sitten tähän vielä lisänä sekalainen määrä Tukholman/Tallinnan risteilyjä. Ensi kesänä ois vuorossa työpaikka joko Keniassa, Burmassa tai Kiinassa.

No niiden Ruotsin ja Viron risteilyjen lisäksi oon käyny Kanarialla, Espanjassa, Norjassa, Venäjällä, Tanskassa ja Ruotsissa (autolla pohjosesta). Ala-asteella Espanjassa, yläasteella Kanarialla. Peruskouluaikana Ruotsissa ja Norjassa useemman kerran, Tanskassa alle kouluikäsenä, Venäjällä sitte aikuisena.

Kaikki olleet lomamatkoja.

Yhteistyössä