montako kertaa olet käynyt ulkomailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leijonaemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leijonaemo

Vieras
Monesti olet käynyt ulkomailla? Onko matkat ollu työmatkoja, lomamatkoja vai?
Minkä ikäinen olet? Onko joukossa kaukomatkoja? (Nyt ei lasketa tallinnan ja ruotsin risteilyjä!)

itse olen 25v käynyt Saksassa orjatyössä (aupairina) ja kerran Espanjassa

Noin 10 kertaa. Tosin moneksiko kerraksi lasketaan sellaiset, jos on mennyt vaikka Ranskaan, josta on käynyt Englannissa palannut Ranskaan ja käynyt Saksassa ja tullut Belgian kautta takaisin? Mä laskin vain yhdeksi, kun noita Suomesta ulkomaille lähtöjä tossa ei ole kuin yksi. Toisaalta vuoden ulkomailla asumisen laskin vain kerraksi, vaikka sinä aikana tuli käytyä useamman kerran Suomessa.

Olen ollut kesävaihdossa ja kesätöissä USA:ssa
Olen ollut nuorena perheen kanssa Kanarialla ja Jordaniassa sekä Ruotsissa ja Norjassa automatkoilla usein.
Nuorena matkustin siskon luo lomiksi Tukholmaan.
Miehen kanssa ollaan käyty Tallinnassa ja Tukholmassa (just niillä risteilyillä, mutta kylläkin maissa saakka... heh) ja Riikassa, ja Kreikassa monissa eri paikoissa, Sisiliassa ja Kiinassa. Kerran mentiin Tunisiaan. Ei siis kovin monta paikkaa. 34v oon.

Lomamatkoilla> ehkä yhteensä ollut ulkomailla ( muualla kuin lähimaissa) ajallisesti noin vuoden. Siihen sisältyy 2krt italiaa, 2 krt monacoa, 3 ranskaa, 1 kreikka, 3 madeiraa portugali, , 1 belgia, monta israelia ( asuinkin), 1 palestiina ja sen sellaista ja tunnetasolla iha oon tarpeeksi matkaillut. Noi maat kaikki on ikävuoden 20 jälkeen vasta tulleita.. Nyt olen 31.

joka vuosi ainaki kerran käydään etelän aurinkoa nauttimassa.
Jaaah...oottakaas...niitä taitaa olla nyt noin 15 kertyny + lapsena käydyt reissut. Eli noin 20 yhteensä. Ja nämä reissut vähintään viikon mittaisia matkoja, en pidennettyjä viikonloppuja laskenu mukaan.

Monta. :) Euroopan maista suurimmassa osassa. Muissa maanosissa: Malesia, Thaimaa, Yhdysvallat, Etelä-Afrikka, Marokko ja Egypti. Kaikki ovat olleet hupimatkoja. Nyt suunnitellaan ekaa matkaa vauvan kanssa, Dubaihin vissiinki. Ikää mulla on 33v.

Alkuperäinen kirjoittaja leijonaemo:
Monesti olet käynyt ulkomailla? Onko matkat ollu työmatkoja, lomamatkoja vai?
Minkä ikäinen olet? Onko joukossa kaukomatkoja? (Nyt ei lasketa tallinnan ja ruotsin risteilyjä!)

itse olen 25v käynyt Saksassa orjatyössä (aupairina) ja kerran Espanjassa

öö...aika monta.. ihan pienenä kreikassa 3 kertaa, Kos, Rodos ainakin käyty. sitten vähän isompana Kypros. Sitten Mallorca, teininä Ranska ja Britannia kielimatkalla. Ja sitten tietenkin nämä Ruotsin ja Viron risteilyt..

ja ikää 26v, kaikki lomamatkoja, ja se kielikurssi. Nyt ei ollakkaan käyty missään aikoihin.. :snotty:

En osaa laskea kertoja, olen Ruotsissa ja Virossa ja Turkissa ollut useita kertoja. Olen ollut häämatkalla Euroopassa, sen reissun aikana kävimme muistaakseni 15 maassa. Olen myös piipahatanut Pietarissa, reissanut Roomassa, palellut Pariisissa, lompsinut Lontoossa, kyyhkylöinyt Kyproksella, hulinoinut Hollanissa jne.. B)

En ole koskaan laskenut kuinka monella ulkomaan matkalla olen ollut, olen kuitenkin käynyt reilusti yli 20:ssä maassa, joissakin useampia kertoja kuten esim. kreikassa 7 kertaa, espanjassa kolmesti, turkissa kahdesti, kyproksella kahdesti, saksassa kolmesti jne. Eli onhan noita matkoja kertynyt varmaankin sitten ehkä 40 - 50.

Pääasiassa olen reissannut omilla rahoilla, mutta työmatkoillakin olen käynyt.

Muoks, ja kaukomatkojakin olen tehnyt, esim. Australiaan ja Uuteen Seelantiin, Meksikoon, Jenkkeihin, Malesiaan.

Kolmannen luokan jälkeen kävin Kyproksella tädin ja siskon kans, sitten olen käynyt pari kertaa tukholmassa laivaristeilyllä.. 21-vuotiaana olin taas tädin ja siskon kans matkalla, tällä kertaa Italiassa, samalla reissulla käytiin monacossa ja lento tuli ja lähti Nizzasta.. sitten pari vuotta sitten käytiin miehen kans kahdestaan Tallinnassa yöreissu.. nyt olen 26-vuotias..

Olen tainnut pudota jo kärryiltä laskuista, ikää on 37 v. ja olen asunut ja ollut töissä myös ulkomailla yhteensä 4 vuotta (Britanniassa ja Saksassa). Euroopan maita on tullut koluttua paljon. Kaikki matkat olleet huvimatkoja. Kaukomatkoja vähemmän; vain Hollannin Antillit Karibialla ja Thaimaa. Aasia kiehtoisi (Vietnam, Kaputsea, Malesia) mutta en jaksa/halua lähteä pitkille lennoille pienten lasten kanssa, joten nyt matkailemme Euroopassa ja myös Suomessa (Lappi on mahtava).

19 kertaa ilman Ruotsia, Norjaa ja Tallinnaa. Ikää löytyy 34-v.

Ja siis kaikki lomamatkoja, yksi suuntautui Thaimaahan, loput Kreikkaan, Turkkiin, Espanjaan, Itävaltaan...

Ai niin, meinasi unohtua, silloisessa Neuvostoliitossa olen myös lomaillut.

Yhteistyössä