Montako kättä äideillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Tänään tein yhdellä kädellä useampaa ruokaa samaan aikaan. Yhdellä kädellä pitelin vauvaa, jota imetin. Yhdellä kädellä paimensin ihanaa, mutta mustasukkaista 3-vuotiasta. Yhdellä kädellä yritin huomioita kissaakin, mutta se käsi raadeltiin.

Yhdellä kädellä olisi pitänyt imuroida, mutta en kerennyt kun siitä jo vedettiin toisaalle: yhdellä kädellä piti avittaa se mustasukkainen potalle. Yhdellä kädellä pitelin edelleen vauvaa, joka ei halunnut katsella maailmaa upouudesta sitteristään. Yhdellä kädellä raaputin pohjaan palanutta pottumuussia.

Eihän siitä mitään tullut. Yhdellä kädellä vinkkasin sitten miehelleni, että tulisi apuun, ei tästä mittään tule.

Että osaakin olla kädetön olo.
Montako kättä teillä muilla oikein on, kun saatte arkenne rullaamaan?

mulla on mies omien 2 käden lisäksi! ja siis haloo mikset sä pyytänyt sitä miestä aiemmin avuksi tai lähinnä miten ihmeessä se mies ei tullut aiemmin avuksi ilman pyytämistä!

Alkuperäinen kirjoittaja 2 riittää:
mulla on mies omien 2 käden lisäksi! ja siis haloo mikset sä pyytänyt sitä miestä aiemmin avuksi tai lähinnä miten ihmeessä se mies ei tullut aiemmin avuksi ilman pyytämistä!

Ansaitsee perheelleen leipää yläkerrassa. Siihenkin tarvitaan yhtä kättä.

Ei mulla ole kuin 2. Mutta niistä riittää ihan hyvin kolmelle muksulle, kanille, neljälle kissalle, koiralle, kanalaan ja seitsemälle hevoselle.

Miehen kaksi kättä venyy tarvittaessa avuksi silloin, kun ne ei ole töissä.

Torppa ei aina ole tiptop, mutta kyllä tää ihan kohtuullisen ok pyörii.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

no mä jo säikähdin että teillä asuu monesti niin tyypillinen kädetön mies, joita kovasti täällä palstalla parjataan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

no mä jo säikähdin että teillä asuu monesti niin tyypillinen kädetön mies, joita kovasti täällä palstalla parjataan.

Ei suinkaan. Meillä asustaa mies, josta ei parjattavaa keksi keksimälläkään. Mutta yhtä kädettömiä ollaan kyllä arjen pyörittämisessä ;) Ajatelkaa: kaksi aikuista koko ajan kotona, eikä siltikään saada arkea rullaamaan silleen aikuismaisen sulavasti :D

Kyllä minä oikeasti ihailen teitä äitejä, jotka hanskaatte nämä hommat.

kyllä toi helpottaa kun lapset vähän kasvaa ja itse tottuu tekeen uusia juttuja.
- ruoka kannattaa tehdä edellisenä iltana/yönä ainakin osittain valmiiksi ja mikrottaa lämpimäksi päivällä.
-toinen pois kämpästä lasten kanssa puistoon ja toinen siivoo/tekee kotityöt yksin niin saa enemmän aikaiseksi kuin jos lapset pyörii jaloissa jne

kyllä toi helpottaa kun lapset vähän kasvaa ja itse tottuu tekeen uusia juttuja.
- ruoka kannattaa tehdä edellisenä iltana/yönä ainakin osittain valmiiksi ja mikrottaa lämpimäksi päivällä.
-toinen pois kämpästä lasten kanssa puistoon ja toinen siivoo/tekee kotityöt yksin niin saa enemmän aikaiseksi kuin jos lapset pyörii jaloissa jne

Niin, on tässä varmasti sellaista "uutuudenviehätystä", kun nuorempi on vasta 7 viikkoinen ja vanhempi taisi tänään vihdoinkin keksiä, että vauvasta voi olla mustis. Voi sitä itkun määrää :/

Haluaisin vaan pyytää miestäni vähän vähemmän avuksi, koska hänen täytyy tehdä työtäänkin (on siis yrittäjä). Tällä hetkellä on vaan niin avuton olo, kun me saadaan koko perheenkin voimin hullunmylly aikaan eikä mikään oikein suju.

Vaan kylläpä tällekin joskus myöhemmin nauraa ;)

Yhteistyössä