Montako ja minkä ikäistä lasta nukkuu samassa huoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Siinähän se kysymys jo tulikin. Mitä mieltä jos 9vuotias nukkuu kahden 3 vuotiaan veljensä(kaksoset) kanssa samassa huoneessa? Ikäeroa siis vähän vajaa 6-vuotta. Miten läksyjen teko hoidettu ja kaverien kyläilyt? Toimiiko? Minkä ikäisenä vanhin kaipaa omaa rauhaa ja täysin oman huoneen? Entäs kaksospojat? Toimiiko heillä yhteinen huone?

No meillä nukkuu 1- ja 2-vuotiaat...

Kyllä mun mielestä 9-vuotias on jo oikeutettu omaan rauhaan.. Sama juttu kaksosilla sitten kun alkaat kaipaamaan yksityisyyttä ja omaa tilaa.

10v- ja 12v pojat samassa huoneessa... Yhtä taistelua ja jos suinkin olisi mahdollista niin laittaisin omiin huoneisiin.
4v poika 1v tyttö samassa huoneessa myös, tosin pienemmän pinnasänky vielä toistaiseksi vanhempien makkarissa.

3 poikaa: 3v, 6v ja 8v nukkuu samassa huoneessa. Meidän makkariin on tehty tila 8v:lle, jossa voi tehdä läksyt ja olla omassa rauhassa. Kaikki hänen lelunsakin on tuolla meidän mh:ssa.

Mä olin kaksossiskoni kanssa samassa huoneessa kunnes täytettiin 10.v, toimi mainiosti. Ja muutenkin, ei lapset tarvitse automaatisesti omaa huonetta, ellei ikäeroa ole paljon (esim taapero ja reilusti koulu-ikäinen)

Meillä pojat 4v ja 6v nukkuu samassa huoneessa ja tyttö 2v vielä vanhempien makkarissa. Kunhan remontti valmistuu niin pojat siirtyvät yhdessä isompaan huoneeseen ja tyttö omaansa. Pojat tulevat olemaan samassa huoneessa varmaan monta vuotta, se on aika iso ja varmaan jossain vaiheessa jaetaan kahtia jollain hyllyköllä tai väliseinällä. Nyt remontissa ei kuitenkaan tehty siitä kahta erillistä huonetta (olis ollut hankalaa). Toivon että pystyvät olemaan samassa huoneessa ehkä ala-asteen ajan?

[QUOTE="juu";22317911]Onko sulla itsellä kaksoset? Jos ei ole, et tiedä mitään kaksosista/ heidän oman tilan ja yksityisyyden tarpeestaan.[/QUOTE]

Ihmisistä nyt kuitenkin tiedän sen verran että toiset kaipaavat omaa tilaa kun taas toiset eivät. Luulisin nyt kaksosten olevan persoonia kuitenkin... :whistle:

Yhteistyössä