Montako huonetta olisi riittävä 5-6 henkiselle perheelle?

Riippuu makuuhuoneiden koosta, lasten ikäeroista ja sukupuolista jne. Meillä kun on kolme tyttöä aika pienillä ikäeroilla, niin ajattelimme että pärjäisimme kolmella makuuhuoneella, isoimpaan kaksi lasta. Tosin emme vielä tiedä kuka saa oman huoneen.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
:whistle:

siis...ymmärränkö oikein? meinaatteko te alkaa rakentaan? :D ja meinaat olla vielä raskaana :D

montako lasta haluat samaan huoneeseen, vai kaikille oma?
No ei nyt vielä. Rakenneta. Se on ehkä sellainen kymmenvuotissuunnitelma, että jos kymmenen vuoden päästä asuttais uudessa kodissa.. tai oltais asuttu jo pari vuotta tai se olisi ainakin työn alla. Vähän tilanteen mukaan. Mutta mä suunnittelen valmiiksi, psyykkaan itseäni tukemaan mun miehen opiskeluja vaikka sitten välillä syötäis kaurapuuroa... :D :D

Ja kai sitä iltatähteä voisi ajatella... kun lapset on isompia ja mä saan vaan maata laakereillani koko raskausajan. :xmas:

Meitä on viisi ja huoneita 4 h,k+(s) mainitsin tuon saunan, koska joskus se on ainoa paikka, jossa saa olla rauhassa.
Ei kai huonelukumäärä yksin asumisväljyyttä ratkaise. Meillä pitäisi olla ennenkaikkea enemmän kaappitilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
4h ja keittiö ei riitä pidemmän päälle :headwall: :headwall:
Et oisko sitte 5h ja keittiö :saint: mä ainakin kaipaan enemmän tilaa :snotty:
Mä vähän arvon 5 ja 6 huoneen välillä. En oikein tiedä. Toisaalta, tuo vanhin on jo sen verran vanhempi näitä pieniä... Tuskin se ikuisesti meidän kanssa haluaa asua, joten tilaa jää sitten taas enemmän jos vaikka uusi vauva vielä tehtäisiinkin. Ja sitten taas ahdistaa ajatus, että ois ihan sikana tilaa kun jäädään miehen kanssa kaksin.. Enkä kuitenkaan pysty ajattelemaan, että sitten luovuttaisiin kodista ja vaihdettaisiin uuteen. Ett..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meitä on 5 hkö ja 5 huonetta eli olohuone ja 4 makuuhuonetta. Täysin riittävä. Kohta tässä alkaa väki vähetä, kun lapset lähtevät opiskelemaan.
Niin just. Siis mä haluan kaikille opiskeluikäisille omat huoneet, että kotona saisi olla ja asua mahdollisimman pitkään, eikä tarvitsisi tilanpuutteen takia lähteä maailmalle... Mutta joskushan ne lähtee kuitenkin. Ja me jäädään kaksin. Ja sitten liika tila olisi kyllä liikaa...

Meillä 6h, pari kylppäriä/vessaa, vaatehuone, apukeittiö ja keittiö. Ei tämä tila ainakaan 7 hengen perheelle meinaa riittää :headwall: Älkää missään nimessä liian vähän tilaa tehkö, niitä lapsiahan saattaa aina tupsahtaa vaikka useampikin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Meillä 6h, pari kylppäriä/vessaa, vaatehuone, apukeittiö ja keittiö. Ei tämä tila ainakaan 7 hengen perheelle meinaa riittää :headwall: Älkää missään nimessä liian vähän tilaa tehkö, niitä lapsiahan saattaa aina tupsahtaa vaikka useampikin :D
Ei, kyll neljä on ihan maksimi. Periaatteessa voisin laittaa putket nyt jo poikki, mutta pelkään että alkaa kaduttaan.. Tai siis että jos haluankin sen iltatähden sitt myöhemmin. Mutta siitä yli ei mennä, mun kroppa hajoaa niistä odotuksista. Eikä se edes tunnu palautuvan millään, vaikka pääkoppa palautuu... :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meitä on 5 hkö ja 5 huonetta eli olohuone ja 4 makuuhuonetta. Täysin riittävä. Kohta tässä alkaa väki vähetä, kun lapset lähtevät opiskelemaan.
Niin just. Siis mä haluan kaikille opiskeluikäisille omat huoneet, että kotona saisi olla ja asua mahdollisimman pitkään, eikä tarvitsisi tilanpuutteen takia lähteä maailmalle... Mutta joskushan ne lähtee kuitenkin. Ja me jäädään kaksin. Ja sitten liika tila olisi kyllä liikaa...
Jep, olisi kiva jos lapset voisivat opiskella kotoa käsin - oma huone on kaikilla lapsilla, mutta täällä ei ole muita kouluja kuin lukio. Kaikki muut koulut ovat noin 100 kilometrin päässä.

Jep, olisi kiva jos lapset voisivat opiskella kotoa käsin - oma huone on kaikilla lapsilla, mutta täällä ei ole muita kouluja kuin lukio. Kaikki muut koulut ovat noin 100 kilometrin päässä.
Minusta olisi hassua, jos lapset edes haluaisivat asua vanhempien luona opiskellessaan lukion tai ammattikoulun jälkeen. Ei minun lapsuudenkodissani mitään vikaa ollut, mutta en hetkeäkään epäröinyt omilleni muuttamista kun valkolakin sain. Siinä iässä kuuluukin itsenäistyä eikä asua vanhempien nurkissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
4h ja keittiö ei riitä pidemmän päälle :headwall: :headwall:
Et oisko sitte 5h ja keittiö :saint: mä ainakin kaipaan enemmän tilaa :snotty:
Tällä budjetilla sen on pakko riittää. Mutta onneksi eri perheillä on eri budjetit.
:)
No, ei meilläkään liikaa rahaa ole, mut sen verran et voi toteuttaa kuitenkin unelmiaan :)
Ja eka asuntona tää menee ihan hyvin, maksaa jonkun vuoden vielä pois ni ollaan sen verran kivasti voitolla plus säästöt et voidaan kohtuu huoletta ostaa isompi kämppä :)
Mä koitan ajatella niin et nyt kun nipistää kaikesta ni joskus on sitten just niin kuin haluaa :)

Yhteistyössä