monta kertaa teidän YLI 1 -vuotiaat herää öisin tutin perään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tt

Vieras
eli siihen et tutti on tippunu suusta ja se lojuu jossain vieressä ja sit kun sen laittaa takas suuhun ni lapsi jatkaa uniaan.

meillä tyttö 1v5kk ja herää 2-3 kertaa... miten sais loppumaan.. ennen ei heräilly ku ehkä kerran mut nyt jostai syystä useemmin..

Sen saa loppumaan sillä kun luopuu tutista ;)

Esikoinen söi tuossa vaiheessa vielä tuttia mutta en enää muista kuinka heräili, jonkin verran kuitenkin.
Seuraavilta lapsosilta luovuttiin viisaasti tutista 10kk ja 9kk iässä, osasyynä myöskin tuo "jatkuva" heräily.

Miljoona kertaa se heräs ja ei mennyt takaisin nukkumaan ennen kuin sai tutin suuhunsa. Otin tutin pois 1 v 4 kk iässä, ja unet parani suorastaan eksponentiaalisesti heti. =) No, ei ihan heti, mutta parissa yössä. :D

oorrait eli kokeilenko mä sillei että esim nyt ens yönä, kun tyttö herää eikä tuttia ole suussa, niin en vaan anna tuttia..? voin kertoa että ei varmaan rauhotu ennenku saa sen..

pitäskö vierotusta kokeilla ennemmin päikkäreille mennessä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oorrait eli kokeilenko mä sillei että esim nyt ens yönä, kun tyttö herää eikä tuttia ole suussa, niin en vaan anna tuttia..? voin kertoa että ei varmaan rauhotu ennenku saa sen..

Mä jättäisin ensin päivätutin. Kai. Vai toimiiko siihen paremmin kertarysäys? Ei taida perinteiset oravatarinat sun muut vielä upota noin pienelle. Huudoitta tuskin selviätte, sehän useasti kuuluu asiaan.

Ei kun että tämän yön jälkeen nakkaatte ne tutit orava vauvoille tai jotain niin ettei niitä ole käytössä huomenna ollenkaan koko päivänä.
Rankkaa tulee olemaan ja lapsi 100% varmuudella protestoi asiaan mutta kun jaksat kuunnella sitä huuota päivän pari niin sitten olet jo voitonpuolella.

Kun tutista vieroitetaan sitä ei missään nimessä saa enää antaa takaisin koska lapsi oppii siitä ainoasta lipsahduksesta ihan varmasti millä tutin saa takaisin.

Tsemppiä!

Minä jätin illalla nukkumaan mennessä antamatta sen tutin, sitä ennen oli ollut monta viikkoa päivisin jo pois. Voi hämmästyä jos on saanut tutin nukkumaan mennessä muttei saakkaan keskellä yötä takaisin??

.. Meillä otettiin kerrasta poikki 11kk, oli aika kamalat muutamat nukutukset mutta sen jälkeen helpotti heräilyitä kovasti :) Pidä vaan mielessä, että kun sen kerran on ottanut, niin takas ei pidä antaa vaikka kuinka sydäntä särkisi, lapsi menee sekaisin jos saa ja ei saa ja saa ja ei saa. Kovasti tsemppiä!!!!!

oisko kellää antaa vinkkejä miten toimia, kun meillä vähän samaa ongelmaa tyttö 1,5v meillä myös tuttipullokin vielä käytössä, nukkumaan mentäessä. ongelma on se että kun kerran jo yritettiin ottaa tuttia pois niin eikö tyttö menny ja vieny pikkuveikan 4kk tutin itselleen. samaa se yrittää tuttipullon kanssa päivisin, eli hakee veljen tuttipullon. ja tolla on tosi pahat uhmailut, jos vähääkään komentaa se paiskoo tavarat lattialle ja heittäytyy ite perässä ja yleensä yrittää viel uudestaa vaikka ois vieressä vahtimassa.

Yhteistyössä