Monivitamiinitabletit ja kalaöljytabletit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi voi

Vieras
Minä olen syönyt jo hetken aikaa (toinen purkki menossa) Pirkan Omega-3-kalaöljy+foolihappo+B6 ja B12-vitamiinit -tabletteja. Ihan ruokakaupasta olen purkit ostanut ja kuvitellut, että saan nyt hyviä kalaöljyjä ja vitamiineja, kun kohta alkaa vauvan yritys.

Kaverini, joka on eräänlainen "ravitsemustietäjä" nauroi katketakseen, kun kuuli näistä :( Tuli kyllä tosi paha mieli, mutta hän oli sitä mieltä, että ne ovat ihan huuhaata ja humpuukia. Että ainoastaan pelkkä Omega3-tabletti on hyvästä.

Tietääkö täällä kukaan näistä monivitamiinivalmisteista? Onko marketeista ostettu monivitamiinitabletti ihan huono vaihtoehto?

Monipuolinen ruokavalio riittää terveelle aikuiselle, jätä "eräänlainen ravitsemustieteilijä" ihan omaan arvoonsa. Kalaöljy toki on ok, ellet syö sitä kalaa tarpeeksi :)

no foolihappoahan suositellaan lisättävän ruokavalioon jos yrittää lasta tai on raskaana, itse söin raskaana ollessa raskaana oleville tarkoitettuja vitamiineja. nuo kalaöljy kapselit on meillä käytössä ihan koko perheellä, tosin on niitä möllerin mansikan makuisia.
että ei sen errän ravitsemustieteilijän kommentit ihan niin ole, että ne huuhaata olis.
toisaalta, terveellinen ruokavalio kyllä riittää kattamaan nuo vitamiinit.

Itse hommaan kaikki vitamiinit ja omegat luontaistuote kaupasta, ne ainakin imeytyy parhaiten kun ovat luontaisessa muodossa.
Ja kyllä ravintolisät ovat ihan hyväksi varsinkin kun influenssakausi on päällä harva kun oikeasti osaa valmistaa sapuskansa niin että ravintoaineet siellä säilyy. Ja minä olen lukenut ravitsemusta ja tulen vielä paljon lukemaan tulevaa ammattiani varten..
Mutta ei kaverisi olisi kyllä sulle saanut nauraa päin naamaa tuollaisesta asiasta. Mutta jos haluat kaiken hyödyn irti syömästäsi ravintolisästä ja rahoillesi vastinetta niin suosittelen menemän hyvään luontaistuotekauppaan esim. Lifeen. Eivät ne vitamiinit ole siellä sen kalliimpia kuin kaupassakaan mutta ovat todella parempia.