Monimuoto-opiskelu

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kertokaapa kokemuksianne monimuoto-opiskelusta.
Mä tässä vähän haaveilen (ja kerään rohkeutta) hakevani opiskelemaan lähihoitajaksi monimuotona koska olen vielä vanhemainvapaalla ja en lapsia haluaisi laittaa ihan pieninä hoitoon.
Miten on teillä opiskelu sujunut jotka olette ammatin hankkineet näin?
Itsellä on jo yksi ammatti opiskeltuna mutta tuo lähihoitajan homma nyt vaan on enemmän sydäntä lähellä.
 
Haastavinta monimuotoisessa opiskelussa on se että sinun pitää itse olla hakera ja tehdä tehtävia yms. Tehtäviä riittää siis vaikka jokapäivälle ja niiden tekemiseen on kuitenkin välillä haastavaa löytää aikaa. Häiriöitäkin riittää, kun kotona tehtäviä vääntää :/ Tärkeää olisi että sinulla olisi tietty aika/paikka tehdä jolloin kukaan ei häiritse.

Minä opiskelen ammattikorkeakoulututkintoa ja meidän opiskelussa korostetaan koko ajan "työelämälähtöisyyttä". Kun olen ollut työttömänä/äitiyslomalla n kaksi vuotta on tehtävien tekeminen ollut haastavaa sillä lähes jokainen tehtävä vaatii jonkun työpaikan jossa teet tehtävän/haastattelet jotain/ yms. Mutta ei kuitenkaan riitä pelkkä kirjallinen lähde.

Työelämän ohella minusta loistava vaihtoehto! Huomioi että on kuitenkin pari kuukautta työharjoittelua per lukuvuosi, joten johonkin ne lapset on siksi aikaa saatava hoitoon!

Rohkeasti vain opiskelemaan, Kyllähän se aina kannattaa :)
 

Yhteistyössä