Monilapsiset perheet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e pilleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e pilleri

Vieras
Joskus tuntuu, että joillekin pitäis tapahtua kunnolla vastoinkäymisiä, että tajuavat lopettaa lasten teon. Sellaset jotka haluaa sitä vauvaa yhtenään ovat päässeet liian helpolla. Ajatellaanko omaa napaa pidemmälle ollenkaan. "Kunhan minä saan vauvan taas". Entä jos tulee vakavaa sairautta tms. Siinä sitten on iso perhe yhteiskunnan huollettavana.

Pitäs tajuta arvioida omat voimavarat myös tulevien vuosien varalle. Se kun on ne lapset siinä parikymmentä vuotta sitten syömässä jääkaappia tyhjäksi jne. ja eihän niitä tarvi kasvattaa tai muuta, kyllä Jumala varjelee....ja ainahan voi laittaa päiväkotiin hoidettavaksi " ei tää kotiäitiys oo mun juttu" (n. vuoden jälkeen)

Alkuperäinen kirjoittaja e pilleri:
Joskus tuntuu, että joillekin pitäis tapahtua kunnolla vastoinkäymisiä, että tajuavat lopettaa lasten teon. Sellaset jotka haluaa sitä vauvaa yhtenään ovat päässeet liian helpolla. Ajatellaanko omaa napaa pidemmälle ollenkaan. "Kunhan minä saan vauvan taas". Entä jos tulee vakavaa sairautta tms. Siinä sitten on iso perhe yhteiskunnan huollettavana.

Ajattelikohan sunkaan vanhemmat yhtään..

Sairastan reumaa. Kuopuksella leikkauksia vaativa sydänvika. Kaksi kohtukuolemaa läpikäyty. Haluaisin vielä vauvan elävänä syliini vaikka meillä jo suurperhe jo onkin.

Kyllä se vauvakuume siitä hellittää, kun mies pakkaa kamat, lähtee puolet nuoremman naikkosen matkaan, ja mamma jää 4n lapsen yksinhuoltajaksi. Tulee kova koulu kerralla eteen. HUOM. tää oli vaan esimerkki, mutta ihan tosielämän asioita, joita voi tapahtua.

Meilläkin on vakavaa sairautta. Mutta miks sen pitäs estää lapsen saaminen.
Ja voi niitä sairauksia tulla yksilapsisiinkin perheisiin. Ihan yhtä reppania ne lapset on jotka jää sitten ihan yksin yhteiskuntaan. Ja voihan käydä niinkin että vanhemmat kuolee jossain onnettomuudessa...tai sit voi se yks ainukainen lapsi kuolla. Jos ja jos ja jos....

No mitä vaan voi tapahtua kelle vaan, oli lapsia yksi, monta tai ei yhtään.

Mutta lastentekoa pitää harkita ja omat voimavarat ja muutkin varat olla selvillä

Yhteistyössä