Monilapsiperheet, kuinka usein te vanhemmat leikitte lastenne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapeee

Vieras
Eli siis kirjaimellisesti leikitte, esim. nukke taikka autoleikkejä? :) Meillä on perheessä kolme alle kouluikäistä lasta, jotka luonnollisesti leikkivät paljon keskenään. Usein kuitenkin tulevat pyytämään joko äitiä tai isiä mukaan.

Ja ihan mielenkiinnosta vain kyselen! :)

Mä leikin tosi vähän nukkeleikkejä ym. No legoilla joskus leikin. Meillä neljä alle kouluikäistä tyttöä. Pääasiassa leikkivät keskenään noita oikein leikkejä. Mä en muutenkaan ole sen tyylinen, että leikkisin noita. Sitten muovaillaan, pelaillaan ja piirrellään päivittäin yhdessä. Siis jotain noista. Tai laitetaan yhdessä ruokaa tms. Meillä tytöt ei kyllä pyydäkään mua mukaan leikkeihin.

meillä 4 lasta, vanhin ekaluokalla. enkä koskaan leiki. yhdessä ja läsnä kyllä olen, mutta leluilla en leiki. tylyä ehkä, mutta leikki on lasten työtä. lapset otetaan kyllä joka pvä johonkin puuhaan ja askareeseen mukaan ja ovat siitä innoissaan, mutta leikkimään en ala.

Mä pelaan ja luen, en leiki. En oikein osaa, korkeintaan rakennan joskus legoilla. Useimmiten lapset leikkii olohuoneessa joten läsnä toki olen lähes jatkuvasti.

Yhteistyössä