Moniko täällä on virallisesti köyhä?

• Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
"köyhä"
2007 kahden alle 14-vuotiaan lapsen ja kahden aikuisen muodostaman perheen köyhyysraja oli 2943 euroa kuukaudessa

Katsoin tämän ylläolevan thl:n sivuilta.Meillä on juuri tuonkokoinen perhe ja ollaan köyhiä. Saadaan kuussa rahaa n. 2600e yhteensä kaikkinen lisineen ja tukineen. Mies töissä ja minä opiskelen. En miellä meitä kuitenkaan köyhiksi vaan pikemminkin pienituloisiksi. Jos saataisiin tähän vielä yli 300e enemmän niin oltaisiin mun mielestä jo aika hyvin toimeentulevia.
Mites muilla?

ENtäs kun on yksi aikounen joka tienaa ja yksi alle 14 vuotias (12v) ja yksi yli 14 vuotias (16v) mikä on käy´hyysraja silloin??? Paljonko pitä tienata ettei ole köyhä?
Kauhulla odotan ens syksyä kun isoman lapsilisät loppuu ja hän lähtee opiskelemaan ammattia. Toinen vuokra- asunto ja toiset ruuat ym. pitää maksaa...

"piupaupou"
Mies töissä, minä opiskelen + teen töitä, 2 alle kouluikäistä lasta. Juuri vähän yli tuon rajan mennään, kun vuositulot ynnätään yhteen. Ei siis joka kuukausi.

Pärjätään niukinnaukin, kun päivähoitomaksut nousevat samaa tahtia tulojen kanssa eikä asumistukikin lakkautettiin. Pk-seudulla toisinaan tuntuukin kyllä köyhältä.

"kkkkkkkkkk"
meillä neljä alle 14v lasta ja kaksi aikuista...

en muista bruttotuloja, mutta nettona jää käteen n. 3000 euroa vähintään. bruttona ehkä 4000 euroa. en tiedä ollaanko mitä, mutta pärjätty on

ENtäs kun on yksi aikounen joka tienaa ja yksi alle 14 vuotias (12v) ja yksi yli 14 vuotias (16v) mikä on käy´hyysraja silloin??? Paljonko pitä tienata ettei ole köyhä?
Kauhulla odotan ens syksyä kun isoman lapsilisät loppuu ja hän lähtee opiskelemaan ammattia. Toinen vuokra- asunto ja toiset ruuat ym. pitää maksaa...
Ei löytyisi opiskelupaikkaa niin läheltä kotia että voisi asua kotona?

....
"Euroopan komission käyttämä köyhyysraja on 60 prosenttia mediaanitulosta eli ihmistä pidetään köyhänä, jos hänen nettotulonsa ovat alle 60 prosenttia keskimmäisen tulonsaajan nettotuloista[1]. Nettomediaanitulo on tällä hetkellä (vuonna 2009) Suomessa 1800 euroa kuukaudessa, joten köyhyysrajana voidaan pitää 1080 euron nettotuloja"

Wikipediasta napattu teksti.

3 vuodessa on varmasti keskiansiotkin noussut aika paljon, niin onkohan köyhyysraja yksineläjälle about 1150€/kk?

"vieras"
Mitä vittua? :D Meillä on kaikista parhaimmillaan netto tuon 2900 euroa ja silloin säästetään 300-400 euroa kuussa. Normaalisti siinä 2500-2800 euroa. Juuri rakennutimme omakotitalon että hiiirrrveän köyhiä ollaan :eek:

"utelias"
[QUOTE="vieras";27427492]Mitä vittua? :D Meillä on kaikista parhaimmillaan netto tuon 2900 euroa ja silloin säästetään 300-400 euroa kuussa. Normaalisti siinä 2500-2800 euroa. Juuri rakennutimme omakotitalon että hiiirrrveän köyhiä ollaan :eek:[/QUOTE]

Millaisen talon rakensitte?paljonko velkaa?lyhennyksen määrä ja aika?

"vieras"
[QUOTE="vieras";27427492]Mitä vittua? :D Meillä on kaikista parhaimmillaan netto tuon 2900 euroa ja silloin säästetään 300-400 euroa kuussa. Normaalisti siinä 2500-2800 euroa. Juuri rakennutimme omakotitalon että hiiirrrveän köyhiä ollaan :eek:[/QUOTE]

Meidän äiti just piti mulle palopuhetta jostain keräyksestä, että oishan sitä Suomessakin autettavia, niin kun sinä, tuollanen pienellä toimeentuleva äiti. Mä sanoin, että kuule, Suomessa ei voi olla ketään oikeesti köyhää, kaikilla on pääsääntöisesti katto pään päällä, toisilla jopa lämmin koti (tää oli vitsi, kun meillä on vähän viilee asunto), sähköä, puhdasta vettä ja vaatteita, niin ja ruokaa. Mutta en siis vähättele, etteikö olis köyhiä tai vähävaraisia, joilla tekee tiukkaa. Mutta eikö niilläkin ole se katto pään päällä ja pääsääntöisesti ruokaa?

"vieras"
[QUOTE="utelias";27427513]Millaisen talon rakensitte?paljonko velkaa?lyhennyksen määrä ja aika?[/QUOTE]

110 neliöisen talon jossa autotalli. 176000 euroa. 830 euroa, 22 vuotta.

Yhteistyössä