Moniko täällä on virallisesti köyhä?

• Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="anne";27426452]Me ollaan köyhiä 3henkinen perhe ja nettotulot 2400€/kk.[/QUOTE]

Meillä tällä hetkellä tulot tuota luokkaa, mutta elätettäviä lapsia neljä. Ollaanko siis superköyhiä?

"anne"
[QUOTE="vieras";27427723]Meillä tällä hetkellä tulot tuota luokkaa, mutta elätettäviä lapsia neljä. Ollaanko siis superköyhiä?[/QUOTE]

Varmasti saatte jotain tukea esim.asumistuki tms. me maksetaan tuosta asuntolainaa ja päivähoitomaksua ei paljoa mene kun olemme köyhiä.

"vieras"
Minä olen kotihoidontuella ja mies yrittäjä. En ole varma hänen tämän vuoden tuloistaan, todennäköisesti yhteenlasketut tulot on aika lailla tuolla "köyhyysrajalla" tai vähän alle. Toinen lapsi on vasta tuloillaan, mutta lasken nyt tässä meidät jo nelihenkiseksi perheeksi, kun syntymä on niin lähellä että ollaan jo hankittu vauvaa varten juttuja :)

En osaa pitää meitä köyhinä, mutta meillä vaikuttaa huomattavasti kyllä se että meillä on jo maksettu asunto eli ei tarvitse maksaa asumisesta vuokraa tai lainanlyhennyksiä. Toisaalta remontointiin, pihan laittamiseen ym. on mennyt rahaa, mutta nekin ovat olleet ihan valintakysymyksiä, talo olisi ihan asumikelpoinen ilman remonttejakin, mutta ei jaksettu katsella niitä rumia seiniä ja ollaan haluttu panostaa viihtyvyyteen ja mukavuuteen.

"anne"
[QUOTE="vieras";27427748]Minä olen kotihoidontuella ja mies yrittäjä. En ole varma hänen tämän vuoden tuloistaan, todennäköisesti yhteenlasketut tulot on aika lailla tuolla "köyhyysrajalla" tai vähän alle. Toinen lapsi on vasta tuloillaan, mutta lasken nyt tässä meidät jo nelihenkiseksi perheeksi, kun syntymä on niin lähellä että ollaan jo hankittu vauvaa varten juttuja :)

En osaa pitää meitä köyhinä, mutta meillä vaikuttaa huomattavasti kyllä se että meillä on jo maksettu asunto eli ei tarvitse maksaa asumisesta vuokraa tai lainanlyhennyksiä. Toisaalta remontointiin, pihan laittamiseen ym. on mennyt rahaa, mutta nekin ovat olleet ihan valintakysymyksiä, talo olisi ihan asumikelpoinen ilman remonttejakin, mutta ei jaksettu katsella niitä rumia seiniä ja ollaan haluttu panostaa viihtyvyyteen ja mukavuuteen.[/QUOTE]

Miten ollette noin nuorina saaneet jo asunnon maksettua?

"vieras"
[QUOTE="anne";27427731]Varmasti saatte jotain tukea esim.asumistuki tms. me maksetaan tuosta asuntolainaa ja päivähoitomaksua ei paljoa mene kun olemme köyhiä.[/QUOTE]

Emme saa asumistukea, ja vain yksi lapsista päivähoidossa. Siitä maksusta saamme kyllä alennusta. Maksamme myös asuntolainaa, lisäksi taloyhtiön remonttilainaa. Onneksi on valoa jo tunnelin päässä...

Yhteistyössä