Moniko rokotuttaa tyttönsä HPV:tä vastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jaa-a... Yhtä tärkeää olisi rokottaa pojatkin.

Ai on? Missävaiheessa lapset rokotetaan? Itsellä siis isommat poikia ja en ole mistään ottanut selvää koko rokotteesta eikä mm. kouluterveydenhoitajalta ole vielä ainakaan tullut mitään lappusia siitä.

 
laboraattori
Muista ap, että ei se rokote sitten suojaa kaikkia papilloomaviruksia vastaan, eli kondylooma, kohdunkaulan solumuutos tai muu papilloomavirusinfektio voi tulla siitä huolimatta.
 
uu
Tyttö vasta 6v, mutta kun tulee siihen ikään, sitten ehdottomasti saa sen. Jos ei ole siihen mennessä rokotusohjelmassa, sitten maksetaan itse.

Hinta nyt 3 rokotteelle yhteensä 400-500 euron välillä ja tietysti kaikki rokotteet on vapaaehtoisia.
Itse vaan olen nähnyt liioin monta nuorta kohdunkaulansyöpää sairastavaa naista.
 
No se rokote ei siltä kokonaa suojaa, näin sano mulle neuvolan täti, pienentää toki mahollisuutta saada syöpä tms..Kumma juttu, äitini on sairastanut ko tautia 9 vuotta, eipä mulla silti ollu mitään intoa sitä rokotetta ottaa..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jaa-a... Yhtä tärkeää olisi rokottaa pojatkin.

Ai on? Missävaiheessa lapset rokotetaan? Itsellä siis isommat poikia ja en ole mistään ottanut selvää koko rokotteesta eikä mm. kouluterveydenhoitajalta ole vielä ainakaan tullut mitään lappusia siitä.
Siis ei kai ketään rokoteta, ellei vanhemmat halua. Ja poikia ei ehkä rokoteta ollenkaan, oli vaan mun mielipide, että se ois pojille yhtä tärkeä ja sillä estäis monta tartuntaa.
 
itse olin tossa rokotetutkimuksessa mukana mutta harmikseni sain lumelääkettä, enkä sen jälkeen kerennyt hakea oikeaa rokotusta. Tosiaan virus on kohdunkaulansyövän suurin aiheuttaja ja siksi rokotetaan tyttöjä enimmäkseen/pelkästään..
 
uu
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No se rokote ei siltä kokonaa suojaa, näin sano mulle neuvolan täti, pienentää toki mahollisuutta saada syöpä tms..Kumma juttu, äitini on sairastanut ko tautia 9 vuotta, eipä mulla silti ollu mitään intoa sitä rokotetta ottaa..
Ei tietenkään, n.70-80% vakavista esiasteista ja kohdunkaulansyöpistä on niiten virustyyppien aiheuttamia, joita vasta se rokote on. Eli 20-30% jääpi. Silti mielestäni kannattaa.

Lisäksi nuo syövän esiasteet, joiten takia nuorten naisten kohdunkaulia hoidettaan, ja hoidosta mahdollisesti lisääntyvät ennenaikaiset synnytykset jne.

Eihän sun kannatakaan itseäsi rokotuttaa, 11-13v on oikea aika, tai ainakin ennen ekaa yhdyntää. Siis jos et ole sattumalta enää neitsyt.

 
Mä olen ajatellut rokotuttaa tyttöni,mutta todellakin-pojat olisi syytä kai rokotuttaa myös.
Levittää virusta tietty.

Tytöt näen vaan tärkeämmiksi rokotuttaa sillä kohdunkaulan syöpää parhaiten ehkäisis tuo rokote.Pojille se ei itselleen niin vaarallinen.

Myös nähnyt monta,liian monta tyttöä syövän esiasteessa jo nuorina.
:/
 
vieras
Kohdunkaulan syöpää parhaiten estää vastuullinen sukupuolikäyttäytyminen. Sen ajattelin tytölleni opettaa. HPV-tartunnat ja solumuutokset ovat räjähtäneet käsiin sen jälkeen, kun e-pillerit ja ehkäisyrenkaat ovat tulleet nuorten tyttöjen vakioehkäisymuodoksi. Kannattais sujauttaa se huppukaveri myös kikulin päälle...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mielestäni aika loukkaavaa ja törkeää.. valistakaa mieluummin ehkäisystä :whistle:
Kondylooman ikävä puoli on, että se voi olla oireeton vuosia. Pitkäaikainenkaan kumppani ei siis takaa turvallisuutta taudin suhteen.

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mielestäni aika loukkaavaa ja törkeää.. valistakaa mieluummin ehkäisystä :whistle:
Kondylooman ikävä puoli on, että se voi olla oireeton vuosia. Pitkäaikainenkaan kumppani ei siis takaa turvallisuutta taudin suhteen.
Niin ja mitä enemmän ihmisiä rokotetaan, sitä harvinaisemmaksi kyseinen tauti käy. Siis siltäosin, mihin rokote tepsii. Ei ole silti syytä ajatella, että kondomista tulisi tarpeeton, tai että voisi ihan mielinmäärin kenen kanssa vaan harrastella.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kohdunkaulan syöpää parhaiten estää vastuullinen sukupuolikäyttäytyminen. Sen ajattelin tytölleni opettaa. HPV-tartunnat ja solumuutokset ovat räjähtäneet käsiin sen jälkeen, kun e-pillerit ja ehkäisyrenkaat ovat tulleet nuorten tyttöjen vakioehkäisymuodoksi. Kannattais sujauttaa se huppukaveri myös kikulin päälle...
Just. Ja koska esim. Jenkkilässä ei kerrota lapsille ehkäisystä, vaan yritetään estää "sukupuolikäyttäytyminen" kokonaan, se onkin teiniraskauksien ja aborttien luvattu maa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mielestäni aika loukkaavaa ja törkeää.. valistakaa mieluummin ehkäisystä :whistle:
Kondylooman ikävä puoli on, että se voi olla oireeton vuosia. Pitkäaikainenkaan kumppani ei siis takaa turvallisuutta taudin suhteen.
Niin ja mitä enemmän ihmisiä rokotetaan, sitä harvinaisemmaksi kyseinen tauti käy. Siis siltäosin, mihin rokote tepsii. Ei ole silti syytä ajatella, että kondomista tulisi tarpeeton, tai että voisi ihan mielinmäärin kenen kanssa vaan harrastella.
Niin juuri. Ei tällä nyt mitään sukupuolivalistusta yritetäkään korvata :headwall: taulapäät :D

Seksivalistusta on todellakin syytä antaa jokaikiselle tenavalle, tai esiteinille, miten nyt kukakin tahtoo jälkikasvuaan 'siinä iässä' kutsua.
Myös niitä poikia....... vaikka tytöt raskaaksi tuleekin :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kohdunkaulan syöpää parhaiten estää vastuullinen sukupuolikäyttäytyminen. Sen ajattelin tytölleni opettaa. HPV-tartunnat ja solumuutokset ovat räjähtäneet käsiin sen jälkeen, kun e-pillerit ja ehkäisyrenkaat ovat tulleet nuorten tyttöjen vakioehkäisymuodoksi. Kannattais sujauttaa se huppukaveri myös kikulin päälle...
Just. Ja koska esim. Jenkkilässä ei kerrota lapsille ehkäisystä, vaan yritetään estää "sukupuolikäyttäytyminen" kokonaan, se onkin teiniraskauksien ja aborttien luvattu maa.
Miten ihmeessä sä pystyitkin kääntämään ton mun viestin niin, että olisin kieltämässä lapsiltani ehkäisyvalistuksen ja itse sukupuolikäyttäytymisenkin kokonaan?! Käsittämätöntä diskurssintulkintaa.
 

Yhteistyössä