Moniko oikeesti uskoo, ku sanotaan et kortsu hajos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja %)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ollut kondomiehkäisy käytössä koko yhdessäoloajan eli 17 vuotta. Miehellä ei ole pieni, harrastamme seksiä keskimäärin 3 kertaa viikossa.

Kondomi ei ole kertaakaan hajonnut tms.

Eli pohjautuen omiin kokemuksiin suhtaudun pienellä epäilyksellä.

...ja kuten moni täällä näköjään syyttää siitä miehen isoa vehjettä, niin oletteko ottaneet kortsun koon huomioon? Kai 3 L:n pakastepussikin hajoaa, jos siihen yrittää tunkea 10 litraa vettä.

Varmastihan se hajoaminen johtuu usein väärin käytöstä. Kyllähän se siinä paketin kupeessakin lukee että oikein käytettynä varmuus on sitä ja sitä. Mutta rouvon pitkät kynnet voi sen puhkaista tahi se jos kortsun päähän ei jätä sitä tilaa mällille eli siis purista siitä ilmoja pois. Jos siihen töpöön jää ilmaa niin helposti se puhkeaa kun "tilavuutta" tarvitaan lisää tavaroiden ulospurkauksessa.

Mutta siis voi tosiaan puhjeta. Eikä minkään sortin valmistusprosessikaan voi olla niin luotettava etteikö heikompia kappaleita matkaan mahtus. Eipä niitä kaikkia testata ;)

Kyllä ne voi rikki mennä, mulla mennyt kerran ja kerran ihan vaan irronnut huomaamatta kesken touhujen. En kylläkään raskaaksi tullut kumpaisellakaan kerralla, jälkiehkäisyn otin sitten.

Rikki menneestä ihmettelin, kun siinä ei säiliö roikkunutkaan ja tyrmistyneenä kysyin silloiselta poikaystävältä, eikö hän saanutkaan. Toinen oli ihan ihmeissään, mutta äkkiähän se selvisi, että koko kumin pää oli irronnut.
Silloin kun koko kumi irtosi, sitä etsittiin kuumeisesti ja se löytyi kyllä sitten minun sisuksistani.

Se 99% lienee tarkottaa niitä oikein käytettyjä ja ehjiä. Mutta koska se ei oo 100% niin lienee olemassa mahollisuus esim hajoamiseen. Helppohan se on sanoa ettei voi jos itelle ei oo niin käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
...ja kuten moni täällä näköjään syyttää siitä miehen isoa vehjettä, niin oletteko ottaneet kortsun koon huomioon? Kai 3 L:n pakastepussikin hajoaa, jos siihen yrittää tunkea 10 litraa vettä.

:laugh: :laugh:

Samaa mieltä. Vaikka oli miten iso muna niin siltikin edesvastuutonta

En usko, luulen että se "pettänyt kumi" on yleensä unohtunut laatikon pohjalle kokonaan. Ja, jos kortsu hajoaa, kai sitä nyt järkevä ihminen hakee jälkiehkäisyn? Ja tiedän, sekin voi pettää mutta ei niin usein että kaikki kuminpettotapaukset selittyisi sillä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Meillä on ollut kondomiehkäisy käytössä koko yhdessäoloajan eli 17 vuotta. Miehellä ei ole pieni, harrastamme seksiä keskimäärin 3 kertaa viikossa.

Kondomi ei ole kertaakaan hajonnut tms.

Eli pohjautuen omiin kokemuksiin suhtaudun pienellä epäilyksellä.

Meilläkin 10 vuotta käytetty kumia, kolme kertaa hajonnut ja jälkiehkäisy haettu (paitsi kerran kun oli vielä kk:t).

0 raskautta.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
En usko, luulen että se "pettänyt kumi" on yleensä unohtunut laatikon pohjalle kokonaan. Ja, jos kortsu hajoaa, kai sitä nyt järkevä ihminen hakee jälkiehkäisyn? Ja tiedän, sekin voi pettää mutta ei niin usein että kaikki kuminpettotapaukset selittyisi sillä.

No joo..Mä ymmärrän et kumi hajoaa, mut mä en ymmärrä mitä liikkuu aikuisen ihmisen päässä joka ei tajua käydä hakee jälkiehkäisyä sen jälkeen kun se kumi on hajonnut...

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Jos oikeasti kortsun saa hajoamaan yhdynnässä, niin herää väkisinkin kysymys, että mitä tavaraa se nainen siellä alapäässään säilyttää, jos kortsu mene tuollaisesta rikki.

Toi nyt on aika yleistä että kortsu menee rikki, ehkä teillä vaan ei oo niin rajut leikit tai miehellä isot vehkeet ;)

Tai laittajalla se terävä kynnen reuna...kyl se on mahollista että hajoaa. Ei ne varotukset paketeissa turhaan oo.

Tai kortsu on muuten vaan maanantai päivän kappale, kuten nuo äityspakkauksen kortsut |O

Sellaisen ansiosta meillä on kuopus :D. Eikä kortsu edes hajonnut; yleensä kun kumi hajoaa se menee tuhannen päreiksi (ainakin aikaisemmin oli aina niin) mutta tuossa ei näkynyt mitään reikää.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja ok:

No joo..Mä ymmärrän et kumi hajoaa, mut mä en ymmärrä mitä liikkuu aikuisen ihmisen päässä joka ei tajua käydä hakee jälkiehkäisyä sen jälkeen kun se kumi on hajonnut...

En ole kyllä kertaakaan hakenut jälkiehkäisyä... Vaan ei olis vauvankaan tulo haitannut =) Parisuhteessa kun pitkään olen ollut ja aina jouduttu kumin kanssa leikkiin. Keväällä viimein pääsen sterilisaatioon kun perheen pääluku on täynä. Eipähän tartte enää kumilla leikkiä.

Ja mäkin yhdyn tähän, kyllä ne rikki vaan voi mennä. Meilläkin useampi kokemus 8 vuoden ajalta. Toki omaa hutilointia varmasti osa, itse ainakin kerran jätin sen pääosan tyhjentämättä...sanoin miehellekin että meni nyt vähän väärin, ukko vaan tokas että kestää jos kestää ja jos ei niin sitten työnnetään vaavinvaunuja =)

On hajonnut, joten uskon että näin voi käydä. Mutta jos ei raskautta suunnittele, eikä ton hajoamisen jälkeen käytä jälkiehkäisyä, on raskaus ihan "oma moka"....

no meillä on kerran hajonnut kortsu jonka jälkeen viikkojen paniikki päällä. jälkiehkäisyn kävin kyllä hakemassa mutta ei sekään oo 100% onneksi en kuitenkaan tullut raskaaksi. mutta tietysti se voi hajota, tää kyssä on niiiin samaa sarjaa sen " voiko touhutipoista tulla raskaaksi"- keskustelu äh.

Alkuperäinen kirjoittaja helokki:
No kuka uskoo että jälkiehkäisy on pettänyt ? Minulla näin ja nyt rv 24 menossa + on kondomikin hajonnut joskus.

Uskon. Ei muu oo 100% esto raskaudelle kun se ettei pelaile niiden asioiden kanssa ja saa siittiöitä sisäänsä jollain tapaa. Mikään ehkäsy kun ei oo 100%, minäkin tullu kierukan takaa joka oli paikallaan.

Uskon.

Tosin meillä kerran lähti irti ja sanoin lääkärille jälkiehkäisyä hakiessa että kortsu hajosi, kun muuten se olisi ajatellut että miehellä on tosi ohut... :D

Alkuperäinen kirjoittaja una:
no meillä on kerran hajonnut kortsu jonka jälkeen viikkojen paniikki päällä. jälkiehkäisyn kävin kyllä hakemassa mutta ei sekään oo 100% onneksi en kuitenkaan tullut raskaaksi. mutta tietysti se voi hajota, tää kyssä on niiiin samaa sarjaa sen " voiko touhutipoista tulla raskaaksi"- keskustelu äh.

Sehän on yleisin selitys asiaan kun asiaan, meillä ei koskaan sitä ja tätä joten ei se niin voi olla....

Yhteistyössä