Moniko oikeesti uskoo, ku sanotaan et kortsu hajos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja %)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
%

%)

Vieras
Mie oon tähä törmänny useesti, et sanotaan et kortsu hajos. Tai ei kehata myöntää et e-pillerit olis unohtunu...
Tää on useimpia valheita mitä lääkärille kerrotaan :D

Valhe: Käytän ehkäisyä.

Kondomin hajoaminen on yleinen tekosyy, joka lääkäreille annetaan kysyttäessä ehkäisystä. Naiset, jotka ovat tulleet raskaaksi vahingossa, eivät useinkaan kehtaa myöntää lääkärille, että ehkäisyä ei itse asiassa käytetty lainkaan. E-pillerin unohtumisestakaan ei mainita kovin usein.

Miksi kannattaisi kertoa totuus:

Ehkäisykeinoja on olemassa useita. Jos yksi ei sovi sinulle, tai et halua käyttää sitä, sinulle voidaan suositella jotakin toista vaihtoehtoa. Rehellisyys ehkäisyasioissa parantaa vain omaa mukavuuttasi.

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=2084020

joo en usko. mutta kaksi ystävääni on tunnustanut sex ilman ehkäisyä-toinen piti lapsen pitkin hampain, toinen abortoi. :/ en tiedä kumpi parempi-luulis kuitenkin aikuisen ymmärtävän mistä niitä kersoja tulee, vaikka kuinka himottais.

Jos oikeasti kortsun saa hajoamaan yhdynnässä, niin herää väkisinkin kysymys, että mitä tavaraa se nainen siellä alapäässään säilyttää, jos kortsu mene tuollaisesta rikki.

Mä en nyt kyllä ymmärrä miksei tota vois uskoa. :/ Tietysti joku voi väittää niin, mutta kyllä meillä on mennyt ehkä 1/10 aina rikki.. Siksi mä haluan esim. synnytyksen jälkeen mahd. nopeasti hormoniehkäisyn

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Jos oikeasti kortsun saa hajoamaan yhdynnässä, niin herää väkisinkin kysymys, että mitä tavaraa se nainen siellä alapäässään säilyttää, jos kortsu mene tuollaisesta rikki.

Toi nyt on aika yleistä että kortsu menee rikki, ehkä teillä vaan ei oo niin rajut leikit tai miehellä isot vehkeet ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
joo en usko. mutta kaksi ystävääni on tunnustanut sex ilman ehkäisyä-toinen piti lapsen pitkin hampain, toinen abortoi. :/ en tiedä kumpi parempi-luulis kuitenkin aikuisen ymmärtävän mistä niitä kersoja tulee, vaikka kuinka himottais.

Off topic mää en ymmärrä tätä maailman lakia että toisille niitä lapsia vaan tulee ja toisille ei niin millään vaikka kuinka yrittää.

Ja en ihan heti usko kyllä kaikkia jotka on vahingossa tullu raskaaks. Musta se ei ole vahinko jos ehkäsyä ei käytä tai sitä käyttää väärin. Ja takuulla kaikki "vahingot" ei johdu ehkäsyn pettämisestä.

Samaa mieltä. Jos se kondomi olisi niin heikko niin eihän se mikään ehkäsymuoto ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Toi nyt on aika yleistä että kortsu menee rikki, ehkä teillä vaan ei oo niin rajut leikit tai miehellä isot vehkeet ;)

Tai laittajalla se terävä kynnen reuna...kyl se on mahollista että hajoaa. Ei ne varotukset paketeissa turhaan oo.

Kyllä tuo on vaan ihan täysin mahollista, eikä siellä alhaalla tartte olla mitään "tavaraa"... :laugh: Vähänkää rajumpi meno tai miehen iso koko, tättärärää, ja kumi on aika herkästi rikki...

jos kortsu pettää, niin sitten voi hakea JÄLKIEHKÄISYPILLERIN. mutta jos et käyttänyt mitään ehkäisyä niin ethän tiedä millon "vahinko sattunut" ja pitää valehdella.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan totta oon:

Samaa mieltä. Jos se kondomi olisi niin heikko niin eihän se mikään ehkäsymuoto ole.

Onkohan lateksi ja muovikortsujen välillä eroa hajoavuudessa? Itse en ole kumisia käyttäny ja ainakaan noi muoviset ei kovin helposti hajoo.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Tai laittajalla se terävä kynnen reuna...kyl se on mahollista että hajoaa. Ei ne varotukset paketeissa turhaan oo.

Tai kortsu on muuten vaan maanantai päivän kappale, kuten nuo äityspakkauksen kortsut |O

Ei sitä sit kyllä 99%:na kyllä voi mainostaa, jos kerran menee helposti rikki. Joten en usko tähän.

Ja nää kommentit.. Mun mies on vaan niin raju ja sillä on vaan niin iso k*yrpä ja mun mies osaa kyllä jyyssätä kunnolla. huh huh. Kyllä sun miehelläs saa aika pieni olla kun niin terävä kerran on että kumitkin puhkee

Joo, kyllä ne todellakin voi mennä rikki. Meillä meni kahdesti miehen kanssa rikkin. Mulle kun ei minkään sortin hormonallinen ehkäisy toimi (veritulppariski) ja kierukkaa ei synnyttämättömälle laitettu. Touhuttiin niiden vempeleiden kanssa yli 5 vuotta...Ja niitä rikki menneitä jokunen sattui. Liekkö maanantaipäivän kappaleita vaiko väärää käyttöä, joka tapauksessa näin. Ei ne mitään superterästä ole!

En usko yleensä kyllä. Mun sisälle on kyllä kerran jäänyt kortsu ja kyllä siinä säikähti, että milläs mä sen pois saan. Itekin sanoin neuvolassa kun esikoista odotin, että ehkäisy petti, vaikkei tosiasiassa ehkäisyä ollutkaan. :ashamed:

Yhteistyössä