Meiän reilu kasikuisella pojalla on allergioina maito, vehnä, kananmuna, soija ja pähkinä. Epäilyn alaisena porkkana ja myös persikka joudutaan testaamaan uudestaan, kun pojan iho lehahti kokeilun aikana. Epäilen kuitenkin, ettei kyseinen reaktio johtunut persikasta itsestään, koska tehostettua rasvausta sai jatkaa monta päivää persikan jälkeen, eikä pojun iho yleensä niin reagoi ruoka-aineisiin. Parin muunkin ruoka-aineen kohdalla on jouduttu vehtaamaan ees sun taas samalla tavalla ja lopulta saatu ne ruokavalioon mukaan. Tällä hetkellä pojun ruokavaliossa on peruna, riisi, maissi, possunliha, kesäkurpitsa, mustikka ja luumu, testauksessa menossa parsakaali (yhden päivän jälkeen ei ainakaan oireita), seuraavaksi testiin tulee kaura, puolukka tai banaani, en ole siitä vielä päätöstä tehnyt. Poju saa vielä rintamaitoa ja vältän itse kyseisiä ruoka-aineita.
Meillä noita kiinteiden kokeilua haittaa vaikea atopia, joka lehahtaa milloin mistäkin, flunssasta ja hikoilusta varsinkin. Noiden ruoka-allergioiden löytymisen myötä iho on tosin parantunut paljon, iho on enimmän aikaa ainakin kohtalaisessa kunnossa, lehahdukset ovat paljon "kevyempiä" ja paranevat nopeammin.
Mua ei niinkään ruoka-aineet huoleta, koska aika hyvin ollaan jo saatu niitä kuvioon mukaan. Mutta musta tuntuu, että mä olen hysteerisen neuroottinen kesän itikoiden ja pörriäisten kanssa. Ja toinen huolenaihe on esikoisen syömingit ja niiden jälkeiset muruset pöydän alla, joista poju on ylettömän kiinnostunut. Että mitäs jos se vetäisee vehnäleivän palasen suuhunsa.. Harja ja rikkalapio viuhuu meillä alituisesti..