Moniallerginen lapsivieras ja synttärikakku.

moniallergisen äiti
Oma. Teet suht samannäköisen niin on ihan ok. Moniallergiset on yleensä oppineet siihen että niille on omat tarjoamiset. Kunhan ette vaan tee asiasta iso numeroa lasten edessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja moniallergisen äiti:
Oma. Teet suht samannäköisen niin on ihan ok. Moniallergiset on yleensä oppineet siihen että niille on omat tarjoamiset. Kunhan ette vaan tee asiasta iso numeroa lasten edessä.
Juu ei tehä. Omien lasten kans olen oppinut, että erityisyydestä tai erilaisuudesta ei tehdä numeroa millään tapaa. Se on osa lasta vain.

Siksi kysyinkin, että kuinka muut suhtautuu. Viime vuonna väsäsin kaikille sopivan kakun ja nyt tilasin kakkukuvan, jossa on olikin maitoa. Synttärisankari halusi kakkuunsa nyt sellaisen...
 
allergisen äiti myös
Itse olen aina laittanut varuilta tytölleni omat eväät kaiken varuiksi mukaan. Viimeksi hän tuli kaverinsa synttäreiltä kotiin into täynnä, koska perheen äiti oli osannut tehdä juuri sellaisen pienen kakun, jota hän sai syödä :) Lisäksi naposteltavat olivat olleet sellaisia, että sopivat kaikille lapsille.

Harva ihminen tuntuu ymmärtävän vilja-allergian ja keliakin eron puhumattakaan maito ja laktoosi-intorelanssista :( ja siihen vielä lisätään pähkinät ja muna niin jo menee vielä useammalla sormi suuhun..
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja allergisen äiti myös:
Itse olen aina laittanut varuilta tytölleni omat eväät kaiken varuiksi mukaan. Viimeksi hän tuli kaverinsa synttäreiltä kotiin into täynnä, koska perheen äiti oli osannut tehdä juuri sellaisen pienen kakun, jota hän sai syödä :) Lisäksi naposteltavat olivat olleet sellaisia, että sopivat kaikille lapsille.

Harva ihminen tuntuu ymmärtävän vilja-allergian ja keliakin eron puhumattakaan maito ja laktoosi-intorelanssista :( ja siihen vielä lisätään pähkinät ja muna niin jo menee vielä useammalla sormi suuhun..
Eikös omat eväät tunnu turvallisemmalta? Just kun ihmiset ei niin tiedä/välitä, niin väittävät ehkä tarjoilujen sopivan lapselle, kun eivät ymmärrä niitä tarkkoja eroja´?
 
allergisen äiti myös
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja allergisen äiti myös:
Itse olen aina laittanut varuilta tytölleni omat eväät kaiken varuiksi mukaan. Viimeksi hän tuli kaverinsa synttäreiltä kotiin into täynnä, koska perheen äiti oli osannut tehdä juuri sellaisen pienen kakun, jota hän sai syödä :) Lisäksi naposteltavat olivat olleet sellaisia, että sopivat kaikille lapsille.

Harva ihminen tuntuu ymmärtävän vilja-allergian ja keliakin eron puhumattakaan maito ja laktoosi-intorelanssista :( ja siihen vielä lisätään pähkinät ja muna niin jo menee vielä useammalla sormi suuhun..
Eikös omat eväät tunnu turvallisemmalta? Just kun ihmiset ei niin tiedä/välitä, niin väittävät ehkä tarjoilujen sopivan lapselle, kun eivät ymmärrä niitä tarkkoja eroja´?

Tuovat ainakin mielenrauhan vanhemmille sekä lapselle, kun ottaa omat eväät mukaan. Joskus vain on niin ihanaa, kun joku näkee oikein vaivaa selvittäessään asioita. Kuten meille tuolla kertaa kävi :)
 
vieras
No, mulla esikoisella aikanaan muna, maito, soija, peruna, vehnä ja monet mausteet, hedelmät pois ruokavaliosta. Silloin tein kyllä itse eväät, sillä leipominen hänelle oli kohtuullisen vaikeaa. En edes olettanut että joku olisi tehnyt jotain kakkua tms. kun se itsellenikin oli hankalaa.
 

Yhteistyössä