Moni pienituloinen satsaa kännykkään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon huomannut, että yllättävän moni pienituloinen omistaa kalliin kännykän. Mikäköhän siinä on?

Ite väännän aina paskoilla kännyköillä - tosin kyllä ne mulle riittää. En tajua, että miten hitossa pienituloiset voi ostella joitain Iphoneja sun muita. Varmaan kuukausimaksuilla mennään, mutta silti ei voi vaan tajuta.

Onko se sitten niin, että kun kaikki elämä on siellä kännykässä, niin siihen sitten laitetaan myös kaikki rahat. Vai mikä tää juttu on.

Ootteko huomannut samaa ilmiötä?
 
vierailija
Yleensä pienituloisuus on ainakin osin omaa vikaa. Ainakin Suomessa. Sellaiset ihmiset, jotka eivät osaa suunnitella eivätkä tajua rahan arvoa, ovat useammin pienituloisia. Sitten säästetään vääristä paikoista ja rahat pistetään kännykkään, viinaan ja tupakkaan. Noin karkeasti.

Ja olen todellakin huomannut saman ilmiön. Yksikin aina persaukinen tuttuni osti just jonkun uudenkarheen Iphonen ja kun kysyin, että mitä tuo maksoi niin vastaus oli tyyliä: " 43 euroo". Niin siis kuussa seuraavat 3 vuotta. Varsinainen nero.

Itellä satsaan kyllä kännykkään jotain 400-500, mutta pidänkin niitä sitten 5 vuotta. Se on mun mielestä aika sopiva aika.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Ihan tosi!


Mulla nyt kuurina samsung joka maksoi 329 euroa. Ja tää on kallein luurini ikinä! Mun mielestä kapula pitäisi saada alle kolmellasadalla eurolla ja alle kaksisataa ois toki vielä parempi.

Siihen sitten verrokiksi tyttären poikaystävä joka osti 1200 euron luurin.

Ei kauheasti järki päätä pojalla pakota...
 
vierailija
Ihan tosi!


Mulla nyt kuurina samsung joka maksoi 329 euroa. Ja tää on kallein luurini ikinä! Mun mielestä kapula pitäisi saada alle kolmellasadalla eurolla ja alle kaksisataa ois toki vielä parempi.

Siihen sitten verrokiksi tyttären poikaystävä joka osti 1200 euron luurin.

Ei kauheasti järki päätä pojalla pakota...
No jos se on rahamies?

Ostiko osamaksulla vai cäshillä?

Mun auto maksoi muuten 1200 €. Tosin eihän siinä ne kulut siihen jää...
 
Mun nykyinen luuri maksoi paltiarallaa 1600€, sain sen lahjaksi Karvakuonolta.

Itse olen maksanut luurista yleensä köyeisellä reilu tonnin - ihan mukavuussyistä.😬

Sampan notella on ollut helpoo värkätä mitä vain. Tykkään isosta näytöstä ja toiminnoista. En ole vieläkään sinut tämän iipponin kanssa.

Käytän luurit oikeasti loppuun, minulla ei ole montaa puhelinta kai ollut - jos vertaa.

Vähävaraiset saavat helposti änkyttämällä luureja, joskus niitä saa ilman korkojakin, eikä hintaa ole aina hilattu törkeän ylös kuten osarihinnoissa yleensä on (?).
 
Mulla, muuten, on elämäni yhdeksäs kännykkä käytössä nyt.

Eka oli ringo silloin joksus ysärin puolivälin jälkeen.
Mun luurit oli Noksulta: 3110, 6210, 7600, Communicator, N91 ainakin. Osa löytyy vieläkin!😳
Sampalta on ollut simpukka ja pari Notea. Duuniluureja oli vähän joka lähtöön.
Nut eka Iipponi. Pelottaa kyllä vaihtaa kun nyt on tähän jo tottunut ja I cloud/ syncro jne.
Voi olla että oon Iipponijumissa koko loppuiän.😱😂
 
Mun luurit oli Noksulta: 3110, 6210, 7600, Communicator, N91 ainakin. Osa löytyy vieläkin!😳
Sampalta on ollut simpukka ja pari Notea. Duuniluureja oli vähän joka lähtöön.
Nut eka Iipponi. Pelottaa kyllä vaihtaa kun nyt on tähän jo tottunut ja I cloud/ syncro jne.
Voi olla että oon Iipponijumissa koko loppuiän.😱😂
Mulla oli noksulta se X-coverintapainen, kestävä luuri kaksi kertaa peräkkäin. Kerran ostin jonkun satasen rimpulan ja sehän hajosi ihan totaalisesti ku ekaa kertaa pudotin sen baarin vessanlattialle... ja siis palasin siihen kestoversioon kunnes nokia myytiin ulkomaille.

Sit oli samsungin x-covereita kolme, ihan suosikkeja, käyttäisin yhä jos niissä olisi parempi kamera.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mulla oli noksulta se X-coverintapainen, kestävä luuri kaksi kertaa peräkkäin. Kerran ostin jonkun satasen rimpulan ja sehän hajosi ihan totaalisesti ku ekaa kertaa pudotin sen baarin vessanlattialle... ja siis palasin siihen kestoversioon kunnes nokia myytiin ulkomaille.

Sit oli samsungin x-covereita kolme, ihan suosikkeja, käyttäisin yhä jos niissä olisi parempi kamera.
X-cover näyttikin niin kivalta! Kaveri suuttuessaan viskas sellaisen kiviseinään, ei menny rikki!😦
 
vierailija
Yleensä pienituloisuus on ainakin osin omaa vikaa. Ainakin Suomessa. Sellaiset ihmiset, jotka eivät osaa suunnitella eivätkä tajua rahan arvoa, ovat useammin pienituloisia. Sitten säästetään vääristä paikoista ja rahat pistetään kännykkään, viinaan ja tupakkaan. Noin karkeasti.

Ja olen todellakin huomannut saman ilmiön. Yksikin aina persaukinen tuttuni osti just jonkun uudenkarheen Iphonen ja kun kysyin, että mitä tuo maksoi niin vastaus oli tyyliä: " 43 euroo". Niin siis kuussa seuraavat 3 vuotta. Varsinainen nero.

Itellä satsaan kyllä kännykkään jotain 400-500, mutta pidänkin niitä sitten 5 vuotta. Se on mun mielestä aika sopiva aika.
Tosin pienituloiset siivoojat tekee duunia nytkin, kun suurituloiset insinöörit jää työttömiksi, kun firmat kaatuu. Mihin muuten vedät pienituloisen rajan?

Mikäs se on se oikea paikka sitten säästää ja mitä ihmisten kuuluisi omilla rahoillaan tehdä?
 
vierailija
Joku varmasti ihan oikeasti tarvitseekin suorituskykyä puhelimelta. Itse olen kuitenkin selvinnyt oikein hyvin omalla (muistaakseni) 139 euroa maksaneella luurillani jo pari muutaman vuoden. Sillä saa soitettua, viestiteltyä, luettua lehdet ja katsottua youtubet. Kamerakin riittää oikein hyvin siihen mihin itse sitä käytän eli satunnaisiin maisemakuviin tai kissavideoihin, joita lähettää kavereille. Olisi oikeastaan ihan mukava kuulla millaisiin tarkoituksiin yli 1000 euron puhelinta tarvitsee. Editoiko joku esim. hd-tason videota tai mallintaa 3d-grafiikkaa puhelimella? Luulisi moisen olevan tietokoneella tehtävää hommaa. No pelit ovat tietysti yksi ikuinen tehosyöppö, jos niitä harrastaa.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Jos köyhä on lähinnä kotona, niin kannattaisi varmaan mieluummin hankkia pöytätietokone. Halvinkin pöytätietokone on paljon tehokkaampi kuin mikään kännykkä.
 
vierailija
Joku varmasti ihan oikeasti tarvitseekin suorituskykyä puhelimelta. Itse olen kuitenkin selvinnyt oikein hyvin omalla (muistaakseni) 139 euroa maksaneella luurillani jo pari muutaman vuoden. Sillä saa soitettua, viestiteltyä, luettua lehdet ja katsottua youtubet. Kamerakin riittää oikein hyvin siihen mihin itse sitä käytän eli satunnaisiin maisemakuviin tai kissavideoihin, joita lähettää kavereille. Olisi oikeastaan ihan mukava kuulla millaisiin tarkoituksiin yli 1000 euron puhelinta tarvitsee. Editoiko joku esim. hd-tason videota tai mallintaa 3d-grafiikkaa puhelimella? Luulisi moisen olevan tietokoneella tehtävää hommaa. No pelit ovat tietysti yksi ikuinen tehosyöppö, jos niitä harrastaa.
Tää olis kyllä kiva tietää. Että missä tarkoituksessa nuo 1000 euron kännykät ovat niin ratkaisevasti parempia.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Joku varmasti ihan oikeasti tarvitseekin suorituskykyä puhelimelta. Itse olen kuitenkin selvinnyt oikein hyvin omalla (muistaakseni) 139 euroa maksaneella luurillani jo pari muutaman vuoden. Sillä saa soitettua, viestiteltyä, luettua lehdet ja katsottua youtubet. Kamerakin riittää oikein hyvin siihen mihin itse sitä käytän eli satunnaisiin maisemakuviin tai kissavideoihin, joita lähettää kavereille. Olisi oikeastaan ihan mukava kuulla millaisiin tarkoituksiin yli 1000 euron puhelinta tarvitsee. Editoiko joku esim. hd-tason videota tai mallintaa 3d-grafiikkaa puhelimella? Luulisi moisen olevan tietokoneella tehtävää hommaa. No pelit ovat tietysti yksi ikuinen tehosyöppö, jos niitä harrastaa.
Ihan esimerkiksi palstaillessa huomasin puutteita tässä 1600€ maksavassa luurissa. Tästä myöskin puuttuu osa asioista mihin olen tottunut. Osa toiminnoista on totuttelukysymyksiä. En olisi tätä itse ostanut, mutta oli lahja.

Sampan Notebook (edge näytöllä) oli kuin pieni tietokone ja siksi siihen aikoinaan ihastuin. Tarvitsen useasti tietokonetasoisia toimintoja ja erinomaiset kameratoiminnot ja laadukas kamera ovat tärkeitä.
Ja se käyttömukavuuskin ratkaisee paljon.

Halvassa luurissa ominaisuudet ovat huonompia, siksi on tullut valittua yleensä hyvä luuri. Ei ole mikään statuskysymys.

Sen sijaan telkussa tein ihan älyttömän virheen! Siihen aikaan kun tuon ostin oli markkinoiden lippulaiva kaikenlaisilla erikoistoiminnoilla. Mukaan tuli 3d laseja, komennot oli käsi/puheohjauksella ja piirtämällä numero kaukosäätimeen.😂
Vaikka mitä muuta hömppää tuli mukana jota tyyliin kokeiltiin muutaman kerran. Ensi kerralla ostan ihan normi töllön.
En muista milloin tämä ostettiin, mutta hyvin on toiminut ja on vielä nykyaikainen ja erittäin ohut eli nykyaikaisen näköinenkin.
Ihan varmasti halvempikin olisi ajanut asiansa!
 
vierailija
Kiinteistönvälittäjä varmaan tarvitsee kameran takia kallista puhelinta. Ehkä autojobbari, vaikka keskimäärin autokaupoissa taitaa olla kuvausvälineistö erikseen. Vaikea kuvitella, että kukaan tarvitsisi prosessorilta sellaista suorituskykyä kuin kalliissa puhelimissa on.
 

Yhteistyössä