Moni pienituloinen satsaa kännykkään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon huomannut, että yllättävän moni pienituloinen omistaa kalliin kännykän. Mikäköhän siinä on?

Ite väännän aina paskoilla kännyköillä - tosin kyllä ne mulle riittää. En tajua, että miten hitossa pienituloiset voi ostella joitain Iphoneja sun muita. Varmaan kuukausimaksuilla mennään, mutta silti ei voi vaan tajuta.

Onko se sitten niin, että kun kaikki elämä on siellä kännykässä, niin siihen sitten laitetaan myös kaikki rahat. Vai mikä tää juttu on.

Ootteko huomannut samaa ilmiötä?
Tottumus
 
vierailija
vierailija
Hyvälläkään kameralla ei tee mitään jos se ei ole aina mukana. Kuka raahaa jotain 2 kilosta Nikonia aina mukana?

Känny on aina mukana, itse pärjäisin muuten halvalla, mutta niissä on surkeat kamerat. Siksi kännyni on kalliimmasta päästä.
Eikö ole muuta vaihtoehtoa kuin joko puhelin missä kameran osuus painosta on muutama kymmenen grammaa tai sitten 2 kilon painoinen järjestelmäkamera?
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Niin eli oikeasti tonnin kännykässä ei oo mitään järkeä. Vähän sama kuin auto jonka huippunopeus 300 kmh.

Joku uuvatti mulle selitti, että tehokas auto takaa turvalliset ohitukset... huh huh.
 
vierailija
Niin eli oikeasti tonnin kännykässä ei oo mitään järkeä. Vähän sama kuin auto jonka huippunopeus 300 kmh.

Joku uuvatti mulle selitti, että tehokas auto takaa turvalliset ohitukset... huh huh.
Hyvä viesti. Ite maksan kännykästä sen 200-300 ja vaihdan 5 vuoden välein.

Toisaalta tupakkeihin menee 300 kuussa. Jos sen lopettais, niin aika nopeasti säästyisi rahat kalliimpaankin kännykkään.

Aika usein tosin nää kalliit kännykät omistavat köyhät myös polttaa. Ihmejuttu.
 
vierailija
Siihen voi olla montakin syytä.
Se on niin näkyvä esine, että voi peitellä muuta köyhyyttä.
Kalliit kulutustottumukset voivat olla syy velkaantumiseen, ei kuitenkaan pienituloisuuteen.
Asiallisin syy on se, että sillä puhelimella korvaa muita laitteita, kuten tv, tietokone, kamera. Näin varsinkin silloin, kun niille olisi paljon käyttöä.
 
vierailija
Eikö ole muuta vaihtoehtoa kuin joko puhelin missä kameran osuus painosta on muutama kymmenen grammaa tai sitten 2 kilon painoinen järjestelmäkamera?
Jos haluaa kuvalle laatua, niin ei. En tiedä ketään, joka pitäisi 50 pokkarikameraakaan housujen takataskussa. Ja pitkään kännyissä on alkanut mennä laatu järkkäreiden ohi. Kun puhutaan perusobjektiivisista järkkäreistä.

Itse maksan puhelimesta nykyisin 300-500 eur, sillä halvemmissa akkukesto huononee radikaalisti jo parin vuoden jälkeen. (Halvemmat myös painavat enemmän) Näissä on ihan ok kamera, mutta ei läheskään vedä vertoja 500-1000 kännykameroille, joita on lähipiirissäni.

Mutta apn aloitukset köyhistä on aina vähintäänkin kummallisia. Pitäisikö köyhien luopua koiristaan, myydä autonsa, muuttaa sillan alle ja syödä ruohoa? Mitä se aplle kuuluu, mihin ihmiset käyttävät rahansa? Ei mitään! Pitäisikö toisten kyttääminen lopettaa? Kyllä!
 
vierailija
Niin eli oikeasti tonnin kännykässä ei oo mitään järkeä. Vähän sama kuin auto jonka huippunopeus 300 kmh.

Joku uuvatti mulle selitti, että tehokas auto takaa turvalliset ohitukset... huh huh.
Se on totta, että tehokas auto on turvallisempi ohituksissa. Tosin huippunopeus ei aina kerro kaikkea tehokkuudesta. Pienimoottorinen auto lähtee oikein hyvin kiihtymään, jos ei ole painoa.
Turvallisuus perustuu siis siihen, että ohitus kestää vähemmän aikaa.
 
vierailija
Joku uuvatti mulle selitti, että tehokas auto takaa turvalliset ohitukset... huh huh.
No tuo ei kyllä ole mitään uuvattipuhetta, vaan totisen totta. Ohittaminen on vaarallisin liikennetilanne, mutta suorituskykyisellä autolla se ei ole mikään ongelma. Ja ennen kuin joku alkaa viisastelemaan, niin joskus pitää ohittaa ja toisinaan kannattaa ohittaa ja joskus on hyvä ohittaa. Sellaista liikenne on.
 

Yhteistyössä