"Riina"
Meillä ei ole kuin yksi auto. Ja se on minun käytössä.
Mies polkee kesät talvet töihin 7 km matkan.
Mies polkee kesät talvet töihin 7 km matkan.
Mulla on uudempi, miehellä taas isompi auto. Kumpi lie sit parempi... Molemmalla omiin tarpeisiin sopiva menopeli. Lapsia kuskataan molemmat.Parempi tarkoittaa aapeelle uudempaa, isompaa ja turvallisempaa.
Meillä isot hankinnat ostetaan puoliksi ja on varaa uusia vain yksi auto kerrallaan. Tällä hetkellä toinen auto on 5 v ikäinen ja toinen 15 vuotta vanha. Selkeä ero siis autojen paremmuudessa.
Siksi tein aloituksen, kun harvassa on ne perheet, joissa nainen ajaa paremmalla autolla ja halusin tietää. Itse en tiedä itseni lisäksi yhtäkään muuta. Meillä on myös perusteluna se, että minä kuskaan enemmän lapsia ja työmatkani on pidempi ja vaarallisempi kuin miehen.
Vaikka asutaankin hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella, niin silti on oltava 2 autoa, mikäli ei elämästä halua tehdä ylivoimaisen hankalaa. Toinen vanhemmista käy vuorotöissä ja toisella liukuva työaika. Perheen sisällä on siis aivan eri aikataulut.Onko kaikilla kaks autoo?? Mie oon täällä ihmetelly että nii taitaa olla koska lähipiirissäkin ja naapureillakin on näin.. Noh, kiva olla poikkeus ja meillä on yks auto jota mie ajelen pääsääntöisesti. Miehellä kyllä kortti mutta ei pidä autoilusta. Ja miekin menen vain pakolliset.. Yleensä alle 10km matkat kävelen ellei tulipalokiire.. Tai isoja kauppaostoksia.