Monentenako henkilönä poliisi kuulustelee todistajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minusta on tehty aiheeton ilmianto ja tiedän asian olleen tutkinnassa jo lähes 1,5vuotta ja mietin missä vaiheessa todistajaa kuullaan, koska näin ei olla vielä tehty. Todistaja on tämä ilmiannon tehnyt ja hän on maininnut ilmiannossaan asioita, jotka ei voi pitää edes paikkaansa. Eli hän on maininnut tietävänsä mm. henkilöitä jotka liittyy tähän juttuun, mutta tiedän ettei hän voi tietää tälläisiä henkilöitä koska niitä ei ole olemassa.

Tuolloin yli vuosi sitten ilmoitin jo poliisille erään henkilön nimen joka olisi voinut todistaa minun puolestani osasta syytöksistä. Tämä minun todistajani sitten kuoli puoli vuotta tuosta ja häntä ei ennätetty kuulla siihen mennessä (menehtyi sairauteen joka oli tiedossa, mutta loppu menikin parissa viikossa ja toisen viikon tästä hän olikin jo muissa maailmoissa).

Olen itse tehnyt poliisille tutkintapyynnön tästä ilmiantajasta ennen kuin minusta on tehty ilmoitus. Kyseinen tutkintapyyntöni koskee törkeää rikosta (en tiedä nimikettä mutta kyse yli sadastatuhannesta eurosta+paljon muusta).

Osaisiko kukaan sanoa kokemuksesta milloin tuota todistajaa eli ilmiantajaa kuulustellaan? Vaikuttaako tuo tekemäni tutkintapyyntö ilmiantajasta asian käsittelyaikaan? Hänen ilmiantonsa vuoksi minua syytetään törkeistä rikoksista (joita en ole tehnyt) ja tämä joka näistä syyttää on kolmas osapuoli, joka on uskonut tätä ilmiantajaa.

Tämä odottaminen on ollut yhtä tuskaa. Kotona pitäisi jaksaa kaikkea ja muutenkin, mutta kaikki energia on mennyt. Toukokuussa jo olisi pitänyt mennä verikokeisiin(tärkeitä), mutta en ole vieläkään jaksanut mennä. Yli kahteen viikkoon en ole liikkunut enää sisältä minnekään. En jaksa lähteä minnekään-edes roskia viemään. Puhuin lääkärillekin asiasta aikoja sitten, mutta lopulta en suostunut ottamaan lääkkeitä ja erikoispsykiatrille ohjaukseen jätin menemättä. En vaan jaksa liikkua enää minnekään. Mikään ei huvita.

Yhteistyössä