Monenko äiti majoittais lapsen perhettä kuukausia... vuosia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
Toisen ketjun (Marian äiti on kamala...) innoittamana kyselen: miten itse ajattelette, voisitteko tuosta vain viedä itsenne, lapsenne ja tempperamenttisen taiteilijamiehenne äitinne huusholliin, asua siellä ilmaiseksi vaikka kuinka kauan, ja vielä pyytää äidiltä jalkahierontaa sekä mököttää jos hierontaa ei tule... ja järjestely olisi epämääräinen ajanjaksoltaan siksi kun olette itse sössineet talonrakennuksenne ja muutkin suunnitelmanne...?

Kenellä on näin ihmeellinen äiti?

kyllä äiti saattaisi ottaa, mutta kyllä tulisi konflikteja. Meidän ei tarvitse olla äidin huushollissa kun viikko, niin huomaan, että äidin pinna alkaa kiristyä, koska onhan se ihan eri asia yksin asuvalle, kun yhtäkkiä siinä on 3 vilkasta lasta, yksi ADHD-koira ja kaksi aikuista.

ja tilatkin on aika pienet, niin ei se kyllä mitään herkkua ole kenellekään.

Viimeksi muokattu:
Ei mun äiti ainakaan :D Enkä usko että itsekään haluaisin majoittaa aikuisen lapseni perhettä luoksemme ellei kyse olisi ennalta sovitusta, lyhyehköstä väliaikaisratkaisusta.

Toisaalta me asuttiin jonkin aikaa mieheni vanhempien luona ennen kuin saatiin lapsi, ja asutaan nytkin samassa talossa mutta rempattiin meille oma keittiö ja wc ja tukittiin läpikulkumahdollisuus, asutaan siis nyt seinänaapureina. Miehen vanhemmille olisi ollut ok vaikka ei oltaisi rempattu meille omaa kotia, mutta mä en itse halunnut enää jakaa esim. keittiötä anopin kanssa...

Niin ei munkaan äiti olis riemusta kiljunut jos olisin tämmöisen tempun aikanaan hänelle tehnyt, viikkokin riitti kiristämään ainakin oman hermon ja varmaan äidinkin.

Itse olen nyt sen ikäinen että voisin jo pikkuhiljaa olla mummikin, joskaan en vielä ole. Aikuiset tyttäret tuossa pyörivät, muuttaneet jo pois kotoa (viimeinen vuosi sitten...) mutta nuorin pesee täällä vielä pyykkinsä, vanhemmat pyrähtelevät käymässä, ja erilaisissa asioissa kysytään neuvoa (miten otetaan asuntolaina, mitä kannattaa katsoa kämpässä, miten tehdään pasha, voinko mennä uuden poikakaverini kanssa viikonloppulomalle Lontooseen kun en tiedä kestänkö sen kanssa viikkoa etelässä...). Mutta ajattelen myös, että rajansa kaikella on oltava. Voisin toki majoittaa lastani jos hänellä hätä olisi, ainakin jonkin aikaa. Mutta en halua olla niin itsestäänselvyys, että kiittämätön aikuinen lapseni ilman muuta ajattelee voivansa käyttää vieraanvaraisuuttani rajattomasti hyväkseen, eikä ryhdy minkäänlaiseen toimintaan asioiden järjestämiseksi toisella tavalla (enkä mä noin saamattomasta vävystäkään oikein tykkäisi, joka ei nyt perhettään saa muualle majoitettua kuin anopin luo.)

Minun äitini =)

Itse en osaisi sopeutua varmastikaan moiseen, mutta vanhempani on majoittanut siskoni perhettä likipitäin parisen vuotta, viimeisenn vuoden ihan vakituisesti.
Tosin äksyä taiteilijamiestä ei ole, mutta omaperäinen yksilö kuitenkin =D
Alkuun oli olosuhteiden pakosta sisko ja hänen lapsi vanhempieni luona asumassa (väkivaltainen ex-mies ahdisteli, puukotti, pahoinpiteli vaikka olivat muuttaneet jo erilleen), välissä olivat turvakodissa ja yrittivät aloitella omaa elämää mutta salainen osoitekin paljastui valtion virkamiehen toimesta jne.

Olosuhteidenpakko on muuttunut sopivaksi asumismuodoksi kaikkien kannalta joten jatkavat näin asumista ainakin toistaiseksi.

Maksavat toki asumisestaan, ruuasta, osallistuvat talon töihin jne.

Äitini varmasti majoittaisi, mutta minä en menisi. Mummolassa on mukavaa yökyläillä kerran kesässä, mutta enempää en jaksaisi.
Jos mulla vielä olisi pienet lapset, niin ehdottomasti haluaisin oman kodin rauhaa.
Meillä mummot auttaa lastenhoidossa ja ovat kyllä mukana elämässämme aktiivisesti siitä huolimatta että emme halua asua saman katon alla.
Iholla-Maria on kai liian tottunut siihen, että mamma auttaa aina...

Varmaan majoittais, tai vaikee sanoo. En missään nimessä muuttais toisten nurkkiin noin pitkäksi aikaa! Rempan aikaan asuttiin pari kk mun vanhemmilla ja se oli aivan maksimiaika minkä voin toisten nurkissa olla. vaikka kyse olikin omista vanhemmistani, niin olen perheeni perustanut ja vuosia oman perheeni kanssa asunut. Kyllä jos taloa rakentaa, pitää ottaa huomioon myös se että riittää rahat vuokrata joku väliaikaiskämppä. Mä en voi käsittää miten joku aikuinen HALUAA asua toisen taloudessa. Mulle oma rauha on tärkeää.

Itseasiassa meidän äiti majoittikin meitä kun ei ollut paikkaa minne mennä..Mun hermoni ei vaan kestä olla sen kanssa samassa tilassa kovin kauaa joten ei tulis kysymykseenkään et vuosia oltais saman katon alla enkä suostu uskoo et äiteekää ihan niin pitkälle ajalle lämpeis..

[QUOTE="moi";26125073]Varmaan majoittais, tai vaikee sanoo. En missään nimessä muuttais toisten nurkkiin noin pitkäksi aikaa! Rempan aikaan asuttiin pari kk mun vanhemmilla ja se oli aivan maksimiaika minkä voin toisten nurkissa olla. vaikka kyse olikin omista vanhemmistani, niin olen perheeni perustanut ja vuosia oman perheeni kanssa asunut. Kyllä jos taloa rakentaa, pitää ottaa huomioon myös se että riittää rahat vuokrata joku väliaikaiskämppä. Mä en voi käsittää miten joku aikuinen HALUAA asua toisen taloudessa. Mulle oma rauha on tärkeää.[/QUOTE]

Jos viittaat tohon Nordinien tv:ssä esiteltyyn asumisjärjestelyyn, niin tuskin hekään ennalta suunnittelivat asuvansa Marian äidin nurkissa. Aina ei mene talonrakennusprojektit niinku strömsössä. Joutuivat luopumaan edellisestä asunnostaan, ennenkuin talo valmistui koska aikataulu venyi.

Itse olen yksin niin varmaan vanhempani minut majoittaisivat, ja mahtuisin heille hyvin. Ainakin fyysisesti :D

Ja majoittivat siskoa+lapsiaan 3kk kun heillä oli putkiremontti joka "hieman" venähti.

Mutta meillä kaikki osallistuvat taloustöihin ja käyvät ruokakaupassa tarvittaessa. Sähköt jne varmaan maksaisivat vanhempani, ja tuskin pyytäisivät vuokraa.

Yhteistyössä