Monen lapsen nuoret äidit, kertokaa koulutuksenne?

  • Viestiketjun aloittaja sääli
  • Ensimmäinen viesti
huh huh taas
Mikä on arvoasteikossa tärkeintä! Minusta lapset tehdään nykyään aivan liian vanhana. Nuoria opiskelijoita pitäisi tukea jotenkin tekemään lapsia, nykyään heiltä viedään kaikki, esim. asumistuki vaikka muut sen saa. Kun nykyään opiskellaan niin vanhoiksi asti, lapset tehdään tosi myöhään ja niitä hankitaan vain yksi tai kaksi. Tälle pitäisi tehdä jotain, ettei lapsiluku pienene täysin Suomessa.
 
maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
En koe enää olevani kovinkaan nuori, eikä lapsiakaan ole kuin 2 mutta peruskoulu on koulutukseni joten saan varmaan tähän vastata?

Ammatti jossa olen työskennellyt on sellainen ettei siihen ole koulutusta. On paljon erilaisia koulutuksia joista ko. hommaan on apua mutta ei mitään mikä johtaisi tähän ammattiin. Olenkin siis oppinut entisen ammattini (nykyään kotiäiti) vain tekemällä ko. hommaa. Toki siihen vaadittiin pohjaa mutta se minulla oli omasta takaa harrastusteni johdosta.

Työssäoloaikanani sitten kävin muutaman koulutuksen ammattiini liittyen jotta minulla olisi sitten "paperit" näyttää jotta jotenkin olen itseäni kouluttanutkin mutta eipä noilla papereilla mitään tee sillä ainoa joka tuossa hommassa merkkaa on se käytäntö.

Ei, minua ei hävetä olla kouluttamaton.

Lapsia ajattelin tehdä ehkä vielä yhden tai sitten en. Opiskelemaan en näillä näkymin ole koskaan lähdössä sillä edelleenkään se ei ole minulle välttämätöntä.
Pakko kysyä että mitä sä oikeen teet työksesi?
 
Jaa, no 25 vee olen mä ja kaks lastakin oon jo pukannut maailmaan. Koulutus parturi-kampaaja, ei vaan oo oikein mun ala, joten aion tulevaisuudessa hakea ammattikorkeaan. Lapsia meinaan vielä varmasti tehdä, ja miksei se opiskelu onnistuis useammankin kanssa kuin yhden?
 
vierailija
joooo .. tulipahan mieleen että yritetäänkös täällä alentaa toisia kenties??
itsekin laskisin itseni melko nuoreksi vielä, ja pari lasta JO!!!! mutta on ammatti peruskoulun jälkeen ja amk opintoja suoritettuna!
 
koiraharrastaja minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
En koe enää olevani kovinkaan nuori, eikä lapsiakaan ole kuin 2 mutta peruskoulu on koulutukseni joten saan varmaan tähän vastata?

Ammatti jossa olen työskennellyt on sellainen ettei siihen ole koulutusta. On paljon erilaisia koulutuksia joista ko. hommaan on apua mutta ei mitään mikä johtaisi tähän ammattiin. Olenkin siis oppinut entisen ammattini (nykyään kotiäiti) vain tekemällä ko. hommaa. Toki siihen vaadittiin pohjaa mutta se minulla oli omasta takaa harrastusteni johdosta.

Työssäoloaikanani sitten kävin muutaman koulutuksen ammattiini liittyen jotta minulla olisi sitten "paperit" näyttää jotta jotenkin olen itseäni kouluttanutkin mutta eipä noilla papereilla mitään tee sillä ainoa joka tuossa hommassa merkkaa on se käytäntö.

Ei, minua ei hävetä olla kouluttamaton.

Lapsia ajattelin tehdä ehkä vielä yhden tai sitten en. Opiskelemaan en näillä näkymin ole koskaan lähdössä sillä edelleenkään se ei ole minulle välttämätöntä.
Saako olla utelias ja kysyä liittyykö työsi jotenkin koiriin? Mitä sä teet työksesi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja koiraharrastaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
En koe enää olevani kovinkaan nuori, eikä lapsiakaan ole kuin 2 mutta peruskoulu on koulutukseni joten saan varmaan tähän vastata?

Ammatti jossa olen työskennellyt on sellainen ettei siihen ole koulutusta. On paljon erilaisia koulutuksia joista ko. hommaan on apua mutta ei mitään mikä johtaisi tähän ammattiin. Olenkin siis oppinut entisen ammattini (nykyään kotiäiti) vain tekemällä ko. hommaa. Toki siihen vaadittiin pohjaa mutta se minulla oli omasta takaa harrastusteni johdosta.

Työssäoloaikanani sitten kävin muutaman koulutuksen ammattiini liittyen jotta minulla olisi sitten "paperit" näyttää jotta jotenkin olen itseäni kouluttanutkin mutta eipä noilla papereilla mitään tee sillä ainoa joka tuossa hommassa merkkaa on se käytäntö.

Ei, minua ei hävetä olla kouluttamaton.

Lapsia ajattelin tehdä ehkä vielä yhden tai sitten en. Opiskelemaan en näillä näkymin ole koskaan lähdössä sillä edelleenkään se ei ole minulle välttämätöntä.
Saako olla utelias ja kysyä liittyykö työsi jotenkin koiriin? Mitä sä teet työksesi?
Kyllä, liittyy mm. koiriin mutta muuhunkin.

Ammattinimikettäni en kerro koska olen ainoa ko. ammattinimikkeen kantaja suomessa ja googlella löytyy hippasen liikaa tietoa meikäläisestä jotta sen palstalaisten kanssa haluaisin jakaa :D
 
koiraharrastaja minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja koiraharrastaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
En koe enää olevani kovinkaan nuori, eikä lapsiakaan ole kuin 2 mutta peruskoulu on koulutukseni joten saan varmaan tähän vastata?

Ammatti jossa olen työskennellyt on sellainen ettei siihen ole koulutusta. On paljon erilaisia koulutuksia joista ko. hommaan on apua mutta ei mitään mikä johtaisi tähän ammattiin. Olenkin siis oppinut entisen ammattini (nykyään kotiäiti) vain tekemällä ko. hommaa. Toki siihen vaadittiin pohjaa mutta se minulla oli omasta takaa harrastusteni johdosta.

Työssäoloaikanani sitten kävin muutaman koulutuksen ammattiini liittyen jotta minulla olisi sitten "paperit" näyttää jotta jotenkin olen itseäni kouluttanutkin mutta eipä noilla papereilla mitään tee sillä ainoa joka tuossa hommassa merkkaa on se käytäntö.

Mä arvaan. Sä annat jotain hoitoja eläimille, muillekin kuin koirille. Siis jotain muuta kuin eläinlääkäri. :D

Ei, minua ei hävetä olla kouluttamaton.

Lapsia ajattelin tehdä ehkä vielä yhden tai sitten en. Opiskelemaan en näillä näkymin ole koskaan lähdössä sillä edelleenkään se ei ole minulle välttämätöntä.
Saako olla utelias ja kysyä liittyykö työsi jotenkin koiriin? Mitä sä teet työksesi?
Kyllä, liittyy mm. koiriin mutta muuhunkin.

Ammattinimikettäni en kerro koska olen ainoa ko. ammattinimikkeen kantaja suomessa ja googlella löytyy hippasen liikaa tietoa meikäläisestä jotta sen palstalaisten kanssa haluaisin jakaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja koiraharrastaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja koiraharrastaja minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
En koe enää olevani kovinkaan nuori, eikä lapsiakaan ole kuin 2 mutta peruskoulu on koulutukseni joten saan varmaan tähän vastata?

Ammatti jossa olen työskennellyt on sellainen ettei siihen ole koulutusta. On paljon erilaisia koulutuksia joista ko. hommaan on apua mutta ei mitään mikä johtaisi tähän ammattiin. Olenkin siis oppinut entisen ammattini (nykyään kotiäiti) vain tekemällä ko. hommaa. Toki siihen vaadittiin pohjaa mutta se minulla oli omasta takaa harrastusteni johdosta.

Työssäoloaikanani sitten kävin muutaman koulutuksen ammattiini liittyen jotta minulla olisi sitten "paperit" näyttää jotta jotenkin olen itseäni kouluttanutkin mutta eipä noilla papereilla mitään tee sillä ainoa joka tuossa hommassa merkkaa on se käytäntö.

Mä arvaan. Sä annat jotain hoitoja eläimille, muillekin kuin koirille. Siis jotain muuta kuin eläinlääkäri. :D

Ei, minua ei hävetä olla kouluttamaton.

Lapsia ajattelin tehdä ehkä vielä yhden tai sitten en. Opiskelemaan en näillä näkymin ole koskaan lähdössä sillä edelleenkään se ei ole minulle välttämätöntä.
Saako olla utelias ja kysyä liittyykö työsi jotenkin koiriin? Mitä sä teet työksesi?
Kyllä, liittyy mm. koiriin mutta muuhunkin.

Ammattinimikettäni en kerro koska olen ainoa ko. ammattinimikkeen kantaja suomessa ja googlella löytyy hippasen liikaa tietoa meikäläisestä jotta sen palstalaisten kanssa haluaisin jakaa :D
Ei, en anna mitään hoitoja kellekään. Liittyy ihan muuhun, mutta se siitä.
 
26 ensimmäisen lapsen sain 24 vuotiaana.
yo/merkonomi yhdistelmä tutkinto
Töissä neljä vuotta joista kolme myymäläpäällikkönä.
Nyt yliopistossa opinnot kesken ja toinen lapsi tulossa.
 
Aikuistu ap.
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Eli onko tullut käytyä muuta kuin peruskoulu ja sekin huonoilla arvosanoilla? Onko aikeissa opiskella enää vai teettekö lapsia vaan niin kauan kuin tulee? Eikö hävetä olla kouluttautumaton? Luuletteko, että opiskelu mone nlapsen kanssa tulee onnistumaan?
Aika provosoiva kyllä on tekstisi ja jotenkin omituinen. Kysyt onko tullu käytyä muita kouluja ja sitten kysyt hävettääkö olla kouluttamaton. Hmm.

No itse olen 21vuotias ja mulla on 2 lasta. Olen ammatiltani koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminann ohjaaja ja ensi talvena aloitan vielä opiskelemaan lähihoitajaksi.

Ja kyllä luulen, ihan hyvin on onnistunut työ, koulu ja lapset, kiitos kysymästä, saanko udella miksi ei onnistuisi? Ja silloin kun minulla ei vielä ollut ammattia, niin ei todellakaan hävettänyt, ihan töitä olen tehnyt. Vai olisiko parempi että olisin ollut vaikka työtän, mutta mulla ois ollut ammatti?

Havettääkö sulla olla noin tyhmä ja suvaitsematon? Mulla nimittäin hävettäis.
 
Jep
Täytyy sanoa,että en kyllä kehuskelisi,jos on 24v ja kolme lasta+monen monta ammattia:eek:
Sehän tarkoittaa sitä,että lapset ovat olleet paljon päiväkodissa:(itse olen ylpeä 8 kotivuodestani ja pian aloitan opiskelut,kun olen yhden" työn" saanut "valmiiksi":)
 
Kolme lasta ja olen kohta 24v. Kun sain esikoisen olin 16v11kk.
Lapset, 6v11kk, 5v6kk ja 2v6kk. Kaikilla lapsilla sama isä.
Ei vielä luettua ammattia. Ei hävetä, miksi pitäisi?
Saan kelalta kotihoidontukea ja lapsilisät. Mies vakituisessa työssä ja on hyvä palkkainen, ei ole koskaan tarvinnut käydä sossussa. Hyvin pärjätään rahallisesti.
Peruskoulu käytynä ja hyvät arvosanat.
Aloitin opiskelut mutta ehtisin opiskelemaan vain 6kk kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Enkä aio sitä alaa enää opiskella.
Ensi vuonna opiskelut edessä. Ja kyllä opiskelu onnistuu vaikka onkin kolme lasta, se ei ole ongelma.
Olen ollut kotiäitinä 7-vuotta. Ja on ollut elämäni onnellisinta aikaa kun olen saanut olla lasten kanssa kotona, päivääkään en vaihtaisi pois. :heart:
 
Vieras
-Eli onko tullut käytyä muuta kuin peruskoulu ja sekin huonoilla arvosanoilla?
* Lukio, kandidaatin tutkinto ja maisterin tutkinto. Arvosanat hyviä ja kiitettäviä, yläasteelta ja lukiosta stipendit.
-Onko aikeissa opiskella enää vai teettekö lapsia vaan niin kauan kuin tulee?
* Ehkä jatkan tohtoriopintoihin, lapsiluku sen sijaan on onnellisesti täynnä
-Eikö hävetä olla kouluttautumaton?
* Tuo kysymys paljastaa kysyjän sivistymättömyyden. Kenenkään koulutus ei ole vielä valmis, jos uskoo koulutuksen autuaaksitekevyyteen Chestertonia mukaillen.
-Luuletteko, että opiskelu mone nlapsen kanssa tulee onnistumaan?
* Tiedän, että se riippuu asenteesta. Onnistui neljän kanssa erinomaisesti.

Senkin vielä lisään, että olin kyllä johdonmukaisempi äiti sillä maalaisjärjellä varustettuna 20-vuotiaana, kuin nyt, kun päässä risteilevät kaiken sortin kasvatusteoriat :xmas:

 
valkohammashai
Minun ikäni 24v, neljä toivottua lasta 0, 1, 3 ja 4v. Naimisissa 6vuotta, ja kaikilla lapsilla sama isä.

Peruskoulun päättötodistus keskiarvolla 8,7.
Lukion päättötodistus keskiarvolla 8,0

AMK jäi kesken lastenhankinnan takia, arvosanat hyviä. Kun lapset on hoidettu kotona 3-vuotiaaksi asti, lähden opiskelemaan ammattia.
Palkkatöitä olen tehnyt eri paikoissa, yhteensä 8 vuotta.

Kelpaanko?
 
jaana
mulla ikää 27,kolme lasta,1-,5- ja 7-vuotiaat.
Merkonomin koulutus,tarkoituksena kyllä vielä jatkaa,kunhan saan yritykseni sille mallille,että pystyn irrottautumaan amk-opintoihin. Eikä mua hävetä yhtään,että ollaan nuoria vanhempia,ihan omillamme ollaan lapset kasvatettu. Sitte vois hävettää jos sossu olis elättäny. Ollaan kuitenkin ehditty jo maksaa talo- ja autolainat pois siinä vaiheessa kun osa ystävistä valmistuu ja alkaa makselemaan opintolainojaan ja suunnittelemaan perheen perustamista.

 
ei enää nuori
Olin 25v 3 lapsen äiti. Ennen lastentekoa opiskelin kaksi eri ammattia ja 5 vuoden kotiäitivuoden jälkeen taas lähdin opiskelemaan.
Työelämssä olen ollut jo vuosia, mutta enää ei lasten teko tunnu onnistuvan vaikka toive olis. Onneksi tein lapseni nuorena. Siinä ei ollut mitään säälittävää. Sääliä tarvitsisin nyt, jos lapset olis alle 25v. Jäänyt tekemättä.
 

Yhteistyössä