Moneltako teillä käydään nukkumaan?

Meillä on 10kk tyttö, jonka iltatoimet aloitetaan klo 20 aikaan ja tyttö on sängyssään viim. varttia yli kasin. Nukahtaa joskus heti, joskus taas pidemmän kaavan mukaan.

Kovin usein täälläkin ihmiset kertovat, että lapsi käy yöunille vasta klo 21-22. Ja yks kaveri taas ihmetteli, miksi meidän tyttö käy niin myöhään unille, "oikeampi" aika olisi hänen mukaan jo klo 19.

Meillä toimii tämä rytmi, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen miten muilla :)
 
Tyttö 10½kk menee maate n.21.30, yhtään aiemmin ei voi laittaa koska aamut aikaistuisi mahdottomasti. Perheessä kaksi muuta lasta ja heillä herätys arkisin klo 7. Siihen aikaan tai viim 8 herää pienin (joskus kyllä kuudenkin aikaan...) Toiset ei saa nukuttuu ja taas he eivät illalla yhtään aiemmin oikein voi mennä nukkuun (20.30-21)
Minulle taas on sama koska nukkuu, koska itse olen aivan mahdottoman huono nukkumaan, kuusi tuntiakin on aika utopiaa....
saatan nukkua pari tuntia jossain vaiheessa yötä tai pätkien/valvoen...vähän enemmän! :ashamed:
joku yö menee puolen tunnin-tunninvälein siihen että tyttö itkee...ja silloin juuri tuntuisi että nukuttaa :/
Päätä särkeekin hyvin usein ja päiväkausia, kun ei siihen oikein mikään auta...kovilla ollaan...
 
Poni
Me ollaan yökyöpeleitä koko perhe =) Tyttö (9kk) väsähtää usein rinnalle 23 maissa. Nytkin nukkuu tässä sylissä. Meille sopii tällainen nukumaanmeno aika oikein hyvin. Puolenyön maissa koko porukka sängyssä ,ellei mies ole nukahtanut sohvalle :D .
 
Poika 8kk menee nukkumaan klo. 22-23, aamulla herää 8.30-9.30. Itse menen nukkumaan vasta yhden aikaan joten tämä rytmi sopii meille.

Esikoinen 5v menee nukkumaan 21.00 ja aamulla herää noin kahdeksalta. Hän leikkii ja katsoo lastenohjelmia kunnes muut heräävät. Ja ottaa itsenäisesti aamupalaa kaapista =)
 
Meidän 5kk tyttö menee nukkumaan yleensä noin klo 22 aikoihin. Joskus tietenkin aiemmin, tai niin kuin eilen väsähti vasta yhdentoista aikoihin..:snotty:
Meidän rytmejä on kanssa kauhisteltu, mutta jos tyttö menisi vaikka klo 20 nukkumaan, niin kukaan ei jaksaisi herätä tarpeeksi aikaisin aamulla (viiden jälkeen!) tytön kanssa.. Nukkuu öisin nimittäin vaan sen 9-10 tuntia.. :)
 
triplamama
eihän tähän voi ollakaan yhtä ja ainoaa vastausta. siskoni perheessä on menty aina myöhään nukkumaan, kun vanhempien työt ovat iltapainotteisia yms.
enivei, meillä 20-21 ollut aina vakiona. koululaiset menevät siis 8lta petiin, jos on 8ksi kouluun ja 9ltä jos 9ksi. vkonloppuisin ja lomilla saa valvoa, mutta harvoin ne yli 22n jaksaakaan. vauva menee unille 20-21:30.
 
mä laitan lapseni nukkumaan siinä 21 maissa, tai silloin kun hän on väsyneen oloinen. Mun mielestä noi uniaikataulut on aika yksilöllisiä, mutta ennen kaikkea lapsentahtisia. sitä en ymmärrä jos laitetaan lapsi nukkumaan ihan sen takia että vanhemmat haluavat omaa aikaa. mutta aika useinhan lapsi menee nukkumaan silloin kun hän on väsynyt. ja muutenkin kunnon rytmi muotoutuu vasta lapsen ollessa vanhempi. meidän lapsemme rytmi on monesti hieman muuttunut mutta ei kovinkaan paljon. yritän pitää nukkumaanmenoajasta edes jollain tavoin kiinni sillä sen vänkslääminen ees taas sekoittaa lapsen aikataulua entisestään. heräämisaika on hieman aikaistunut eli meillä herätään 6-7 maissa mutta yöllä ei enää olla heräilty yli kolmeen kuukauteen ja lapsi nyt 5kk. hampaiden tuloa odotellessa.... :LOL:
 
muorien äiti
Meidän isompi neiti,4v,on aina ruvennut nukkumaan 19-19.30.Ja nyt nuorimmainen,7kk,menee nukkumaan viimeistään klo 19. Meille tämä rytmi on paras rytmi,kun tytöt ei päivällä paljon nuku. Yöuni kestää 11 tunnista 13 tuntiin.
 
Vauva 6kk ja menee nukkumaan 20-22 välillä.
Riippuu ihan jos on nukkunut pitkään iltapäikkärit -> menee myöhempään nukkumaan tai sitten jos on jo kränän väsynyt -> menee aikasempaan nukkumaan.
 
Te, keillä mennään myöhään nukkumaan (joskus klo 22-23), kuinka myöhään vauvojen viimeiset päiväunet nukutaan. Meillä kun neuvolassa sanottiin, että kuuden jälkeen ei saisi päiväunia nukuttaa. Aamut on vain aikaistuneet hirveesti kun vauva ei jaksa kasia pidempään hereillä olla. Meillä siis herätään jo viideltä (katkonaisten yöunien jälkeen). Hetki hereillä ja taas päiväunille!! :headwall:
 
Meillä tyttö 10 kk, unet ovat vaihdelleet tässä jo monesti, mutta tällä hetkellä meillä mennään yöunille 21.30-22 ja herätään aamulla 8-8.30. Iltapuuron syö 20-20.30 aikoihin ja pullosta maitoa ennen unille menoa. Ekat päiväunet nukkuu 12-13 ja tokat 16-17. Jaksaa siis valvoa pitkiäkin aikoja, jopa 6-7 tuntia, ei vain nukuta ennen kymmentä meidänkään neitiä.

Välillä koitin saada tytön nukkumaan jo yhdet päikkärit, siinä toivossa että nukkuisi pitemmän pätkän päiväunia putkeen, seurauksena meillä oli että kitistiin koko ajan ja klo 18 aikoihin oli jo aivan valmis menemään yöunille. Aiemmin, kun meillä meni tyttö nukkumaan klo 19-20 niin, kyllä meilläkin herättiin 6-7 aikaan aamulla. Onneksi tyttö itse alkoi myöhentää tuota rytmiään kesää kohden. Meille vaan sopii, iltavirkku kun olen, tämä myöhäisempi rytmi paremmin. Toki sitä jää illalla kaipaamaan myös omaa aikaa, se kun jää aika vähiin vauvan mentyä noinkin myöhään nukkumaan.
 
tipu
Meillä poika kohta 7 kk laitetaan yöunille klo 19 aikaan. Herää tissille klo 5-6 aikaan ja ylös noustaan puol seiskalta tai puol kasilta.
Päivisin jaksaa olla valveilla maksimissaan 2 tuntia.
 
tipu
siis KERRALLAAN maksimissaan kaks tuntia. Poikkeuspäiviäkin on. Meillä nukutaan siis yleensä kolmet päikkärit, ja jos yöunille mentäis myöhemmin, niin pitäis vetäistä vielä neljännet päikkärit.
 
Meillä kohta 5kk poika ja nukkumaan mennään 21.30maissa. Viimeisille päikkäreille laitan yleensä 17.30-18 aikaa ja kundi nukkuu silloin n.30-45min Aamulla herätään yleensä 7.30-8.30 (nyt kun aamut on valoisia, niin herää useimmiten 7.30).
 

Yhteistyössä