Monelta teidän koululaiset menee nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja "satu"
  • Ensimmäinen viesti
hakusessa
Täällä rytmi hakusessa vielä joululoman jälkeen mutta päivä päivältä aiemmin saadaan nukkumaan. Ekaluokkalainen nukahti tänään jo puol 9 että hyvältä näyttää :) Semmonen kasin pintaan olisi paras niin tulisi tarpeeksi unta.
 
Minulla asuu kotona tällä hetkellä vain yksi koululainen, 13 vuotias.
Hän menee nukkumaan noin puoliltaöin ja herää sitten omaan tahtiinsa viiden - kuuden maissa.
Jos menee nukkumaan aiemmin, herää vastaavasti jo aamuyöstä.
 
Ekaluokkalainen on yleensä pedissä kello 20 mennessä. Paitsi että eilen venähti 22:30 asti.

34-vuotias ammattikorkeakoululainen kukkuu joskus aamuneljään asti ja on ihan hiton pirteä peipponen kun kello soi 06:45 ja on aika lähettää lapsi kouluun :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis häh;22887877:
Eihän tuo lapsi saa tarpeeksi unta jos noin vähän nukkuu? :eek:
Ei saa ei, jos ajattelee normaaliunentarvetta.

Jos olisi ensimmäinen lähipiirissäni joka nukkuu noin vähän, huolestuisin suuresti.
Ei kuitenkaan ole. Itse olen nukkunut saman viitisen tuntia yössä varhaisista teinivuosistani asti. Isäni ja veljeni nukkuvat tuntia vähemmän.
Ilmeisestikin meissä siis jokin genettinen "vika", mutta kun siitä ei tee ongelmaa niin eipä se arkea häiritsekään.
 
"vieras"
9v, 6v ja 2v samaan aikaan sänkyyn eli 21.00. Isommalla koululaisella valot pois viimeistään 22.00, kasin aamuina puoli kymmeneltä. Rytmi on vielä nyt vähän hakusessa loman jäljiltä mutta eiköhän se taas sieltä löydy.. Pienemmät kotihoidossa vielä niin ei tarvetta tuon aikaisemmin sänkyyn tuupata heitäkään. ;)
 
ohoh
Minulla asuu kotona tällä hetkellä vain yksi koululainen, 13 vuotias.
Hän menee nukkumaan noin puoliltaöin ja herää sitten omaan tahtiinsa viiden - kuuden maissa.
Jos menee nukkumaan aiemmin, herää vastaavasti jo aamuyöstä.
Meillä ei ole vaihtoehtoa, että 14-vuotiaamme kukkuisi hereillä puolille öin arkisin. Menee sänkyyn klo 22 viimeistään. Saa lukea hetken, mutta nukkuu ennen 22.30 kuitenkin. Herää klo 7. Vähemmällä unella olisi äärettömän kiukkuinen.
 
Meillä ei ole vaihtoehtoa, että 14-vuotiaamme kukkuisi hereillä puolille öin arkisin. Menee sänkyyn klo 22 viimeistään. Saa lukea hetken, mutta nukkuu ennen 22.30 kuitenkin. Herää klo 7. Vähemmällä unella olisi äärettömän kiukkuinen.
Mekin olemme joskus pakottaneet lapsen nukkumaan esim yhdeksältä tai kymmeneltä.
Silloin vain se ongelma, että hän herää klo 2-3 eikä ole kovin kivaa kukkua tuntikausia yksin hereillä siihen aikaan aamuyöstä.

Ilmiselvästi teidän lapsellanne riittää unta pidempään ja hyvä kun olette löytäneet teille sopivan rytmin.
 
[QUOTE="vieras";22887847]meillä menee kaikki 3 lasta samaan aikaan.... eli 20.00 ( 1,5v. 5v. ja 9v.)[/QUOTE]

Niin meilläkin. Lapset 3, 5 ja 7v. Ja klo 20 sänkyyn.

Ekaluokkalainen itse sanoi heti tiistaina että mennäänhän aikaisemmin nukkumaan, kun su ja ma menivät lomanjälkeisissä tunnelmissa ja sänkyyn päästiin vasta yhdeksän jälkeen. Herätys on aamuisin ollut nyt seitsemältä.
 
"vieras"
Tokaluokkalainen menee kasin puol ysin välissä lukemaan, ennen ysiä sammuttelee valot, viides luokkalainen menee yleensä silloin kun toinen sammuttaa valot omaan huoneeseensa ja lukee jonkun aikaa sanoisin et kymmeneen mennessä nukkuu.
Joskus kukkuvat pidempään, mutta näin melkein joka ilta.
Aamulla nousevat 7-8 välillä riippuen onko kasin vai ysin aamu
 
Meillä
Tokaluokkalainen menee yleensä kasilta sänkyyn, viimeistään 20:30. Mitä myöhemmin menee nukkumaan sitä aikaisemmin herää ja sitä kiukkuisempi on sitten loppupäivästä. Herätys on aamulla seiskan jälkeen, usein herää itekseen keittiöstä kantautuviin ääniin.
 

Yhteistyössä