Monellako palstailijalla on ms-tauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä yksi MS-tautipelkoinen myös. Oon 24 v. Mun koko keho tuntuu jotenkin tunnottomalta, sellaiselta kevyeltä (ettei tunne omia raajojaan ym.) muttei mitenkään pistelevän puutuneelta, kosketustunnottomalta tai jäykältä. Ei myöskään muita oireita. Mulla on kyllä flunssa nyt, eli voisiko johtua siitä? Lisäksi taipumusta paniikkihäiriöön.

Vastatkaa kiltit, voiko tämä olla MS-taudin ensioire? Olen todella peloissani. :(

Kolme päivää sitten sain ms-diagnoosin,mutta itse tautia oon sairastanu jo useamman vuoden. Oireita itselläni on: väsymys, jalkojen hermokipu, käsien voimattomuus, raajan/raajojen puutuminen, virtsaamisongelmat(kerran katetroitukin),palan tunne kurkussa,keskittymis ongelmat.. Tulikohan tossa nyt kaikki. Kaks pahenemisvaihetta takana ja niillä oli väliä tasan vuos! Joten jännitän jatkuuko sama rytmi.. Syön jokapäivä gabrion 300mg x 4 ja pahoihin kipuihin otan tramal 50mg (lähes joka päivä) :/ ensi viikolla rupeen pistämään itteeni. Tää sairaus on niin yllätyksiä täynnä. Mutta itselleni diagnoosi oli helpotus,koska sain tietää syyn oireille. Lapsen kanssa on tähän asti mennyt ihan hyvin. Välillä väsymys vie sohvalle eikä jaksais tehdä mitään.

Ja pään magneettikuvassa näkyi jo v.2006 plakkeja,v.2012 plakkeja oli tullut 6lisää. Viime vkolla kuvattiin kaularanka,siellä myös plakkia. Likvori myös vahvisti diagnoosin. Ens kuussa taas magneettiin.....

Yhteistyössä