Monellako ei ole lapset melkein koskaan hoidossa?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
mun lapset o jo isoja, mutta pienenäkään eivät ole ollee tmissään hoidossa mualla kuin päiväkodissa.
Ensinnökin mummot ja papat eivät halua hoitaa,ja papap asuu vielä 800km päässä meistä. Muut suksulsiset myös kaukana, eikä me la nähyty tarvetta siihen hoitojuttuun, ehtiihän sitä kaksin menemään , vaiak nyt ku lapse ton jo nii isoja etä pystvät hetken olemaan keskenäänkin kotona ja ku me ei käydä rafloissa ym nii yötä lasten ei tartte keskenän olla, vain päivällä.
 
ei ole ollut tarvetta. ei tarvita mitään yörientoja kodin ulkopuolella parisuhteen piristeeksi vaan meille parisuhde ja perhe on aina kulkeneet käsikädessä ja samoin lapset mukana lomareissuilla yms.
pari kertaa vuodessa joku pakollinen iltatyömeno ja silloin sai kyllä ihan kotiin "ostettuakin" hoitajan
 
Kippuravarvas
Niin siis yöhoidossa vai päivä?
Meillä on 1,5-vuotias poika ja on ollut kaksi kertaa yökylässä ja kerran meillä on ollut yövahti...mutta päiväaikaan on ollut enemmänkin. Joka toinen maanantai-ilta, kun ole ollut koulussa. Nyt viimiset kaks viikkoo meillä oli lapsen likka, kun oltiin molemmat töissä..
Että yökyläilyä vähemmän..päivällä enemmän. :)
 
meillä
Meillä ovat olleet kaikki hoidossa ja miehen kanssa jossain kaksin viimeksi n. 2-3 vuotta sitten. Ei vain ole sellaisia mummoja jotka haluaisivat yöksi hoitoon ottaa. Eikä kavereitakaan viitsi rassata, kaikilla pienet itselläänkin.
 
Esikoinen on ollut isovanhemmilla hoidossa 4 v 5 kk aikana ehkä 10 kertaa (niistä ehkä puolet yökyläilyjä ), ja mun kaverilla 2 kertaa (kerran yökylässä, kerran 2-3 h kun menin vauvan kanssa päivystykseen).
Kuopus on ollut isovanhemmilla yökylässä muistaakseni 2 kertaa 2 v 5 kk aikana, ja kerran kaverini luona. 1-3 h hoitokeikkoja on ollut noin kymmenkunta, jos meillä on ollut esikoisen kanssa lääkärikäyntejä tms.
Molemmat lapset ovat olleet samaan aikaan yökylässä 3 kertaa.
Me ei juurikaan käydä baareissa tms, joten ei ole ollut tarvetta viedä molempia lapsia samaan aikaan hoitoon/yökylään.
 
Vanhempi poika anopilla pari-kolme kertaa vuodessa yötä,eikä meillä silloin yleensä edes mitään menoja.(muualla ole ollut hoidossa)
Nuorempi vielä ollut kellään vieraalla tahi anopilla(nyt 7kk)eikä tule menemäänkään vielä aikoihin.
 
Näyttäisi olevan niin että ne joilla suku on kaikkein innokkain ottaa lapsia hoitoon, eivät koe tarvetta jättää lapsia hoitoon, kun taas ne joiden suku asuu huitsin nevadassa tai ei halua hoitaa lapsia, haluaisivat lapsensa hoitoon useammin
 
:wave: ....joskus ovat pieniä aikoja vanhemmillani, jos on esim. pienimmän neuvola ym. tai pojat on miehen veljellä kauppa reissujen aikaan, et silloin on vain neiti ja pienin mukana.
Mut jotenkin ei viitsi vaivata toisia viemällä 4 lasta kerralla hoitoon.
 
Yöhoidossa on esikoinen (4,5v) ollut pari kertaa vaarillaan, keskimmäinen (melkein 3v) ei vielä kertaakaan, mutta kesällä on tarkoitus kokeilla.

Äidilläni isommat lapset ovat lähes viikoittain muutaman tunnin kun käyn ostoksilla pidemmän kaavan mukaan. Vauva (8kk) kulkee vielä mukana, koska vierastaa äitiäni :) Ja pääsemme miehen kanssa yhdessä ulkosaunaan kun lasten vaari tai täti on kylässä, se on oikeaa luksusta! Ja leffaankin (ja syömään) on tarkoitus mennä jahka vauva oppii tykkäämään mummistaan.
 
mamma22
meillä tyttö:) ei oo koskaan ollu yö hoidossa...ei oo ollu tarvetta.. ei mun oo pakkopäästä mihinkään.. kyl se eilen oli mun isän luona ku mun isä halus hakee sen ja et sain vähän levätä tän mun masun kans mut ei ollu ku parisen tuntia ja isä asuu tääl ihan vieres...
 
Silloin tälllöin olen joutunut pyytämään isovanhempia apuun muutamaksi päiväksi, kun ollaan itse oltu töissä, eikä päivähoito ole syystä tai toisesta muuten järjestynyt. Hoito on tapahtunut päiväsaikaan, illalla ollaan sitten hoidettu itse.

Huvitteluiden tai kahden keskisen ajan vuoksi lapset ovat olleet 1-2 krt vuodessa parin tunnin ajan isovanhempien hoidossa, kun ollaan käyty leffassa tai teatterissa.
 
Meillä. Kun ei ole vapaaehtoisia ja halukkaita hoitajia, niin pyydetään vaan silloin kun on hätätilanne tai äärimmäinen pakko. Eli 7 vuoden ajalta voi yhden käden sormin laskea ne kerrat kun on oltu miehen kanssa kaksin yhtään missään, tai lapset muualla kuin kotona. Edellisen kerran isommat olleet yhtäaikaa yön yli oli hoidossa kun minä olin synnyttämässä kolmosta.
 
Laps on niin pieni vielä, 1-vuotias, etten ole vielä halunnut jättää hoitoon. En myöskään osaa olla ilman lasta yhtään, vaan tulee ikävä ja tyhjä olo. Ei ole tarkoituskaan laittaa hoitoon vielä pitkään aikaan, ei oikeastaan ole sellaista hoitajaakaan jolle haluisin antaa hyvillä mielin.
 

Yhteistyössä