Molluskoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heippatihei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heippatihei

Vieras
Molluskoista kysekisin, kokemuksia ja mikä auttanut, puristeletteko vai ei? Poika raapinut muutaman itse ja tuntuvat sitten kuivuvan... Rasvannut olen kuivuvia näppyjä. Tuntuu vaan että tulisi kokoajan lisää

Meillä tytölle auttoivat osterivinokas-kapselit. Yhteen isoon molluskaan saatiin neuvolasta resepti Fucidin-voiteelle joka rauhoitti ison tulehtuneen molluskan. Nykyään niitä ei kuulemma suositella poistettavakasi.

Meildän 3-vuotiaalla pojalla ollu molluskoja jo jonkun aikaan, mutta vasta pari päivää sitten tulin tietämään, mitä ne oikein ovat. Perusvoidetta ollaan laitettu tähän saakka atooppisen ihon vuoksi, mutta nyt kyllä ajattelin hakea sitä luontaistuotekaupan kapseleita kokeillakseni, voisko niistä olla meillekin apua. Ainakin muille siitä on vissiin löytyny apu... Toivottavasti auttaa! Mitenkään ne ei poikaa vaivaa, mutta inhottavilta ne tuntuu ja jos ne kerran leviääkin niin helposti...

meidän esikoisella oli myös molluskoita ollessa n. 3-4v eikä ne meitä hirveesti häirinnyt, kunnes yks kerta tyttö tuli jalat verillä kotiin. Oli ajanut hame päällä pyörällä ja reisien sisäpuolilla olevat molluskat hankautui rikki. Kävin apteekista puudutusrasvaa ja neuvolan terkkari "nyppi" molluskapihdeillä pahimmat pois. Sen jälkeen loputkin aika äkkiä hävis.

hei kaikille! pojillani on tullut näppyjä jotka ovat valkoisia sisältä ja ne kutiavat..olisiko mollukoita?mistä tunnistaa?lääkärissä kävin näyttämässä ja meinasi että märkärupea mutta olen erimieltä asiasta.jja,nämä leviää pitkin kehoa.?pojillani on käsissä,taipeissa ja ympäri kehoa.kortisoni salvaa lääkäri antoi mutta osa hävinnyt ja jonnekin toiseen paikkaan tulee.olisin kiitollinen tiedoista:)ps.tarttuvatko nämä helposti ja miten?mietin vain että pitääkö minun jättää pojat pois tarhasta ettei muihin tartu ja vanhemmat vihoissaan..pss.mikä se luontais kaupan tuote on?onko auttanut ja minkälainen kuuri?

Luontaistuotekaupan valmiste oli osterovinokas-kapselit. Meillä niitä käytettiin muistaakseni 2 kk, 1 kapseli aamuin illoin. Myyjä sanoi että vaikutus on todella yksilöllistä, toisilla vaikuttaa melko pian , toiset joutuvat käyttämään pidempään.
Marssi luontaistuotekauppaan, siellä varmasti neuvovat mielellään lisää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2005 klo 21:15 Kati kirjoitti:
Luontaistuotekaupan valmiste oli osterovinokas-kapselit. Meillä niitä käytettiin muistaakseni 2 kk, 1 kapseli aamuin illoin. Myyjä sanoi että vaikutus on todella yksilöllistä, toisilla vaikuttaa melko pian , toiset joutuvat käyttämään pidempään.
Marssi luontaistuotekauppaan, siellä varmasti neuvovat mielellään lisää.
Meille luontaistuotekaupasta sanottiin, että 2 tablettia 3 kertaa päivässä!!! Mitä ihmettä, miksi ne ohjeet noin vaihtelee???

Molluskat on ontelosyyliä, viruksen aiheuttamia, jotka tarttuu kosketuksesta. ts. jos iholla on mollusca ja sen raapii rikki, syylän eritteen leviämispaikoille tulee niitä lisää. Juuri raajojen taipeet ja maha on tyypillisimpiä esiintymispaikkoja. Mollusca on vaalea, isommasta voi huomata, että näppylä on kuopalla keskeltä. Niitä voidaan poistaa nyppimällä ja jäädyttämällä. Nyppimisen jälkeen ihokohta kannattaisi pyyhkiä esim. Septidinillä. Jotkut lääkärit sanoo, ettei niitä kannata poistaa, ne häviävät yleensä itsestään kouluikään mennessä. Hyvä käsihygienia olisi aika hyvä leviämisen hillitsijä, mutta se on aika hankala toteuttaa käytännössä esim. päiväkodissa ja nimenomaan pienillä lapsilla. Tulikohan tässä kaikki??!!

tarttuvatko nämä molluskat?voiko lapsia viedä tarhaan?itse olen kyllä vienyt ja kertonut tarhatädeille.kiitos kovasti tiedoista:)täältä löytyi vihdoinkin tieto mitä ne olivat kun ei lääkärit tienneet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2005 klo 10:13 mamma kirjoitti:
tarttuvatko nämä molluskat?voiko lapsia viedä tarhaan?itse olen kyllä vienyt ja kertonut tarhatädeille.kiitos kovasti tiedoista:)täältä löytyi vihdoinkin tieto mitä ne olivat kun ei lääkärit tienneet.

Tarttuvat molluskat, mutta ei estä tarhaan viemistä. Lääkkeen nimi on muuten remasan. Meille niistä ei ollut apua.

Yhteistyössä