Molluskat

  • Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Äiti"
Tietääkö kukaan mikä niihin auttaa? Millä kannattaa rasvata? Nyt ekaa kertaa tuli 2vuotiaalle, kun ollut niin kuiva iho. Vartalossa kyljessä muutama, jotka osa jo vähän niinku ruvella.
Lääkärissä sanottiin että menevät itekseen ohi, mutta ovat inhottavia kyllä.
Ajattelin että olisko joku hoksannut jonkun rasvan tai jotain?
 
"vieras"
Mun tytöllä oli myös pari vuotta sitten. Jostain luin että kun sen "emo"-molluskan saa pois niin kaikki häviää. Tytöllä ehti pari viikkoa olla viitisen kappaletta ja kun isoimman puhkaisin ja tyhjensin niin viikossa hävisi ja kuivui kaikki muutkin pois. Yritä löytää isoin molluska ja sen puhkaiset ja puristat josko auttaisi teilläkin.
 
Älä hyvä ihminen niitä puhko! Silloin virus pääsee ulos molluskasta ja leviää laajemmalle!!! Kun annat kuivua itsestään, silloin menee nopeammin ohi.
Ei ainakaan kortisonia sisältävää rasvaa, se saa ne myös leviämään. Kestävät tosiaan kuukaudesta vuoteen ja niitä voi olla muutamasta näppylästä moneen sataan. Ihan perusrasvaa, ettei lapsi raapis itseään ja siten rikkois näppyjä, jolloin taas leviävät. Jos on pahoja, paikallinen jäädytyshoito on saatavilla lääkäriltä. Näin meidät opasti viime keväänä ihotautien erikoislääkäri.
 
molsku
Meillä molluskat ovat olleet kaksi vuotta ja niiden vuoksi on syöty kaksi kertaa antibioottikuuri kun ovat tulehtuneet. Tulehtuneet ovat lääkekuurilla sitten lähteneet pois. Vieläkin niitä taitaa olla yksi jäljellä. En lähtisi niitä neulalla puhkomaan ilman antibioottikuuria.
 
T.8
Älä hyvä ihminen niitä puhko! Silloin virus pääsee ulos molluskasta ja leviää laajemmalle!!! Kun annat kuivua itsestään, silloin menee nopeammin ohi.
Ei ainakaan kortisonia sisältävää rasvaa, se saa ne myös leviämään. Kestävät tosiaan kuukaudesta vuoteen ja niitä voi olla muutamasta näppylästä moneen sataan. Ihan perusrasvaa, ettei lapsi raapis itseään ja siten rikkois näppyjä, jolloin taas leviävät. Jos on pahoja, paikallinen jäädytyshoito on saatavilla lääkäriltä. Näin meidät opasti viime keväänä ihotautien erikoislääkäri.
Kyllähän niitä ihan neuvolassa ennen poistettiin lapsilta joilla oli paljon. Sen puhkaisemisen jälkeen voi desinfiointiaineella suihkattaa sen "haavan" ja tietysti LAASTARI päälle ettei sitä eritettä pääse leviämään muualle!!! Ei nyt kaikkia kannata alkaa repimään, mutta ISOIN tai ISOIMMAT. Pienet häviää sen jälkeen itekseen! Näin ainakin meillä kävi ja kuukaudessa päästiin eroon niistä :)
 
"vieras"
Kyllähän niitä ihan neuvolassa ennen poistettiin lapsilta joilla oli paljon. Sen puhkaisemisen jälkeen voi desinfiointiaineella suihkattaa sen "haavan" ja tietysti LAASTARI päälle ettei sitä eritettä pääse leviämään muualle!!! Ei nyt kaikkia kannata alkaa repimään, mutta ISOIN tai ISOIMMAT. Pienet häviää sen jälkeen itekseen! Näin ainakin meillä kävi ja kuukaudessa päästiin eroon niistä :)
Meillä päästiin kanssa eroon vasta puhkomisen jälkeen.

Ne osterivinokaskuurit ovat ihan hölynpölyä, älä turhaan tuhlaa rahojasi niihin.
 
T.8
Meillä molluskat ovat olleet kaksi vuotta ja niiden vuoksi on syöty kaksi kertaa antibioottikuuri kun ovat tulehtuneet. Tulehtuneet ovat lääkekuurilla sitten lähteneet pois. Vieläkin niitä taitaa olla yksi jäljellä. En lähtisi niitä neulalla puhkomaan ilman antibioottikuuria.
Ei nyt kannata turhaan syödä antibiotteja jos molluskat ei tulehdu. Paljon on ollut juttua noista turhista kuureista. Sen yhden pari kun puhkaisee niin tottakai se kohta päivän pari punoittaa se "loppunäppy" ennen kuin paranee.

Meillä ei tulehtunut (kaksi molluskaa muistaakseni puhkaisin). Mutta meillä olikin alle kymmenen kaiken kaikkiaan. Jos on jo pahana ja paljon enemmän niin sit ei varmaan enää auta alkaa itse puhkomaan. Mutta muistakaa laastari sen jälkeen suojaksi ainakin muutamaksi tunniksi jos puhkaisette itse.
 
T.8
Mä muuten puhkaisin tosi terävillä kulmakarvan nyppijöillä sen molluskan. Pesin ja desinfioin ne huolella ennen kuin sillä pinsettien toisella kulmassa nyppäsin molluskan keskeltä ihon rikki (ei tarvii edes kovaa nyppästä kun se iho on jotenkin pehmentynyt siitä molluskan keskeltä) ja puristin valkoisen möjän pois sieltä sisältä.

Sit haavan desinfiointi ja laastari päälle :)

Jääpalalla puuduttelin hetken ennen ku nyppäsin ni meni kivuttomasti.
 
T.8
[QUOTE="Äiti";25726745]Olen yrittänyt puhkoa näppyjä, vaan tuntuu että ovat aika sitkeitä. Onko kellään kokemusta siitä, kuinka kauan nämä oikeastaan kestävät???[/QUOTE]

Ootko muuten puristanut puhkasemisen jälkeen sen mömmön pois? Muuten ei auta pelkkä puhkaisu.
 
"minä"
Mun pojallani on (1v9kk) Kenelläkään muulla lapsista (4kpl) ei ole ollut.
Eka olin että mitä ihmettä nuo ovat kun isoni ja isoni. lääkärissä yks puhkastiin.mahassa nyt 2 isompaa ja 3 pikkuista toinen noista isoista oli että oli jo jotain valkosta tulossa sisältä. (puristettiin pois) ja nyt molemmissa isoissa on ruskea (kuivunut???) pää.. et voisko olla paranemassa jo?
pojalla todella karhea kuiva iho.
 
  • Tykkää
Reactions: Ninzi
"joku"
Mulla on kädessä yksi tälläinen mikä kuvassa. Voiko sellaisen mennä muka puhkaiseen? Kun joskus yritin ja sieltä tulee vaan jotain vettä. Sitä apteekista saatavaa jäädytysjuttua olen kokeillut ei auta ja nyt kokeilussa syylend. Ollut jo yli vuoden. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ima01758
 
Meillä osterivinokaskuuri menossa. Ensin kapseleita jotka olivat hankalia kun poika (7 v.) ei suostu sellaista nielaisemaan. Piti aina johonkin leivän päälle levitellä.

Nyt on mansikanmakuisia pureskeltavia. Ei tunnu tykkäävän oikeen niistäkään, yrittää aina jemmata niitä.

Kuuri kestänyt nyt ehkä n. pari kuukautta ja tuntuu että on vähentyneet tai ainakin siirtyneet. Toivotaan ettei tartu tuohon pikkusiskoon.
 
"Jaana"
Jo reilut 10v. sitten kahdella lapsellamme oli ontelosyyliä. OSTERIVINOKASKAPSELIT auttoivat; varmaan puolisen vuotta piti niitä syödä. Nyt perheemme on käyttänyt aloe vera tuotteita 6 vuotta. Pojallamme 6 v. on molluskoita. Olen puhdistanut aloe nesteellä (Aloe Activator) ja Aloe Propolis-voiteella olen voidellut. Sisäisesti Aloe juomaa ja Bee Propolis-tabletteja, niin johan lähtevät. Foreverin tuotteita käytän ja edustan.
 
"Marjo"
Hei!

Minulla nyt jo lähes aikuiset lapset, mutta aikoinaan hekin kärsivät näistä "molluskoista" ja kokeilin vaikka mitä poppakonstia. Sitten kerran aivan huvikseni pyyhin "molluskat" RAAALLA Tea Tree-öljyllä. HOKKUSPOKKUS,... molluskat katosivat 2vko:ssa. Vaikutus näkyi nopeasti.

Kannattaa kokeilla.
 
mene ja tiedä
Meidän tyttö oli yltäpäältä molluskoissa ja puhkomista ei siten suositeltu. Sit jalkapohjiin ilmaantu syyliä joita hoidettiin reilut pari kk SyylEnd nimisellä aineella (lääkärin määräyksestä noin joka toinen pvä, vaikka ohjeessa on 1krt/vko) ja molluskat hävis samaa matkaa jalkapohjien syylien kanssa. En tiedä kulkeutuiko aine myös molluskoihin vai oliko molluskakausi vain päättymässä sattumalta samaan aikaan.
 
äide
Käytii reilu vuosi sitten ihotautilääkärillä kun pojalle tuli molluskoja. Hänen kantansa:

-ei saa puhkoa missään nimessä.
-perusrasvaa korkeintaan.
-ei kortisoni pitoisia rasvoja.
-mistään luontaistuotteista tai rasvoista ei ole hyötyä. Jotkut voi kokea että on hyötyä, mutta tämä liittyy siihen, että molluskat alkavat vaan helpottaa samaan aikaan joka tapauksessa.
-ei pidä vältellä mitään paikkoja esim.uimahallia jos molluskat ei ole tulehtuneet.
-kyseessä on viirus johan elimistö kehittää oman puolustuskyvyn. Muulla tavoin ei molluskoista eroon voi päästä ja tätä asiaa ei voi mitenkään jouduttaa, se tapahtuu kun tapahtuu. Yleensä 2-12 kk.
 
"30v"
[QUOTE="vieras";25726901]Meillä päästiin kanssa eroon vasta puhkomisen jälkeen.

Ne osterivinokaskuurit ovat ihan hölynpölyä, älä turhaan tuhlaa rahojasi niihin.[/QUOTE]

Minulla osterivinokaskuuri (1 pak) ei ollut lapsena varmaankaan hölynpölyä - tosin molluskoista ei ollut kyse vaan "tavallisista" syylistä, olikohan sormessa ja varpaassa. Paketin söin ja sinä aikana lähtivät, eivätkä koskaan ole tulleet takaisin. Olin sellainen 10-vuotias.

Molluskat polvitaipeistani lähtivät kuulemma melko itsestään: äiti sanoi puhkaisseensa jonkun, mutta koski teki niin kipeää niin loput jätettiin ja niihin siveltiin pumpulipuikolla jotain, ehkä propolista (ei muista).
 

Yhteistyössä