Molemmissa vikaa

Kävi askarruttamaan.. miten monella on ollut sekä miehessä että naisessa vikaa. Mitä apuja olette saaneet ja minkä avulla on muksu kenties saanut alkunsa?

Meillä minulla todettu monirakkulaisuus ja miehellä 25% hitaasti liikkuvia, 0% hyviä.

Mietin vain, että mikä on todennäköisyys sille, että esim. clomien, terolutien ja diforminin syömisen avulla raskautuisi, kun miehellä tavara heikkolaatuista. (Lähinnä ehkä se, että syönkö turhaan...)
 
Moro!

Miehellä on teratozoospermia (4% priimaa) ja minulla kaksiosainen kohtu, toistuvia keskenmenoja, tuulimunaraskauksia jne. Esikoinen tuli luomuna, toista ollaan odoteltu "turhaan", mutta eka inssistä plussaa ja tällä viikolla ultrassa sykki sydän.

Sissi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 09:22 sissi72 kirjoitti:
Moro!

Miehellä on teratozoospermia (4% priimaa) ja minulla kaksiosainen kohtu, toistuvia keskenmenoja, tuulimunaraskauksia jne. Esikoinen tuli luomuna, toista ollaan odoteltu "turhaan", mutta eka inssistä plussaa ja tällä viikolla ultrassa sykki sydän.

Sissi
Annettiinko miehelle tuo diagnoosi suoraan vai vasta usemman analyysin jälkeen? Meille vasta sanottu, että alentunut hedelmällisyys ja toki niistä lukemista osaa tulkita (mies on itse sairaanhoitaja). Teilläkö kuitenkin 4% hyviä?

Mikähän todennäköisyys nollalla mennä, jos se 25% on hitaita. Minulle nyt ei oikein enää voida muuta tehdä.. Hoitaako ne miehiä clomeilla tms.?
 
Kyllä diagnoosi tuli heti eka analyysistä. 96% siittiöistä epämuodostuneita, liikkuvuutta oli 39%:lla. Inseminaatiossahan liikkumattomat pestään pois, mutta muuten epämuodostuneita ei poisteta. Miehellä siittiöiden määrä on kuitenkin valtava, muuten luomuesikoistamme olisi voinut pitää täysin ihmeenä.

Sissi
 
Kipinä
Lohtua Pietu, kyllä teidän ongelmaanne apua löytyy. Onko teille tehty vielä mitään "varsinaisia hoitoja" lääkkeiden syönnin lisäksi? Inseminaatio on nimenomaan heikon sperman apukeino, siinä pestään huonommat pois ja "annetaan vauhtia" parhaille, jotta pääsisivät maaliin saakka. Ellei se tuota tulosta, seuraavana on koeputkihedelmöitys. Siinäkin voidaan ensin kokeilla hedelmöitystä luonnon valinnalla, mutta jos sekään ei onnistu, mikroinjektiolla. Siinä siittiö laitetaan neulalla munasolun sisään ja odotetaan, lähteekö jakautumaan.
Selostus ei välttämättä ole kaikkien taiteen sääntöjen mukainen, mutta ainakin suuntaa antava! :D
Meillä sperma lievästi heikkolaatuista ensimmäisessä tutkimuksessa, eka inseminaatiossa pesun tuloksena hyvä laatu, eka ivf:ssä oli jo alun perinkin parempaa kuin aiemmissa tutkimuksissa. Eli laatu vaihtelee hyvin paljon, riippuu hyvin monesta asiasta. Eli terveellisillä elämäntavoilla saattaa tässäkin pystyä vaikuttamaan.
Tsemppiä teille! Meillä odottaa pakasteessa 13 alkiota, että pääsisimme siirtoon. Inseminaatio ja tuoresiirto eivät siis tuottaneet tulosta. :attn:
 
Pikaovuloiva
Meillä on yksi luomulapsi, vaikka molemmissa on vikaa.
Miehellä vahvasti Mar-positiivinen sperma ja eteenpäin liikkuvia on 1%
Itse en joka kierrossa ovuloi, jos ovuloin on se yhtä tuskaa ja ovulaatio kestää alle sen normaaliajan.
Että näin valoisalta näyttää meidän lapsen saanti. :'(
 
Nyt selvisi, että miehille on olemassa lääkkeet, joilla laatua voidaan parantaa. Merkkiä en tiedä (itse epäilen silti Clomifenia), koska en itse ollut puheissa henkilön kanssa, jolla asiasta oli kokemusta. Tämä kuuri annetaan yleensä ennen kuin sperma seulotaan :)

Toiveita elätellen siis..
 
hapsikakkiainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2006 klo 14:04 pietu- kirjoitti:
Kävi askarruttamaan.. miten monella on ollut sekä miehessä että naisessa vikaa. Mitä apuja olette saaneet ja minkä avulla on muksu kenties saanut alkunsa?

Meillä minulla todettu monirakkulaisuus ja miehellä 25% hitaasti liikkuvia, 0% hyviä.

Mietin vain, että mikä on todennäköisyys sille, että esim. clomien, terolutien ja diforminin syömisen avulla raskautuisi, kun miehellä tavara heikkolaatuista. (Lähinnä ehkä se, että syönkö turhaan...)
Meissä on myös vikaa molemmissa, itsellä siis PCO ja miehellä hitaasti liikkuvat, mutta muuten hyvänlaatuiset siittiöt, siis epämuodostuneita vähän. En enää muista miten suuri %osuus miehen siittiöistä oli noita laiskanpuoleisia, suurin osa kuitenkin liikkui huonosti tai ei ollenkaan. Itselläni puolestaan oli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Lääkäri suositteli meille samantien inseminaatiota kun molempien testitulokset olivat selvillä, jostain syystä miehen sperman laatu parantui huomattavasti ennen inssiä tehtävän sperman pesun jälkeen-tätä ihmetteli lääkärikin, kun ei ollut aikaisemmin nähnyt niin radikaalia muutosta.
Ensimmäinen inssi tehtiin kun yritystä oli takana vuosi ja erittäin suureksi hämmästykseksi tärppi kävi heti ekalla kerralla! Nyt sängyssä tuhisee ihana pojanpallero 8½kk :heart: :heart:
Itselläni oli ennen inssiä käytössä yhdistelmä terolut+clomifen+pregnyl ja sen jälkeen lugesteron. Metformiinia en käyttänyt, sitä ei edes missään vaiheessa ehditty tarjoamaan, ja en tiedä onko sillä vastetta kun olen normaalipainoinen-pitäisi varmaan perehtyä asiaan tarkemmin kun alkaa hiljalleen olla pikkukakkonen haaveissa! Että onnistua siis voi, vaikka vikaa olisi molemmissa! Onnea matkaan! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 09:22 sissi72 kirjoitti:
Moro!

Miehellä on teratozoospermia (4% priimaa) ja minulla kaksiosainen kohtu, toistuvia keskenmenoja, tuulimunaraskauksia jne. Esikoinen tuli luomuna, toista ollaan odoteltu "turhaan", mutta eka inssistä plussaa ja tällä viikolla ultrassa sykki sydän.

Sissi
:flower: :flower: :hug: oikein suuren suuret onnittelut,ihanaa! :hug: :heart:
 

Yhteistyössä