Mököttävä mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vastauksia miehiltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vastauksia miehiltä

Vieras
Eilen illalla mies alkoi taas mököttämään. Olimme viettäneet ihanan yhteisen loman, mutta kun arki alkoi, alkoi miehen kireys. Mies aloittaa mökötyksen mitä kummallisimmista syistä ja seurauksena on minun hermostumiseni. Sitten saankin kuulla, etten ole mihinkään tyytyväinen. Se ei pidä paikkaansa, koska minä en yleensä vaadi mitään mieheltäni, muuta kuin ettei hän vaipuisi omaan mökötysmaailmaansa. Miehellä on ollut suhde työpaikallaan ennen seurustelumme aloittamista, nainen on edelleen kiinnostunut miehestäni. On mm. lähetellyt kaipaavia viestejä ja viikonloppuna nimipäiväonnitteluja. Mietinkin, mahtaako tuo nainen vaikuttaa edelleen mieheni elämässä, muutenkin kuin työkaverina. Tuntuu, että vaikka olisin kuinka ihana puoliso, mies projisoi omat huonot fiiliksensä minuun. Lomalla hän pitää minua kuin kukkaa kämmenellä, mutta kun työt alkavat, alkaa miehen kireys. Miehellä on kaunaa omaa isäänsä kohtaan, eikä hän juuri muutenkaan pidä yhteyttä sukulaisiinsa. Hänen äitinsä luona käymme ""pakolliset"" vierailut. Miehet, mitä mieltä olettae ko. asiasta?

Vaikuttaa siltä niin kuin itsekin sanoit, että miehen työ tekee miehen ärtyneeksi. Se miten hän suhtautuu sinuun lomalla on vain hyvä piirre.
Yritä ymmärtää, että kaiken takana ei ole nainen:)
vaan raskas työ, ja sinä satut nyt olemaan lähellä purkamassa miehen v...sta. Jos yhdessä tiedostaisitte työn osuuden pahaan oloon, niin teille molemmille olisi tiedossa syyt ja helpottaisi tilannetta, eikä se pääsisi tuhoamaan välejänne. ja kun syykin on selvillä , niin sen läpikäyminen helpottaa.
Tsemiä!

Tilanne on teillä aivan toinen.

Mutta itse mökötän kun en saa huomiota ja kyllä se on myönnettävä, että seksin puute saa minut parisuhteessa mököttämään. Tunnen jotenkin itseni ei haluttavaksi. Mutta mökötykseen on paljon syitä ja uskonkin, että kyllä tämä nainen työpaikalla voi vaikuttaa asiaan.

Minun miehenin mököttää töidensä ja stressinsä takia myös. Toisinaan käyttäytyy myös ilkeästi ja ikävästi minua kohtaan, työpaineiden ollessa pahimmillaan. Ennen hermostuin itse aika paljon miehen käytöksestä ja pian olikin jo riita käynnissä.

Nykyään ymmärrän, että miehen kiukuttelu johtuu työstä, ei minusta ja osaan suhtautua siihen rauhallisemmin. Nykyään pystyn jo antamaan kärttyilyn mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mököttäkööt rauhassa, kyllä se ohi menee. Aina on mennyt.

Joskus olen myös sanonut miehelleni, että voisi olla purkamatta työahdistustaan minuun koska en ole mitään tehnyt vittuilua ansaitakseni. Myös tämä on auttanut.

John Grayn parisuhdeoppaiden mukaan mököttävä mies pitää jättää rauhaan.
Tämä onkin mielenkiintoista. Naisen kanssa pitää puhua, ja mies pitää jättää rauhaan.
Jos nainen jättää miehen rauhaan, niin kenenkanssa nainen saa sitten puhua? Ja jos naisen kanssa pitää puhua , niin koska mies silloin saa olla rauhassa?

Toinen ei saa olla rauhassa ja toinen ei saa puhua. MItä enemmän mies tahtoo olla rauhassa, sitä enemmän naisella on puhumisen tarvetta. Mitä enemmän nainen puhuu, sitä kauemmin miehen pitää olla rauhassa. MItä kauemmin miehen pitää saada olla rauhassa, sitä enemmän naisen pitää puhua.

Kierre. Tuloksena ero. Koska miehen pitää saada AINA olla rauhassa ja naisen pitää AINA saada puhua.

Mutta, miten saada varmuus, onko työpaikan nainen edelleen kuvioissa mukana. Olemme ystävättäreni kanssa miettineet, josko tuo nainen painostaa jollakin tavalla miestäni ja aiheuttaa siten stressiä miehelleni. Siis, miten selvitän tuon naisen osuuden mieheni elämässä?

Mökottäjä ei ilmeisesti osaa/uskalla käsitellä tunnetilojaan. Pitäis ilmeisesti puhua näistä ...hei,en jaksa vatvoa tätä! Anna mököttää, minäkin teen sitä...taitaa sinuakin mustas. riivata? Kuules kun se murjottaa, riisu vaatteesi ja mene sen luo! Mökötys loppuu!

Ap lopeta tuollainen ystävän kanssa asian setviminen. Et sinä saa kuin ystäväsikin epäluuloisen luonteen taakaksesi? Sitäpaitsi, jos miehellä olisi suhde, niin hän varmaan viheltelisi.
Minä en pitäsi jos puoliso harrastaisi muiden kanssa minun asioiden miettimistä, ketä se auttaa?

Niin, me naiset kyllä tarvitsemme keskustelua asioista luotettavan naisystävän kanssa, jos jokin asia painaa kovasti mieltä. Parasta olisi minunkin mielestäni puhua asiat selviksi mieheni kanssa, mutta se ei ikävä kyllä onnistu, koska mies on tunnelukossa. Yritän itse joskus ""keventää"" mökötystä huumorilla, mutta kun se ei auta, hermostun ja sen jälkeen peli on menetetty. Seuraa vielä enemmän mökötystä ja se loppuu vasta kun saan jotenkin helliteltyä miehelleni paremmat fiilikset. Minusta tuntuu pahalta, että vaikka hän mököttää, minä olen kuitenkin aina se joka joutuu tekemään kaikkensa, että mies pääsee asian yli. Tilanne jatkuu päiväkausia, jollen itse vihellä peliä poikki. Muuten meidän yhteiselämä on mukavaa ja seksikin on huippuhyvää. Kun vain saisi tuon mökötyksen pois...

Minusta sinun kannattaa luottaa, ettei syynä ole työpaikan nainen vaan työstressi... ainakin siihen asti kunnes toisin osoitetaan.

Sitten kun ymmärrät, ettei mökötys johdu mitenkään sinusta tai toisesta naisesta, on varmaan helppo hellitellä miestä. Ajattele, SAAT osoittaa kuinka hyvää tukea kotoa löytyy, ja pitää miestäsi vuorostasi 'kuin kukkaa kämmenellä'. Voi nimittäin olla, että mies mököttää siksikin, että on alkuun kireä työn takia, ja sitten sitä alkaa harmittaa, että tietää tekevänsä sinutkin onnettomaksi, ja sitten se paha mieli vain voimistuu...

Älä ajattele, että sinun hellittelysi on jotenkin ""uhrautumista"" sen edessä, ettei mies osaa selvittää itse kaikkia asioitaan. Pitkällä tähtäimellä luottamusta osoittava käyttäytymisesi varmasti avaa miestäkin stressitilanteissa eikä niistä asioista tule enää ""härkäsiä"".

Nämä parisuhdejutut on monasti prosesseja, ihmisen mieli ja totutut ajatuskulut ei ratkea kerralla ja pelkällä loogisella järkeilyllä.

Olen samaa mieltä kanssasi. Mutta, kun ikäväksi peikoksi on jäänyt tuo toinen nainen. Kun mutkien kautta sain tietää tuon naisen olemassa olosta, mieheni kielsi ensin kaiken. Sen jälkeen seurasi valehtelua ja minun tunteitteni mitätöimistä. Nykyisin, kun mies mököttää, ajattelen, että tuo toinen nainen vaikuttaa mieheni mielialaan. Se nainenhan voi olla vaikka kuinka hankala, kun mitä todennäköisemmin hän ei saa enää vastinetta tunteilleen. Tiedän, että hänellä on vielä voimakkaista tunteita miestäni kohtaan. No, minä puolestani ajattelen, että on väärin joutua mökötyksen kohteeksi, jos toinen nainen saa mieheni työpaikalla kireäksi ja sitä kireyttä jatkuu kotona.
En ole mustasukkainen tuosta naisesta, mutta ikävä kyllä hän on elämässämme, halusin tai en.

Minä näen asian aivan eri tavalla. Tuli heti mieleen, että miehen kireys alkaa siitä, kun joutuu kohtaamaan töissä tämän toisen naisen. Ts. kireys johtuu siitä, että hän on tyytymätön omaan elämäänsä. Poissa silmistä, poissa mielestä pätee, eli siinä syy loma-ajan ei-mököttämiseen.

Niin, mutta tiedän, ettei mieheni ole kiinnostunut tuosta toisesta naisesta. Miten kiltti mies, kuten minun mieheni, pääsee eroon ""liimautuvasta"" entisestä naisesta, jonka kanssa joutuu päivittäin tekemään tiivistä yhteistyötä, ja miten miestä voisi siinä prosessissa tukea? Ei hän tietenkään siitä asiasta uskalla/ halua kanssani keskustella. Mieheni on kyllä vuoden sisällä hakeutumassa toisiin työtehtäviin, joten siinä vaiheessa hän voi putsata pöydän.

Kovin tunnut olevan varma, etta mokotyksen taustalla on tama toinen nainen. Vaikka muut ehdottaisivat mita muita jarkeenkaypia vaihtoehtoja, sina olet fakkiutunut omaan teoriaasi. Ei tama ongelma taida netissa vatvomalla parantua.

Keksi itsellesi jotain tekemistä, ole päivä tai pari pois kuvioista ja käyttäydy muuten niin kun sinulla olisi kaikki hyvin. Näin mieskin saa tilaa hengittää ja huomata, että käyttäytyy ärsyttävästi.

No nyt on selvinnyt, että mieheni on edelleen kiinnostunut työkaveristaan. Hän mm. muistaa tätä nimi- ja syntymäpäivinä ja jopa tuon neisen lapset. Nainen on naimisissa, muttei aio erota. Mieheni kai ajattelee itsekin elää kaksoiselämää, toisin minun kanssani se ei onnistu. Eipä tässä enää tarvitse minunkaan mökötyksiä ihmetellä. Onneksi olen elämässä kiinni, itsestäni huolen pitänyt, liikunnallinen ja sosiaalinen nainen. Tästä alkaa minulle uusi vaihe elämässä, ilman mököttävää miestä. Uskon, että jossain on rehti ja itsensä sinut kanssa oleva mies, joka osaa rakastaa ja ottaa sitä vastaan.

Älkää hyvät naiset antako miesten kohdella teitä kaltoin. Totuus on se, että harvassa on niin hyväitsetuntoisia miehiä, jotka kykenevät rakastamaan ja vastaanottamaan rakkautta. Toki naisissakin sellaisia on. Mutta, jos mies kiukuttelee kuin lapsi ja näyttää mieltään, ei kannata haaskata aikaa. Hän on tunteidensa kanssa lukossa ja syy on yleensä se, että suhde omiin vanhempiin on/ on ollut vaikea. Ei sellainen ihminen kykene aikuiseen suhteeseen. Toinen/ toisia naisia on aina ikäänkuin varalta jossain muodossa olemassa, ikävä kyllä.