mokasko lääkäri nyt?

  • Viestiketjun aloittaja hmm...
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on itellä ollut kerran pinnallinen verisuonitukos ja silti mulle määrättiin e-pillerit. Kuulemma ei haitannut tukos historia.... Oon menossa kysymään toisen lääkärin mielipidettä...
 
minä en saanut
[QUOTE="www";22944134]No mut eihän SUVUN sairaudet ole este pillereille, sun omat olisi. Kaikkienhan suvista joku löytyy, jolla on korkea verenpaine, tukostaipumus jne.[/QUOTE]

yleensä hormoniehkäisyä ei suositella niille joilla on lähisukulaisella ollut veritulppa suht nuorella iällä...
 
ap.
[QUOTE="vieras";22944329]No jos sä oot itse ihan perusterve ni aloita,lopetat stten kesken jos jotain oireita tulee[/QUOTE]

perusterve olen aurallista migreeniä ja jännitysniskaa lukuun ottamatta... pillerit jotka sain on näköjään mini-pillerit... tavallisia kun ei voinut kuulemma migreenin takia saada..
 
ap.
[QUOTE="tööt";22944399]Sukulaisillesko ajattelit niitä syöttää?[/QUOTE]

no en. mutta kun jälkitarkastuksessa olin ja pyysin saada pillerit niin kyseltiin suvun sairauksista, kun kuulivat niistä veritulpista lääkäri totes että "sulle ei sitten pillerit käy, käytä kondomia"... Ja nyt sitten kun kävin yksityisellä gynellä hän sano ettei ole mitään estettä pillereille ja yhdistelmiäkin voisin kuulemma käyttää jos mulla ei migreeniä olis...
 
"vieras"
Yksityiset lääkärit antaa yleenäkin paljon helpommin melkein mitö asiakas vain haluaa.. Mullakaan ei yksityisen lääkäriaseman lääkäri mittaillut verenpainettakaan, koska tiesi sen olevan korkea.. sani vain, että turha mittailla...
 
"www"
[QUOTE="vieras";22944464]Yksityiset lääkärit antaa yleenäkin paljon helpommin melkein mitö asiakas vain haluaa.. Mullakaan ei yksityisen lääkäriaseman lääkäri mittaillut verenpainettakaan, koska tiesi sen olevan korkea.. sani vain, että turha mittailla...[/QUOTE]

Yksityiset lääkärit on yleensä erikoislääkäreitä, jotka on erikoistuneet hoitamaan juuri kyseisiä juttuja ja tietävät niistä huomattavasti enemmän kuin teveyskeskuslääkärit.

Ja ap:lle. Sun olis heti kannattanut sanoa et noi sun pillerit on minipillerit :) Noi sun mainitsemasi suvun sairaudet ja oma migreenisi ovat vaikuttavia asioita JOS käytetään estrogeenivalmisteita. Minipillereissähän ei estrogeeniä ole, joten aloita vaan ihmeessä.
 
"Mun sukulaisilla on ollu..." Kenenpä sukulaisilla ei. No, sekin sitten taas riippuu kellä sukulaisilla ja missä iässä. Toi tarkottaa ns. 1.asteen sukulaisia eli vanhempia ja sisaruksia. Ja tukoksien pitää olla tullu nuorena (mielellään alle 50v.) ilman selvää syytä, ei leikkauksen, kipsihoidon tai vaikka syövän vuoks. Ja verenpainetta pitäs aina seurata pillerien alotuksen jälkeen ainakin 3kk, mielellään 6kk. Aurallisen migreenin kans saa syödä e-pillereitä jos kohtauksia tulee harvoin tai reagoivat nopeesti ja hyvin lääkkeisiin. Ite oon nää tarkistanu neurologilta, hematologilta ja sisätautilääkäriltä. Ja miks kyselet täällä mokasko se lekuri, oisit kysyny siltä suoraan!
 
ap.
"Mun sukulaisilla on ollu..." Kenenpä sukulaisilla ei. No, sekin sitten taas riippuu kellä sukulaisilla ja missä iässä. Toi tarkottaa ns. 1.asteen sukulaisia eli vanhempia ja sisaruksia. Ja tukoksien pitää olla tullu nuorena (mielellään alle 50v.) ilman selvää syytä, ei leikkauksen, kipsihoidon tai vaikka syövän vuoks. Ja verenpainetta pitäs aina seurata pillerien alotuksen jälkeen ainakin 3kk, mielellään 6kk. Aurallisen migreenin kans saa syödä e-pillereitä jos kohtauksia tulee harvoin tai reagoivat nopeesti ja hyvin lääkkeisiin. Ite oon nää tarkistanu neurologilta, hematologilta ja sisätautilääkäriltä. Ja miks kyselet täällä mokasko se lekuri, oisit kysyny siltä suoraan!
kysyinhän mä lääkäriltä useaan kertaan onko nyt ihan ok että voin syödä ja hän sano että kyllä. mutta mulla ei ole paljoa luottamusta lääkäreihin. on sen verran monta mokaa sattunut että luottamus heihin mennyt.
 

Yhteistyössä