Moita joiden mielestä alastomuus nyt vaan EI OLE luonnolista

  • Viestiketjun aloittaja ojlj
  • Ensimmäinen viesti
ojlj
Siis ohan se tavallaan luonnollista, mutta ehkä joku ymmärtää mitä mä ajan takaa:)
Mulle alastomuus on todellakin pyhä asia. Mun mielestä porukkasaunat miesten ja naisten kesken ovat todella ällöttäviä, enkä ikinä suostuisi siihen, että oma mieheni näyttäytyisi alasti kenenkään muun naispuolisen läsnä ollessa kuin minun, lastensa ja joskus joskus joutuu sairaalaan niin lääketieteellisistä syistä hoitajan/lääkärin.
On ihan ok, että saunoo miespuolisten kavereidensa kanssa tai käy uimahallissa suihkussa alasti. Käyn mäkin viikottain uimahallissa ja peseydyn alasti.

Jos mieheni esim. aikuisiällä saunoisi äitinsä kanssa se olisi musta täysin sairasta!

Mulle ruumis on ylipäätään jotenkin pyhä asia. Mä en halua, että kovin moni tuttu esim. saa tietää miltä mä näytän alasti. (En voisi kuvitellakkaan saunovani esim. anoppini kanssa)

Sukuelimet on mun mielestä seksuaalisia. Mä voisin antaa anteeksi, jos mieheni joskus esim. kännissä (ei se kyllä ees dokaa:D) suutelisi toista naista, mutta jos kännissä saunoisi alasti toisen naisen nähde niin se olis mun mielestä jo tavallaan pettämistä.

Minkään uskonnon kanssa tällä mielipiteelläni EI OLE mitään tekemistä. Tämä on vain mun mielipide ja muut voivat saunoa vaikka koko kylän kanssa jos tykkäävät.
 
saunasiiri
Munkaan mielestä porukkasaunat eivät voi olla ihan luonnollisia. Jos kyse nyt ei ole lähisukulaisesta.

Jos miehiä ja naisia saunoo keskenään alasti niin ihan varmasti ne miehet kyttää millaiset tissit on ja miten on alapää ajeltu! TÄMÄ NYT VAAN ON FAKTA!

:)
 
Masamainio
No jos saunassa on miehet ja naiset sekasin niin tottakai ne miehet kattelee naisten tissejä, pimppaa, pyllyä jne. Voi jälkeenpäin todeta esim "olipas sillä hyvät tissit". Ei se ole mitenkään poikkeuksellista, että sen jälkeen joku tuttava nainen on seksifantasian kohteeni.
Mä olen mies ja tiedän! Kyse on vaan siitä, että joillekkin naisille on ihan jees, että joku kattelee eikä niitä kiinnosta mitä mieltä joku on niiden karvatyylistä.
 
Mä voisin antaa anteeksi, jos mieheni joskus esim. kännissä (ei se kyllä ees dokaa:D) suutelisi toista naista, mutta jos kännissä saunoisi alasti toisen naisen nähde niin se olis mun mielestä jo tavallaan pettämistä.
mulla noi kaks menee kyllä ihan toisin päin! mun mielestä alaston vartalo ei itsessään oo mitenkään seksuaalinen vaan se seksuaalisuus tulee omasta päästä ja siksi mun mielestä suutelu on paaaaljon pahempaa :D toki pyrin olemaan täysissä pukeissa julkisilla paikoilla :D
 
madameT
Naiset on tyhmiä. Luuleeko ne todella, että appiukolle ne on vain sukulaisia, pojan vaimoja. Tottakai se appiukko teitä kyylää. Se on eri juu, jos ei haittaa kyylääkö se appiukko.
Siinä vaiheessa on eri juttu, jos se appiukko on oikeesto jo vanhus.
 
"vieras"
Mä en ennen ajatellut edes asiaa, että ne miehet katselee seksuaalisesti naisia saunassa, kunnes joskus kuuntelin keskustelua. Oltiin joskus juhannuksena mökillä isolla porukalla kimppasaunassa. Joskus joitakin kuukausia myöhemmin pienemmässä porukassa keskustelu palasi juhannuksen saunareissuun ihan muista syistä (yhden hauskan kommelluksen takia). Pikkupöhnässä mies kavereineen sitte alkoi keskustella saunassa olleista naisista...juurikin tisseistä ja siitä kellä oli posliini. Yksi miehen kaveri (NAIMISISSA OLEVA!) jopa tokaisi, että XXX:llä näkyi häpyhuulet pimpan välistä!

Eli en enää sauno porukalla. Ja ei muuten sauno mun mieskään.
 
Mä en kans jaksa sitä että pitäis kaiken olla niin luonnollista! Ja ihmetellään porukalla että mitä, eksä tykkää per*panoista? Hä, etkä mee saunaan miehes kaverin kans?

Jotku asiat vaan ei oo luonnollisia ja sillä hyvä.
 
Jos miehiä ja naisia saunoo keskenään alasti niin ihan varmasti ne miehet kyttää millaiset tissit on ja miten on alapää ajeltu! TÄMÄ NYT VAAN ON FAKTA!
:)
Mitä väliä sillä on jos osaa pitää ne asiat saunan sisällä ja pysytään rajoissa/omalla paikalla. Mie saunon kyllä miesten kanssa nyt ja sit ko tissit on polvissa, naiset on huonoa saunaseuraa...
 
Jos miehiä ja naisia saunoo keskenään alasti niin ihan varmasti ne miehet kyttää millaiset tissit on ja miten on alapää ajeltu! TÄMÄ NYT VAAN ON FAKTA!
Onhan se luonnollista olla kiinnostunut toisen ulkonäöstä, kuului siihen sitten tukka tai tissit. Ei se niin vakavaa ole jos mies sattuis vieraat rinnat joskus näkemään, ei se automaattisesti tarkoita sitä että niitä pitäisi alkaa kourimaan tai kuola valuisi suupielestä.
 
Sekasaunomista en hyväksy itseltäni tai mieheltäni. Ei kyllä olla koskaan kokeiltukaan. Alastomuus ei mulle ole mitään pyhää vaan lähinnä kyse on yksityisyydestä. Mä saunon vain mieheni tai tyttökavereideni kanssa. Ja mies mun tai poikaporukassa. Ei ole itse asiassa edes tullut juttua muusta.

Siinä olen aloittajan kanssa samaa mieltä että ei alastomuus ole "ihan sama". Jos tuntemattomat menee saunaan keskenään tai jos näet jonkun alasti niin kyllä se pysäyttää hetkeksi. Ei se ole sama kuin olisi vieras ihminen siinä vaatteet päällä. On naurettavaa väittää muuta ja niinhän sen pitääkin olla. Alastomuus on pitkään ollut tabu kulttuureissa ja sitä mukaan myös kiinnostuksen kohde. Ei siitä sovi tehdä arkipäiväistä ja triviaalia.
 
Alastomuus on pitkään ollut tabu kulttuureissa ja sitä mukaan myös kiinnostuksen kohde. Ei siitä sovi tehdä arkipäiväistä ja triviaalia.
Maailma muuttuu. Jokainen saa elää elämäänsä niillä arvoilla kuin itse haluaa, ikävä kyllä ns. vanhojen arvojen kannattajat arvostelevat kärkkäämmin vapaammin eläviä joille se alastomuus on arkipäiväistä ja triviaalia.

Tää ihan vaan yleisesti ajateltuna, ei mitenkään sulle Sapfo suunnattuna..
 
mulle se ei ole tabu eikä pyhäasia. mutta mun mielestä sitä on suotta tarpeettomasti korostaakkaan. täälläkin palstalla on usein kyselyjä ja ketjuja, että kuka on kotona alasti. toki sitä saattaa kävellä olkkarissa ja koko talossa alasti esim. suihkuun mennessä tai vaatteita vaihtaessa. mutta muuten on kyllä mukavampi sekä itselle, että niille muillekin, että on kuitenkin jotain päällä. kesä helteellä saadan olla kotona bikinit päällä. mutta ne kuitenkin.
 
ei haittaa minua
Aloittaja voi mennä uimahallissa saunaan ja suihkuun alasti monien naisten kanssa, mutta ei voi saunoa anoppinsa kanssa? mitäs jos anoppi onkin yhtä aikaa uimassa ? =D
 
Aloittaja voi mennä uimahallissa saunaan ja suihkuun alasti monien naisten kanssa, mutta ei voi saunoa anoppinsa kanssa? mitäs jos anoppi onkin yhtä aikaa uimassa ? =D
Ap taisi puhua sekasaunoista = miehet ja naiset sekaisin.

Mulle sellaiset oli ok vielä nuorempana, sittemmin ei ole tullut tilaisuuksiakaan. :D Mutta en varmaan enää osaisi mennäkään.
 
Jännää on silleen että mulle alastomuus olisi ihan luonnollista eikä mua häiritsis hillua alasti vaikka jatkuvasti. Jostain syystä kuitenkin ulkopuolisen maailman asenteet on yleensä sellaisia että en mä jaksais olla koko ajan selittämässä omaa ajatusmaailmaani ja valitettavasti olen ajautunut mieluummin piilottelemaan itseäni kuin olemaan niin kuin kokisin mukavimmaksi.. :( Mikä on aina joskus mun mielestä tosi ahdistavaa ja jopa surullista..
 
Ja mun puolesta saunoa saa ihan missä porukassa vaan kuhan itse tuntee olonsa kotoisaksi. JA mun mielestä on ihan luonnollista että jossain sekasaunassa katsellaan toisten vartaloita, kyllä niitä katsoo naiset toistensa ja miehet toistensa vartaloita ihan yhtä lailla kuin miehet naisten tai päinvastoin.

Meillä ei kyllä harrasteta sekasaunoja koska meillä mies ei pystyisi käsittelemään sitä että minä olisin alasti toisten miesten edessä... Tässäkin on jännää se, että silti häntä ei häiritse oma alastomuutensa samalla lailla kuin minun. :whistle:
 
Isommissa joukoissa sekasaunat ovat ok, mutta parettain tai kolmistaan pistäisi mietityttämään. En kuitenkaan suhtaudu alastomuteen täysin luonnollisesti, nudistirannalla olo vaatisi totuttelua etten tuntisi oloani vaivautuneeksi.

Tottumiskysymys.
 
Viimeksi muokattu:
Isommissa joukoissa sekasaunat ovat ok, mutta parettain tai komistaan pistäisi mietityttämään. En kuitenkaan suhtaudu alastomuteen täysin luonnollisesti, nudistirannalla olo vaatisi totuttelua etten tuntisi oloani vaivautuneeksi.

Tottumiskysymys.
Minä olen muutamana kesänä viihtynyt nudistirannalla; ainakin Seurasaaren nudistirannalla naisten ja miesten rannat ovat erikseen ja aidattuja muilta. Sellainen suljettu kaunis paikka, missä on rauhallista ja enimmäkseen mummuja. Jotenkin sellainen pysähtyneisyyden tila.
 

Yhteistyössä