moi teinit

  • Viestiketjun aloittaja yks vaan
  • Ensimmäinen viesti
yks vaan
Haluaisin kysellä teiltä teiniäideiltä, että miten vanhempanne suhtautuivat raskauteenne ja onko teidän lapsilla "isää"? Minä aion pitää tyttärelleni kunnon ehkäisyvalistuksen ja toivon että hän pitää huolta ehkäisystä ja hoitaa opintonsa ensin loppuun ennenkuin alkaa lapsia "tekemään". Tarkoitan tällä kysymykselläni näitä 15-16 vuotiaita äitejä
 
Norrsu
Itse olen 19 mutta vastaan siksi koska kysyin äidiltäni kun olin 16, mitä hän tekisi, jos kertoisin olevani raskaana. Äitini tietenkin oletti että olen raskaana ja sanoi olevansa yllättynyt mutta ymmärtäisi mitä ikinä päättäisin. Aborttiin ei kuulemma koskaan "pakottaisi" vaan tosiaan olisi kuulemma ollut vain tukena eikä tuominnut mistään :) Eli päätöksen olisi antanut juuri ja vain mulle :)

 
aKKa
Olin kyllä jo 18-v kun raskaaksi ekan kerran tulin, mutta äiti kysyi silti, että "otetaanko se pois?", isä sentäs onnitteli.


Just joo ja mä olen nyt väärällä palstallakin vielä kaikenlisäksi :LOL: :ashamed: . Ihmekös sitten, että oli aiheet ihan outoja.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 17:48 yks vaan kirjoitti:
Haluaisin kysellä teiltä teiniäideiltä, että miten vanhempanne suhtautuivat raskauteenne ja onko teidän lapsilla "isää"? Minä aion pitää tyttärelleni kunnon ehkäisyvalistuksen ja toivon että hän pitää huolta ehkäisystä ja hoitaa opintonsa ensin loppuun ennenkuin alkaa lapsia "tekemään". Tarkoitan tällä kysymykselläni näitä 15-16 vuotiaita äitejä
äitini sekä mieheni vanhemmAt olivat aivan innoissaan.
Ja on kuule isä lapsella.
Ja mitä hyötyä ois ehkäsyvalistuksesta ollut.
Jätimme ehkäisyn pois ihan tarkotuksella ja raskaaksi tulin ku olin 16 puolen vuoden yrityksen jälkeen ja synnytin 17 vuotiaana.
Ja nyt tyttäremme on 10 kk ja kovasti jo toisesta haaveilemme
 
olin 16 kun sain esikoiseni, nyt olen 17 ja lapseni 10kk.
lapsellani on rakastava isä, asumme omassa kodissa ja olemme onnellinen perhe, kaikki asiat ovat paremmin kuin hyvin! :hug:
äitini oli onnellinen puolestani toisin kuin isäni otti asian aika huonosti mutta kyllä sekin siitä leppy ajan myötä!
ja lapseni on niiden oma silmäterä, tulevat kyläilemään aina kun on vaan mahdollista!
onnea ja kaikkea hyvää muillekkin "teiniäideille" :flower:
 
Olin 17-kun tulin raskaaksi, kun kerroin vanhemmilleni isöni osti kuohuviiniä ja kilisteltiin! Heti kun annoin luvan että saa muillekkin kertoa alkoivcat molemmat vanhempani ylpeinä kertoa että heistä onkin tulossa isovanhempia.. äitini lipsui tosin, ja kertoi muutamille ennen lupaani.. innostunut kun oli! :D Isäkin lapselle löytyy, tosin lapsi on vielä vatsassa.. :D Asumme omassa kodissa koiramme kanssa! Ja tuohon ehkäisy valistukseen.. Tiesin ehkäisystä paljonkin, olinhan ennen raskautta syönyt 2vuotta e-pillereitä, ja jätimme ne ihan tarkoitukseela pois.. Nyt oli meidän elämässä oikea hetki esikoisellemme! :heart:

..Ja äitini sanoi minulle jo 15- vuotiaana että jos vahinko sattuu joskus, niin hän tukee päätöstäni olise mikä tahansa.. toivottavasti sinäkin pystyt samaan!!
 
Tulin raskaaksi 16 vuotiaana, synnytin 17 vuotiaana. Äiti ja isä suhtautuivat tosi hienosti, olivat kuulema jo olleet varautuneita meidän ratkaisuun. Ja todellakin tiedettiin ehkäisystä, mutta me haluttiin vauva! Nyt meillä on jo kolme lasta.
 
ei pahalla mutta
Vanhempanne ovat olleet kannustavia, se kuuluu vanhempien rooliin. Pitää hymyillä ja onnitella vaikka sydän itkee. Vaikka sisimmässään monikin äiti on itkenyt ja varmaan parkunut ääneenkin yksinään tai isänne kanssa ja hakannut päätä seinään että tässäkö kasvatus meni pieleen kun pitää lapsena lapsia alkaa hankkia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 07:27 ei pahalla mutta kirjoitti:
Vanhempanne ovat olleet kannustavia, se kuuluu vanhempien rooliin. Pitää hymyillä ja onnitella vaikka sydän itkee. Vaikka sisimmässään monikin äiti on itkenyt ja varmaan parkunut ääneenkin yksinään tai isänne kanssa ja hakannut päätä seinään että tässäkö kasvatus meni pieleen kun pitää lapsena lapsia alkaa hankkia.
mistäs helvetistä sä sen tiiät oliko meidän äidit ja isät tosissaan onnellisia meidän puolesta?!
sä et ees tunne meitä saatika meidän vanhempia, joten mene jonnekkin muualle pätemään!!
 
tippana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 07:27 ei pahalla mutta kirjoitti:
Vanhempanne ovat olleet kannustavia, se kuuluu vanhempien rooliin. Pitää hymyillä ja onnitella vaikka sydän itkee. Vaikka sisimmässään monikin äiti on itkenyt ja varmaan parkunut ääneenkin yksinään tai isänne kanssa ja hakannut päätä seinään että tässäkö kasvatus meni pieleen kun pitää lapsena lapsia alkaa hankkia.
tulee jotenkin sellainen tunne näistä keskusteluista että LAPSI ON MAAILMAN SUURIN VIRHE, onneksi esim. sinä et ole minun äitini.
sinusta taitaa itsestäsi tuntua että olet tehnyt maailman suurimman virheen :kieh: :kieh:
 
useimmat ovat varmaan lapsilleen rehellisiä, niinku mun vanhemmat. ne ei todellakaan hyppineet ilosta ja mun isä ei edes puhunu pumme moneen kuukauteen. mut niin ovat molemmat vaan polvillaan pojan edessä, paapovat pilalle. tytön syntymä ei edes enää ollu mikään järkytys niille, ja toisen raskauden ottivat hyvin. ekaa kertaa raskaana ollessani olin siis 17. isäkin lapsille löytyy, ei kai kukaan neitseellisesti sikiä?? olimme asuneet jo jonkin aikaa yhdessä ennen raskautta, joka oli suunniteltu.
 
epunäiskä
olin 19 kun tulin raskaaksi ja samoin 19 kun tyttö syntyi. lapsella on isä, jonka kanssa asutaan yhdessä omassa kodissa.
vanhemmat otti asian hyvin, ostivat mun isä ja poikaystäväni konjakit ja nostivat maljaa.
ja kyllä ne nuoret ehkäsystä tietää, ja niin tiesin minäkin. söin pillereitä ties kuin kauan mutta jätettiin ne pois kun halusimme yrittää vauvaa joka meille onneksi suotiin.
ja kyllä sitä ehkäsyä osataan käyttää jos ei raskaaksi oikeasti haluta, jokainen tietää että ilman ehkäsyä voi tulla raskaaksi ja jos tietosesti hyppää sänkyyn ilman ehkäsyä niin kyllähän siitä tietää mitä saattaa seurauksena tulla..
ja ihan omana kokemuksena voin kertoa että pojat on yleensä niitä joita ei kiinnosta sitä kortsua esille ottaa, mäkin nuoruudessani seukkailin yhen poitsun kans ja kun sänkyhommiin päästiin niin sanoin ihan että käytetään nyt kortsua mutta pojastapa olisi paljon mukavampaa olla ilman..no eipä tapahtunut sinä yönä muutakun kädestä pitelyä.
 
bigglet
hmmm...korjatkaa jos olen väärässä, mutta ap ei taida vielä tietää,että nyky aikana taitaapi kaikilla lapsilla olla se isä...ellei sit tosiaan sitä ihmettä uudestaan tapahu....oi voi,luulis että jos osaa ehkäsystä puhua ni tietäs että "siihen tarvitaan kaks"...DAA!!!!
 
Mulla on aviomies, tosin ei oltu naimisissa vielä kun esikoinen syntyi. Molempien vanhemmat olivat innoissaan ja erittäin iloisia jälkikasvusta. Toisen syntymä ei yllättänyt ketään, mutta onnitteluja tuli rutkasti =)
 
mammu87
Joo..16 olin täyttäny paria kuukautta ennen kun poikani sain... isä sillä kyllä on...ja yhdessä kaikki asustellaan ja onnellisia ollaan! Porukat suhtautua todella hyvin ensi järkytyksen jälkeen...

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2005 klo 09:28 mammu87 kirjoitti:
Joo..16 olin täyttäny paria kuukautta ennen kun poikani sain... isä sillä kyllä on...ja yhdessä kaikki asustellaan ja onnellisia ollaan! Porukat suhtautua todella hyvin ensi järkytyksen jälkeen...
kaikkea hyvää teille
:flower:
 
minja87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 07:27 ei pahalla mutta kirjoitti:
Vanhempanne ovat olleet kannustavia, se kuuluu vanhempien rooliin. Pitää hymyillä ja onnitella vaikka sydän itkee. Vaikka sisimmässään monikin äiti on itkenyt ja varmaan parkunut ääneenkin yksinään tai isänne kanssa ja hakannut päätä seinään että tässäkö kasvatus meni pieleen kun pitää lapsena lapsia alkaa hankkia.
no oma äitini sai minut 18 vuotiaana..et ihan aidosti oli onnellinen?
 
Laura-89
hei
eiköhän tosiaan nuo kaikki nuoret tiedä mikä ehkäsy on ja mitä voi seurata jossei sitä käytä. Ite oon 15w ja 8.3 on laskettu aika. Tulevalla vaavilla on kyllä isä, mutta emme asu yhdessä eikä meistä varmaan tule mitään perhettä,koska isä joka on 20v ei ole kuulemma valmis omasta mielestään isäks. En aido pakottaa häntä isäks ja kyllähän minä ja vaavi pärjätään ilman isääki yhtä hyvin kuin isän kan ja iteseppä se jätkä katuu sitä muutaman vuoden päästä kun ei ollut esikoisensa ensimmäisinä vuosina mukana ja ne ensimmäiset vuodet ovat lapselle niitä tärkeimpiä. vai?? :wave:
 
mammu87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 16:33 Laura-89 kirjoitti:
hei
eiköhän tosiaan nuo kaikki nuoret tiedä mikä ehkäsy on ja mitä voi seurata jossei sitä käytä. Ite oon 15w ja 8.3 on laskettu aika. Tulevalla vaavilla on kyllä isä, mutta emme asu yhdessä eikä meistä varmaan tule mitään perhettä,koska isä joka on 20v ei ole kuulemma valmis omasta mielestään isäks. En aido pakottaa häntä isäks ja kyllähän minä ja vaavi pärjätään ilman isääki yhtä hyvin kuin isän kan ja iteseppä se jätkä katuu sitä muutaman vuoden päästä kun ei ollut esikoisensa ensimmäisinä vuosina mukana ja ne ensimmäiset vuodet ovat lapselle niitä tärkeimpiä. vai?? :wave:
Mites teille tolla tavalla on käyny?! Tsemppiä ja onnee kuitenkin!! :hug:
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 09:42 -nanne- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 07:27 ei pahalla mutta kirjoitti:
Vanhempanne ovat olleet kannustavia, se kuuluu vanhempien rooliin. Pitää hymyillä ja onnitella vaikka sydän itkee. Vaikka sisimmässään monikin äiti on itkenyt ja varmaan parkunut ääneenkin yksinään tai isänne kanssa ja hakannut päätä seinään että tässäkö kasvatus meni pieleen kun pitää lapsena lapsia alkaa hankkia.
mistäs helvetistä sä sen tiiät oliko meidän äidit ja isät tosissaan onnellisia meidän puolesta?!
sä et ees tunne meitä saatika meidän vanhempia, joten mene jonnekkin muualle pätemään!!
ja ikäs oli... just tuommosen lapsellisen mesomisen takia ei ole ihme että teini-äitejä pennutellaan...
 
punaposki harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 07:27 ei pahalla mutta kirjoitti:
Vanhempanne ovat olleet kannustavia, se kuuluu vanhempien rooliin. Pitää hymyillä ja onnitella vaikka sydän itkee. Vaikka sisimmässään monikin äiti on itkenyt ja varmaan parkunut ääneenkin yksinään tai isänne kanssa ja hakannut päätä seinään että tässäkö kasvatus meni pieleen kun pitää lapsena lapsia alkaa hankkia.
meidän äiti sanoi minulle kun rupesin odottamaan että olisi toivonut minulle toisenlaisempaa tulevaisuutta, vaikka itse oli saanutkin ensimmäisen 17 vuotiaana, nyt kun poika on niin äiti ja isä ovat ihan hulluina häneen ja olen siitä iloinen, mutta edelleen äiti toivoi etten seuraisi hänen jalanjälkiään vaan menisin opiskelemaan, niinkuin menenkin.....
 
äippäjapojat
itse aloin oottaa esikoista 17veenä..synnytin 18veenä ja toinen oli maailmassa kun olin 20 (hetken kuluttua jo peräti 21vee..mutta..)
kysyin joskus äidiltäni mitä jos olisin nuorenpana saanut?
Äiti vastasi että se olis ollut ihan sama. silit olisin ollut yhtä rakas ja lapsenlapsi myös. itse olisin saanut asiani päättää ja tukea ja neuvoja , mikäli niitä haluan...
laspilla on isä ja tulee olemaan ! tosin siskoni sai ennen minua vaavin, joten ei ollut niin kamalan "järkyttävää" äitilleni/isälleni että pikkusisko tuli perästä ja sai lapsia! :heart:
 
[quote title="04.02.2005 klo 13:49 bigglet kirjoitti"]
hmmm...korjatkaa jos olen väärässä, mutta ap ei taida vielä tietää,että nyky aikana taitaapi kaikilla lapsilla olla se isä...ellei sit tosiaan sitä ihmettä uudestaan tapahu....oi voi,luulis että jos osaa ehkäsystä puhua ni tietäs että "siihen tarvitaan kaks"...DAA!!!!

[/quote]


Lapsen siittäminen ja isänä oleminen on 2 täysin eri asiaa.....
 

Yhteistyössä