Modet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petra

Vieras
Pyytäisin miettimään tätä ennustelujen kanssa pelaamista tällä palstalla. Ihmisiä on erilaisia ja toiset herkempiä kuin toiset. Ennustelussa voidaan mennä pahimmillaan melko pitkälle, ja tällöin voidaan myös vaikuttaa ihmisen elämään ja hänen tekemiinsä päätöksiin "ennustelun" varjolla. Mun mielestäni ennustelu ei kuulu tälle palstalle. Voihan ne siirtää jollekin toiselle palstalle tai ryhmään, joka tietää että täällä on tätä huuhaata? Ärsyttää ihmisten sumutus, jota tällä palstalla näköjään melko usein esiintyy :(.

Jokainen voi myös yhtälailla jättää lukematta semmoiset mitkä ei miellytä oli se sitten yleisaiheita,ennustusta,uskontoa ym..tuossa on rasti tuossa ylänurkassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Jos ennustaminen kielletään, samalla pitää kieltää myös Jumalasta - uskonasioista ylipäätään - keskusteleminen.

No eikös ollut puhetta että perustetaan oma uskonto-palsta/ketju tms? Ei mitään sitä vastaan. Mutta tällä ennustajalla on melkoinen vastuu, kun lukee ihmisille tulevaisuutta. Ootteko ajatelleet?

Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Jos ennustaminen kielletään, samalla pitää kieltää myös Jumalasta - uskonasioista ylipäätään - keskusteleminen.

No eikös ollut puhetta että perustetaan oma uskonto-palsta/ketju tms? Ei mitään sitä vastaan. Mutta tällä ennustajalla on melkoinen vastuu, kun lukee ihmisille tulevaisuutta. Ootteko ajatelleet?

Ihan yhtä suuri vastuu on kaiketi sillä, joka saarnaa Jumalasta ja pelastuksesta ja käännyttää toisia omaan uskoonsa.

No en ole ajatellut :xmas:
Olemme kyllä ihan itse vastuussa itsestämme. Aikuisia kaikki, toivottavasti.

Ihan yhtä suuri vastuu on kaiketi sillä, joka saarnaa Jumalasta ja pelastuksesta ja käännyttää toisia omaan uskoonsa.

Kukaan uskova ei kuitenkaan tulevaisuutta ala ennustelemaan vai? "sulle tulee 2 lasta, osta nyt punaiset potkarit eka" jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Kisulit:
Ja noin tosissaan otat? Varo vaan ettei se saa.ta.na lymyä sun takana.

Samaa sulle :). Ja kivaa päivän jatkoa ;).

Vitsinä heitin ton.
Itse asiassa mulla on kokemusta saa.ta.nalla pelottelusta ja vaikka mistä. Tuntuu nykyään tosi vapauttavalta, kun tajuaa että nämä ihmiset ovat oikeasti sairaita, jotka jaksaa pauhata näistä jutuista.
Niin että mukavaa elämää sinullekin :flower:

Vitsinä heitin ton.
Itse asiassa mulla on kokemusta saa.ta.nalla pelottelusta ja vaikka mistä. Tuntuu nykyään tosi vapauttavalta, kun tajuaa että nämä ihmiset ovat oikeasti sairaita, jotka jaksaa pauhata näistä jutuista.

Kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kukaan uskova ei kuitenkaan tulevaisuutta ala ennustelemaan vai? "sulle tulee 2 lasta, osta nyt punaiset potkarit eka" jne...
"Ota jeesus elämääsi ja pääset taivaaseen" :whistle:

Aivan!

Tämä ei ole "ennustelua". Ei taivaaseen tarvi "mennä", jos ei kerran halua. Kaikki on vapaaehtoista. Ja Jeesus on se tie sinne, mutta todella ei mitään pakkoa. Ketään ei väkisin pelasteta. Jumala kunnioittaa ihmisen vapaata tahtoa :heart: . Tämä ennustelu on pikkaisen eri sarjaa.

Tämä ei ole "ennustelua". Ei taivaaseen tarvi "mennä", jos ei kerran halua. Kaikki on vapaaehtoista. Ja Jeesus on se tie sinne, mutta todella ei mitään pakkoa. Ketään ei väkisin pelasteta. Jumala kunnioittaa ihmisen vapaata tahtoa :heart: . Tämä ennustelu on pikkaisen eri sarjaa.
No on se ennustelua. Siis oletetaan että joku "tietää" että saan tytön. Siis yhtä uskottavaa on se, että joku "tietää" että pääsen taivaaseen jos uskon jeesukseen. On vapaaehtoista juu, mutta ennustelua yhtä kaikki. Onhan se punaisten potkareidenkin ostaminen vapaaehtoista.

Vitsinä heitin ton.

Olipas toi 'nätisti' sanottu

mä en kyllä äkkiseltään nää näissä uskonasioissa mitään eroa. toiset uskoo ennustuksiin, toiset raamattuun. jos kannatat vastapuolta niin jätä epäilyttävät ketjut lukematta.

hieman mennään holhouksen puolelle, jos täältä aletaan poistaa ketjuja sen mukaan, että niihin joku uskoo liian voimakkaasti ja antaa ohjata elämänsä. väitetäänhän täällä päivittäin myös, että ilman reimatekkejä et pärjää suomen talvessa tai että hiilihydraatit on perkeleen keksintöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:

Vitsinä heitin ton.

nätisti tai rumasti sanottu, mutta ei sellaisella ihmisellä kyllä ole kaiki kotona joka julistaa asematunnelissa suureen ääneen että nöyrtykää te perkeleensikiöt, olette matkalla helevettihin.

Alkuperäinen kirjoittaja olet varmaan samaa mieltä:
nätisti tai rumasti sanottu, mutta ei sellaisella ihmisellä kyllä ole kaiki kotona joka julistaa asematunnelissa suureen ääneen että nöyrtykää te perkeleensikiöt, olette matkalla helevettihin.

Joskus, ehkä pari kertaa koko elämässäni, on tullut vastaan sellainen ihminen, joka todella kulkee ympäri jossakin ja julistaa vaan kovaan ääneen sanomaansa. En menisi suosittelemaan sellaista toimintatapaa. Yleensä asematunnelissa olevat hahmot esimerkiksi laulavat tai jakavat mainoksia niille, jotka haluavat keskustella (koskee aika montaa politikkoa ja uskontoa) Paitsi tietysti jos koet laulut häiritseviksi, en näe tässä ongelmaa.

Vitsinä heitin ton.

kyllä mun mielestä sellaiset on sairaita tai hyvin aivopestyjä, jotka uskoo että demonit vaanii jokaisen puun takana.

Siis onko se "energian anto-ja ennustusketju nyt poistettu??? :o

Täysin pimeetä meininkiä jos ei mistään saa puhua paitsi vaippamerkeistä ja reimatecistä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja olet varmaan samaa mieltä:

Joskus, ehkä pari kertaa koko elämässäni, on tullut vastaan sellainen ihminen, joka todella kulkee ympäri jossakin ja julistaa vaan kovaan ääneen sanomaansa. En menisi suosittelemaan sellaista toimintatapaa. Yleensä asematunnelissa olevat hahmot esimerkiksi laulavat tai jakavat mainoksia niille, jotka haluavat keskustella (koskee aika montaa politikkoa ja uskontoa) Paitsi tietysti jos koet laulut häiritseviksi, en näe tässä ongelmaa.
Jaa, no mun mielestä tämän ketjun ap on sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja pakana4ever:
Siis onko se "energian anto-ja ennustusketju nyt poistettu??? :o

Täysin pimeetä meininkiä jos ei mistään saa puhua paitsi vaippamerkeistä ja reimatecistä :headwall:

eikä oo tallessa se ketju on kaikkien luettavana.

Yhteistyössä