Moderaattori vastaisitko minulle/meille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
haluan lukea Btdt:n kirjoituksia, jotka fiksuudesta huolimatta saattavat olla sarkastisiakin. Minua sarkastisuus ei ole koskaan haitannut eikä kyse ole mistään ilkeydestä vaan verbaalisesta ulosannista, joihin nähtävästi kaikki eivät pysty, naisistakaan.. Eikä Btdt ole niitä itse aloittanut "heittämällä kiveä". Minusta pahuudella ja sarkastisuudella ei todellakaan tarkoiteta samaa! Pidän itseäni herkkänä, mutta nähtävästi ja onneksi en ole noin herkkä. Elämässä tulee kyllä todellistakin paskaa päälle!

Olen aina ollut sitä mieltä, että jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa pidä ennemmin suusi kiinni. Ihminen näyttää vain todellisen tyhmyytensä silloin. Tällaisiin luen esim. nimeltä mainitsemattoman kommentit toisten seksielämän puutteesta kun toinen tuntuu hänestä tiukkapipolta ja nipolta. Näistä viesteistä ei vaan välity mikään fiksuus eikä niissä ole muuta pohdittavaa kuin tämän kirjoittajan iän ihmettely. Minusta on hieman surullista ja säälittävää, että Btdt:n ajatuksia herättävät kirjoitukset olisivat yleensä verrattavissa näihin kirjoituksiin. Toki näillekin viesteille on täällä lukijansa ja se sallittakoon!

Alkuperäinen kirjoittaja Xy1:
Harvinaisen totta. Tuo asia minuakin on häirinnyt jatkuvasti. Olen tavoistani poiketen häntä "nälväissyt", kun korpeaa tuollainen jatkuva toisten mielipiteiden vähättely. Jos ei pysty vastaväitteitä muuten keskustelussa esittämään, niin siitä on älykkyys kaukana. Tarkoitus lienee pilkunviilauksella karkoittaa kaikki osallistujat ja jatkaa yksinpuhelua. Varma konsti tehdä itsestään "suosittu" on ivallisesti vielä korjata toisten kirjoistusvirheitä.

Sinä olet korkeintaan tehnyt yrityksiä nälväistä, mutta koska tämä kirjoittelu ei ole kilpailu siitä, kuka on suosituin tai ylipäätään kilpailu, ovat yrityksesi menneet ainakin minun kohdallani täysin hukkaan. Ehkä kuitenkin olet saanut itse niistä jotain tyydytystä.

Vaikka sanot, ettei tapanasi ole 'nälviä' muita, voisit ehkä kuitenkin hieman harjoitella sitä, ettet jatkossa jäisi 'nälväisyinesi' ihan huomiotta ja vaikuttaisi pelkästään mielensä pahoittaneelta pikkukakaralta.

Kun luin läpi kaiken sen mitä tänne oli eilen ja tänä aamuna kirjoitettu minulla tuntui ensialkuun olevan mahdottomasti sanottavaa...vähän jokaiseen kommenttiin.
Mutta jälleen kerran hiljennyin lukemaan "domenican" viisasta kirjoitusta ja se kosketti todella.Ei sen jälkeen jäänyt paljon mitään sanottavaa, siinä oli jo kaikki.

Ainoastaan se että kun "Lillukka" luulee minun sanoneen täällä kirjoittelun olevan sen takia epämieluisaa, etten minä olisi enää ns päähenkilö, se on väärä luulo.En edes ole missään vaiheessa halunnut olla päähenkilö.
Minusta tänne ei enää ole kivaa kirjoittaa lähinnä siksi että heti tulee joku häiriköimään jutustelua, vaikka keskustelisi oikeassa ketjussakin.(siis siinä mikä sen tyyliseen keskusteluun on varattu.)
Toinen asia mikä tekee tänne kirjoittelusta nykyään inhaa puuhaa on tuo toisten mollaaminen ja kieliopillisiin asioihin puuttuminen...komenteleminen.

Pitäisi varmaan sekin mainita, etten todellakaan teeskentele olevani tyhmä.Miksi ihmeessä sen tekisin, se on vain puhdas tosiasia.Minä en ole mikään viisas yksilö, en sanan varsinaisessa merkityksessä.Sille en mahda mitään, luoja on minut tällaiseksi luonut ja siihen minun ja teidänkin on tyytyminen...valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Domenica:
Been there done that, lisään vielä. Olen aina ihaillut sanavalmiita, älykkäitä henkilöitä, joilla on paljon asiatietoa. Siis tässä asiassa ihailen sinua. Mutta en ymmärrä, miksi pilaat tuon kaiken katkeralla sarkasmilla ja joskus suoranaisella ilkeydellä? Japanilaiset kyllä pitäisivät sinua mielenkiintoisena, mutta vain jos jättäisit toisiin suoraan kohdistuvan,ilkeän sarkasmin kotiin, sillä he ovat todella herkkänahkaisia mitä tulee loukkauksiin. Olen itse sen kantapään kautta oppinut.

No ehkäpä minä sitten tulen kyselemään neuvoja kokeneilta, täältä suomalaiselta anonyymiltä Ellien seksikeskustelupalstalta, kun tunnen tarvetta osallistua japanilaiseen virtuaalikeskusteluun?

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
MUTTA: Mikä hiton pointti moderaattorilla on siirtää jokin noin älyvapaa ketju kuin mitä tuo lothar on, yhtään minnekään, paitsi bittiavaruuteen? Miksi ylläpitää ketjua, joka on täynnä moderointia, eikös se jo kerro sen, että ketju on turha ja provosoiva?

Itse vilkaisin ketjua nähdäkseni mikä se on ja olihan se.

Minusta vaikuttaisi, että kyseessä on vanha kunnon 'kaikkien kukkien kukkiminen'-ilmiö. Kuvitellaan, että sananvapauden nimissä on internettiin päästettävä julki ihan mitä tahansa paskaa.

Silloin kun rajoja ei juurikaan ole, tai niiden kiinnipitämiseen rohkeus puuttuu, tulee moderoinnista varsin tuulella käyvää ja käsittämätöntä.

Been there, done that. Jepulis. Tuulella käyvää on, voisiko sanoa, että mode on tuulimuna, heh (ja "heh" ajatellaan sarkastisella äänellä).

Leena. Mikä sinusta on häiriköintiä, sekö, että ihmiset kommentoivat tavalla joka ei ole odotustesi mukaista? Kovasti tunnut muutenkin tekevän oletuksia ja päätelmiä ihmisten mielialoista, seksuaalisuudesta, yms. muutamien rivien perusteella. Se minua hämmästyttää, sillä analysointi on vaikea laji, etenkin kun sitä koettaa tehdä muutamien rivien perusteella. Ei onnistuisi minulta, ilman tarkempia vinkkejä päättely, kuinka paljon joku harrastaa seksiä ja minkälaista tuo seksi on.

Been there, done that. Jepulis. Tuulella käyvää on, voisiko sanoa, että mode on tuulimuna, heh (ja "heh" ajatellaan sarkastisella äänellä).

Leena. Mikä sinusta on häiriköintiä, sekö, että ihmiset kommentoivat tavalla joka ei ole odotustesi mukaista? Kovasti tunnut muutenkin tekevän oletuksia ja päätelmiä ihmisten mielialoista, seksuaalisuudesta, yms. muutamien rivien perusteella. Se minua hämmästyttää, sillä analysointi on vaikea laji, etenkin kun sitä koettaa tehdä muutamien rivien perusteella. Ei onnistuisi minulta, ilman tarkempia vinkkejä päättely, kuinka paljon joku harrastaa seksiä ja minkälaista tuo seksi on.

Teen päätelmiä ja luon päässäni mielikuvia myös siitä mitä ihmiset jättävät sanomatta.Tällaisen kuvan olen ko henkilöstä saanut ja sen olen saanut lähinnä hänen kirjoituksistaan ja kirjoittamasta jättämisistään. Minulle on sanottu täällä että; "se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa" ja se taisi pitää paikkansa.

Ei se ei ole häiriköintiä että ihmiset kommentoivat tekemisiäni...sitähän ei voisi edes kieltää...pyytää jättää tekemättä.Mutta se että jos keskustelen jonkun kanssa vaikka tuolla erotiikkaketjussa, niin sinne keskustelun väliin tullaan heittämään herjaa ja häiritsemään...se on häiriköintiä ja ikävää sellaista.Se vie myös hauskuuden kirjoittamisesta. =(

Heh, joo. Tuulimunastahan ei synny lasta, mutta tässä tapauksessa 'sitä toista' näyttää syntyvän.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä