MLL perhekahvila ?!

• Viestiketjun aloittaja dfgj
  • Ensimmäinen viesti
dfgj
Mimmonen on? Onko siellä äitiä lapsineen ja sitten ihmiset vaan juttelee ja kahvittelee vai? Jos meen ihan uutena, niin mitenköhän siellä otetaan vastaan? Kaksvuotiaalleni suositeltiin enemmän lasten seuraa, kerhoja jne, että rupeis puhumaan enemmän, ni jos tonne menis....

"Kaiku"
Rohkeasti mukaan vaan, meille ainakin olivat viikon kohokohta. Riippuu kahvilasta, meillä oli toisinaan jotain ohjelmaa (tyyliin Me&I esittely, joku luento lasten nukkumisesta tms., kirjasto esittelykäynnillä yms.). Paikalla oli aina kahvia, teetä ja jotain syötävää (leipää, pullaa, keksejä) 1,5 euron hintaan. Siinä istuskeltiin, lapset leikkivät kahvilan järjestämillä leluilla ja äidit turisivat kahvin äärellä. Aluksi voi tuntua vaikealta, mutta lapsistahan ainakin riittää aina puhuttavaa vieraankin kanssa. Eli reippaasti vaan mukaan - itse löysin useamman hyvän kaverin tuolta piireistä joihin pidetään edelleen yhteyttä vaikka kotiäitivuosista onkin aikaa.

Siellä on äitejä ja lapsia, juodaan kahvia ja ihmiset juttelee..Itse koen ne hieman hankalina paikkoina kun aika moni tuntee toisensa jo muutenkin niin ne juttelee sit vaan keskenään..Joten mä en niissä välitä käydä sen takia, toki jos lapselle sitä suositellaan niin kävisinhän minä siitäkin huolimatta et sen tunnin pari siellä itsekseni joutuisin istuskelemaan..Lämpenee ne ihmiset sit jossain kohtaa kuitenkin sullekkin juttelee kun vaan viitsii ahkerasti siellä käydä.

• Tykkää
Reactions: MariMandariini
Mun mielestä ne on ihan kivoja paikkoja. Ite oon ottanu taktiikaksi sen että meen vaan jutteleen muitten kans, yleensä ensin lapsista ja pikkuhiljaa muista asioista. En oo mitenkään erityisesti kenenkään kanssa ystävystynyt ja aina jos näen kahvilassa uusia ihmisiä niin otan heihin kontaktia ettei tuu kenellekään orpo olo.

dfgj
Se siinä vaikeeta just onkin, kun ei tunne ketään. Oon myös ite hirmusen huono menemään juttelemaan muitten kanssa. Mutta ei neuvolassa jätetty kauheesti valinnan varaa, sano että tarvitsee lapsen seuraa juttelun opettelemiseen. Harmittavasti meillä on hirveen vähän kavereitakaan....

kannatan!
mä aloin tytön kanssa käymään ensin edellisellä paikkakunnalla, vaikka en yhtään tienny ketä siellä käy. siellä oli kyl hyvä ilmapiiri ja helposti tutustuin kaikkiin siellä.

nyt muutettiin ihan vieraalle paikkakunnalle, mistä ei ennalta tunneta ketään, niin menin vaan ja tosi hyvin otettiin vastaan sielläkin. :)

siellä lapset leikkii, ja välillä on ohjattua tekemistä, ja sit on kahvi, tee, mehu yms. tarjoilu, meillä maksaa 1e/perhe. vuorotellen viiään tarjottavat ja kassasta saa sit ottaa rahaa sen verran mitä on menny ostoksiin ku ite vie niitä.

nyt on vaan harmikseni jääny 3 kertaa väliin, kun aina ollu maanantaisin menoja. :( (ma on meidän kerhopäivä :) )

Yhteistyössä