MLL:n lastenhoitajia käyttäneet hohoi...

Paljonko aikaisemmin hoitaja ois hyvä tilata ja onko jotain ikärajaa kuinka pieniä vahtivat (2xn 1,5h hoitotarve)?

Oon ollut melkein 15 vuotta äiti ennen kuin ekaa kertaa pitää tilata vieras lastenhoitaja :)
 
"auringonkukka"
Kannattaa tilata heti kun tietää hoitopäivän ja -ajan, riippuu piiristä mutta esim. se mihin aiemmin kuuluin, niin niiden mielestä esim. 0-3kk ikäisen hoitotaidot kuuluu vaan niille , joilla on omia lapsia. Vaikka mulla on kokemusta ihan pienistäkin ja ammatinkin puolesta.. Niin pointti oli siis, että ihan vauvojen hoitotaitoja ei ole niin monella hoitajalla, ja riippuu sun hoitotarpeesta, mutta esim. arkena päiväsaikaan on muutenkin vähemmän käytössä olevia hoitajia.. Tai osaavat varmaan, mutta sellaisille hoitajille joilla ei ole sitä raksittu sieltä tiedoista, ei tarjota tämmösiä keikkoja. Tulipas jotenkin epäselvästi..
 
Kannattaa tosiaan tilata mahd. aikaisin. MLL-hoitajat eivät tee ko. duunia päätyönään vaan ns. oman elämänsä ohella, joten mitään takuita ei siitä saa, että hoitaja varmasti löytyy.

Turussa 0-3kk ikäisiä hoitaa kyllä myös lapsettomat, sillä mä itse olen jättänyt 2kk ikäisen useammaksi vuorokaudeksi MLL-hoitajien hoidettavaksi. Kaksi hoitajaa muodostivat ns. hoitajaringin, koska ei kukaan pysty siitä omasta elämästään irtaantumaan moneksi päiväksi 24/7. Kummallakaan hoitajalla ei ollut omia lapsia, toisella oli ikää vajaa 30v ja huomattavan paljon kokemusta MLL-hoitajana olemisesta, toisella oli ikää 18v ja hoitoalan opinnot kesken, eli ainakin edes jonkinlaista kokemusta.

Hyvin hoitui lapsi, ei mitään valittamista. Hoidon taisin tilata noin kuukautta etukäteen, ellen nyt ihan väärin muista :)
 
"auringonkukka"
Juu, sanoinkin että riippuu piiristä. Täällä sain kyllä "oikeudet" hoitaa noita ihan pieniäkin, tokikaan niitä ei kovin usein hoidttavana ole.. Ja ei ne tosiaan voi luvata ihan varmasti hoitajaa, mutta mitä aiemmin pyydät, sen varmemmin toki saa.
 

Yhteistyössä