Miun on vaikea ymmärtää ihmisiä jotka ei yhtään piittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja caro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta tuntuu että tämä yletön sisustusvaatimus on aikansa tuote. Kun eletään tällaisessa mediakulttuurissa, jossa omaa olemusta, brändiä, luodaan näkymisen ja näyttämisen kautta.
Onhan ennenkin ihasteltu niitä koteja, joissa asukkaat tykkää laittaa sievästi, mutta taviskodilta sitä ei ole samalla lailla vaadittu. Eikä kaikilla ole ollut moiseen aikaa tai rahaakaan. Niissä asuvilla on ollut muut priorisointikohteensa johtuen ihan käytännön syistä, ja heitä on sit arvostettu omista osaamisistaan jne.

Ei kannata ajatelle liian ahtaasti, tapoja elää on monia, aikansa ja rahansa kukin käyttäköön kuten haluaa. Ja ihan oikeasti, ei kaikilla ole niin voimakasta esteettisyyden kaipuuta tai kykyä tai kiinnostusta sisustaa.

Ihan mielenkiinnosta: ulotatko muuten tämän ymmärtämättömyyden myös miespuolisiin? Useinhan heille suvaitaan avarampi käytös tämän asian suhteen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja caro:
kotinsa sisustuksesta. Että on mummolta perityt räikeänkukertavat plyyssisohvat ja serkulta saatu matto olohuoneessa, kaikki ihan eri paria ja niin toisiinsa sopimatonta että ihan pahaa tekee. Ja kun yleensä tämmöisissä kodeissa siisteystasokin on jostakin syystä melko heikko, ihan kuin se koti olisi vain paikka missä asutaan, viihtyvyydellä ei merkitystä. Tuollaisestahan luulisi ihan masentuvan! Ja oikeastaan miun tuntemat asukkaat näissä kodeissa onkin hiukan masentunutta sorttia, syövät mielialalääkettä ja ovat vähän saamattomia. Johtuuko se masennus sitten saamattomuudesta vai heijastuuko se asuinympäristöön saamattomuutena, sitä en tiiä.

Ilmankos mullakin menee näin huonosti.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mun on vaikea ymmärtää sinunlaisia ihmisiä jotka näkevät noin paljon vaivaa siitä millainen sisustus muilla on.

peesi :D

ja mitä sisustukseen tulee niin eikö oo tärkeintä että kodin vakituiset asukkaat viihtyy siellä?? kaikille esteettisyys ei ole niin tärkeä asia, joten jos ne mummon perintökalut ei haittaa asukkaan omaa silmää niin so what, jos jotakuta vierasta häiritsee niin se on sen vieraan oma ongelma.itse en voi ymmärtää ihmisiä, joilla pitää olla kaikki viimeisen päälle uutta ja kallista, kaikki pitää olla sävy sävyyn ja kämppä näyttää sisustuslehden mainoskuvalta.En minä ainakaan sellaisessa haluaisi asua, vaikka pidän kyllä siitä, että huonekalujen ja muiden juttujen väri ja tyyli sointuvat toisiinsa.Mutta siihen ei tarvita uusimpia ja kalleimpia kalusteita ja mattoja.

Alkuperäinen kirjoittaja caro:
kotinsa sisustuksesta. Että on mummolta perityt räikeänkukertavat plyyssisohvat ja serkulta saatu matto olohuoneessa, kaikki ihan eri paria ja niin toisiinsa sopimatonta että ihan pahaa tekee. Ja kun yleensä tämmöisissä kodeissa siisteystasokin on jostakin syystä melko heikko, ihan kuin se koti olisi vain paikka missä asutaan, viihtyvyydellä ei merkitystä. Tuollaisestahan luulisi ihan masentuvan! Ja oikeastaan miun tuntemat asukkaat näissä kodeissa onkin hiukan masentunutta sorttia, syövät mielialalääkettä ja ovat vähän saamattomia. Johtuuko se masennus sitten saamattomuudesta vai heijastuuko se asuinympäristöön saamattomuutena, sitä en tiiä.

Uskoisin sinun pitävän minun kotini sisustuksesta kommenttiesi perusteella. Siltikään en ymmärrä, miksi toisten kotien sisustus, värimaailma ym häiritsee noin kovasti. Lisäksi tuollainen kirjoitus mielialalääkityksen syömisestä ja asuinympäristöstä oli hyvin prosoiva ja naurettava. Se kai sinun tarkoituksesi olikin.
En jaksa tarttua syöttiisi tämän enempää.

Kyllä köyhäkin voi jotain alkeellista sisustusta harrastaa. Ostaa vaikka vähitellen alennusmyynneistä sopivia huonekaluja tai verhoja yms. Niin mekin ollaan miehen kanssa tehty. Ei meidän koti mistään sisustuslehdestä ole ja vuokrakämpässäkin asutaan, mutta kyllä kodista saa viihtyisän halvallakin jos omaa yhtään hyvää makua. ;) Mua vaan pikkasen ärsyttää mun äiti kun se nauroi mulle siitä että haluan kämppään verhot jotka sopii muuhun sisustukseen. En ymmärrä mitä pahaa siinä on. :/

Alkuperäinen kirjoittaja peesh:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En mä syö kuin joskus Buranaa. Ja silti 99% huonekaluistani on kierrätyskamaa.

peesaan. ja muut meidän huushollissa eivät syö edes sitä satunnaista buranaa.

ai niin ja saamattomuudesta en tiedä. Olemme opiskelleet pitkälle ja lapset ovat fiksuja. kotona ollan joo aika väsyjä ja saamattomia usein. Mutta se johtunee siitä, että on jo ikää ja monta raskasta muuttoa takana. Lapsia viedään harrastuksiin mutta myös levätään vaan yhdessä.

Mulla ei ole täällä uusia kalusteita kuin likan Nalle puh-kalusteet. Kaikki muu on käytettyä, että hui kamala. Mulla nyt ei vain ole varaa ostella uusia huonekaluja. Ei nämä nykyyset huonekalut mun mielestä nyt aivan järkyttävät ole vaikka kirjahylly onkin vanhempi kuin mä. :D Paremman näköönen tuo kirjahylly mun mielestä on kuin moni uusi hylly.

Yhteistyössä