mitö tekisit, jos lapsi irrottaisi turvavyön...

vierass
Meillä on takaovet ollu lapsilukossa siitä lähtien kun esikoinen laitokselta kaukalossaan kotiutui. Hullua olla käyttämättä, syystä ne on keksitty.. Ja juu, joskus jäin ite takapenkille jumiin kun olikin lukko päällä mutta mieluummin mies pomppasi oven avaamaan kuin otti sen riskin että ovi aukeaa lapsen toimesta.

Meillä on lapsilukot ollu käytössä aina siihen asti kun lapset kouluikäsiä. Vielä nykyäänkin jos teinin kanssa riitaa ennen autoilemaan lähtöä (ei halua mukaan tms.) napsautan vaistomaisesti lapsilukon päälle.
Sanovat ylisuojelevaks :xmas:

ei liiku
Minä olen pysäyttänyt monta kertaa auton (lähes missä vaan, turvallisesti), pitänyt saarnan avaamisen vaarallisuudesta ja jopa poistanut lapsen autosta tämän vuoksi. Auto ei liiku metriäkään,ellei kaikkien lasten (myös teinien) vyöt ole kiinni. Ja yleensä olen melkoisen "höllä" kasvattamisessa, leikkien suhteen yms.

Lapsilukot meilläkin oli jo tuon synnyttyä. Nyt on 6v eikä ne oo päällä. Tietää tarkkaan että samantein uudelleen joutuu lukon taa jos hölmöilee. Kysyy luvan avaamiseen. Turvavyön on avannu parikertaa ja oppinu ettei auto liiku mihinkään ennenkun se pysyy kiinni. Ei oo avannu sen koommin. Kyl se lapsilukko on hyvä olla etenkin pienempien kanssa, en minä voinut luottaa siihen että ei se ennenkään oo..

Lapsilukot on meilläki ollu käytössä heti esikoisen syntymästä asti, mut kävipä kesällä niin ett esikoinen oli jossain välissä saanu kuopuksen puoleisesta ovesta näplättyy sen lukon auki ja kuopus rimpuili erään kerran sit turvaistuimesta vyöt selän taa ja avas oven. Auto seis siihen paikkaan, kunnon pelottelut molemmille, istuimen vyöt järkyttävän tiukalle, lukko takas ja matka jatku.

Mellä on lapset niin peloteltu, että eivät uskalla avata turvavöitä auton ollessa vielä liikkeellä.:kieh:

Meillä todellakin kaikilla aina turvavyöt ja ovet kiinni. Lapset tietää hyvin miksi näin, eikä rämpläilele le ovia kesken ajon, koska ne voi aueta, kun ei ole koskaan lapsilukkoja ollut. Nyt siis tyttö luuli meidän olevan jo parkkiksella eikä liikennevaloissa. Olen varma, että tämän jälkeen vielä vähemmän lapsilukolla on käyttöä, koska tytöt säikähti sen verran pahoin.

toimintaa!
Meillä todellakin kaikilla aina turvavyöt ja ovet kiinni. Lapset tietää hyvin miksi näin, eikä rämpläilele le ovia kesken ajon, koska ne voi aueta, kun ei ole koskaan lapsilukkoja ollut. Nyt siis tyttö luuli meidän olevan jo parkkiksella eikä liikennevaloissa. Olen varma, että tämän jälkeen vielä vähemmän lapsilukolla on käyttöä, koska tytöt säikähti sen verran pahoin.
vittu hanki se lapsilukko prkl tai soitan viranomaisille!!!

• Tykkää
Reactions: rops
Wieruus
Meidän autossamme ei edes ole lapsilukkoja. Mutta sääntö on ollut aina se että lapsi ei avaa itse ovea, oven avaa aikuinen. Turvavyönsä on saanut avata itse kun on saanut luvan, mutta oviin ei ole saaneet koskea.

Yhteistyössä