Mitkä värit käy sekä tytölle, että pojalle?

  • Viestiketjun aloittaja Värit haussa
  • Ensimmäinen viesti
niin
onhan noita olemassa muutamia neutraaleja ja sitten nämä perinteiset tyttö/poika värit jotka ovat hyvä asia sillä eri sukupuoltahan meillä on kaksi ja näin myös pitää pysyä eikä mennä sekoittamaan
 
JONSERED Karhunkantaja
Väärä väri voi saada pojalta pilin putoamaan ja tytölle kasvamaan. Tämä on varmaa tietoa.

:headwall:

Ihan saman tekevää, oikeasti. Ennen sininen oli naisten väri ja punainen miesten ja joskus toisin päin. Ja onpa ihmisiä, jotka pitävät jostain muusta, kuin noista kahdesta väristä.

Mistä näitä ihmeellisiä asenteita nykymaailmassa yhä sikiää? :eek:
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Väärä väri voi saada pojalta pilin putoamaan ja tytölle kasvamaan. Tämä on varmaa tietoa.

:headwall:

Ihan saman tekevää, oikeasti. Ennen sininen oli naisten väri ja punainen miesten ja joskus toisin päin. Ja onpa ihmisiä, jotka pitävät jostain muusta, kuin noista kahdesta väristä.

Mistä näitä ihmeellisiä asenteita nykymaailmassa yhä sikiää? :eek:
niinpä, mistäs sinun IHMEELLINEN asenne nykymaailmassa sikiää?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
niinpä, mistäs sinun IHMEELLINEN asenne nykymaailmassa sikiää?
Mikä niistä? :saint: :D

Sekö, jonka mukaan kaikki värit käyvät lapsella, sukupuolesta riippumatta? Vaiko se, että ihmiselle on laitettu aivot siksi, että niitä saa käyttää?

Ja onhan niitä kieltämättä läjäpäin muitakin... :whistle: :D
 
en ehkä laittaisi vaaleanpunaista tai pinkkiä pojalle, paitsi kotioloissa... eli kaikki värit käy. Itse ostelin esikoisen odotusaikana ennenkuin tiesin sukupuolta niin kaikkia värejä paitsi sinistä ja vaaleanpunaista. Mutta tavallista punaista ostin, koska se käy kummallekkin. Rakastan värejä, itse en ostanut yhtään beigeä enkä ruskeaa :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
niinpä, mistäs sinun IHMEELLINEN asenne nykymaailmassa sikiää?
Mikä niistä? :saint: :D

Sekö, jonka mukaan kaikki värit käyvät lapsella, sukupuolesta riippumatta? Vaiko se, että ihmiselle on laitettu aivot siksi, että niitä saa käyttää?

Ja onhan niitä kieltämättä läjäpäin muitakin... :whistle: :D
Pahan pistit

:D
 
Hytsi
Värillä ei väliä, vaatteen mallilla tehdään "tyttöjen/poikien vaatteet, paitsi että useat passaa malliltaankin molemmille.... Kyllä se äidin (isän) maku ja mieltymys ratkaisee piten tenavansa pukee.
 
Jutta
Minä pyrin välttämään pojan vaatteissa sinistä, vaalean vihreää ja vaalean sinistä :D Syynä ei ole mikään sukupuoli-leimaaminen mihinkään suuntaan - ehei - vaan kyseessä on makuasia. Kaikki pastellivärit pitäis makuni mukaan poistaa värikartoista :D

Pojalla on lilaa, oranssia, keltaista, punaista, mustaa, beigeä, ruskeaa, raitaa ja ruutua.

Itse en pukisi poikaa pinkkiin, ehkä kauluspaita, koska sen erottaa pojan vaatteeksi... Ota aj tiedä, olenk0o kovinkin suppea äiti lapselleni, mitäköhän traumoja aiheutan :D
 
Katriina
mun mielestä oranssi, vihreä, sininen ja punainenkin, musta, ruskea, keltainen, beige, valkoinen, musta. Melkein kaikki, mutta vaaleanpunainen ei mun mielestä sovi pojille.
 

Yhteistyössä