Mitkä piirteet ihmisessä saavat sinut jättämään ystävystymisen sikseen?

  • Viestiketjun aloittaja OnlyTheLonely
  • Ensimmäinen viesti
OnlyTheLonely
Tai tiedätkö jonkun, jolla ei juuri ole ystäviä ja kaikki muut paitsi hän itse tietävät siihen syyn? Kyselen siksi, koska itselläni ei pahemmin ole kavereita - ja kyllä, olen katsonut peiliin ja miettinyt, mikä minussa on vikana. Perusluonnettaan tuskin paljoa voi muuttaa, mutta pienempiä asioita kenties. Eikä ystävyydessä ole oikein mieltä, jos joutuu esittämään jotain muuta kuin on.
 
öh
no pari sellasta tyyppiä tunnetaan jotka puhuu aina vaan itsestään eikä ole yhtään kiinnostunut toisen kuulumisista. saattaavat tavatessa kyllä kysyä että miten menee tms. mutta kääntävät kohta puheen itseensä. ja sitten on yks siipeilijä, joka koittaa kaikessa saada jotain materiaalista hyötyä itselleen, lastenvaatteita mielellään perii mutta ei kierrätä kellekkään edelleen. kahvit tai oluet sille saa mieluusti tarjota mut koskaan ei ole hänen vuoro. kyydit kelpaa mut itse ei kuljeta koskaan ketään. jutuissaan kyllä olis mukava.
 
Ei kiinnosta muu kuin oma itsensä, itsekeskeinen ihminen
Perusluonne negatiivinen, pelkkää valitusta joka asiasta
Epävarma, ei uskalla sanoa mihinkään mitään, myötäilee vaan
Huumorintajuton tosikko

Noi nyt ainakin nostaa mun karvat pystyyn ja that's it, ei kiinnosta tutustua enempää.
 
Äiti
Minä kartan ihmisiä, jotka ovat röyhkeitä, ajattelemattomia, itsekkäitä tai tyhmiä. Nuo piirteet saavat minut ärsyyntymään. Itsellänikään ei ole montaa ystävää, mutta se johtunee siitä, etten haluakaan enempää. Pidän omasta rauhasta, enkä ole muutenkaan kovin sosiaalinen eli olen tyytyväinen näin. Suurin osa ihmisistä on minun mielestäni aika rasittavaa seuraa.
 
jos ei vaan natsaa
Ei tervehditä aina (siis selvissä tilanteissa, ei välttämättä jostain 5 kilsan päästä ym) ja sitten jutellaan jos jutellaan ym. Eli tämmösten kans en jaksa jutella kuin ehkä kerran tai kaks, sit jää siihen ellei ole jokin pakollinen tilanne keskustella (koulumaailmassa ja työmaailmassa näitä on). Ja huvittavinta on, et jotkut tämmöset saattaa kovasit haluta ystävystyä mutteivät välttis tervehdi jne =D Eikä siis ole kyse näissä tapauksissa ujoudesta.

Myös sellanen minä-minä-minä ja ei pidetä itse yhteyttä. Myös ihan sit se, et jos oikeesti se huumorintaju ei natsaa..en jaksa olla sellasten kans, joiden kans ei natsaa. Se on tosi tylsää. Tai jos ei oo oikeen mitään puhuttavaa, siis ei oikeen yhtään..niin ei kiinnosta sitten. Kun on sellasia, joiden kans natsaa sit tosi hyvin.

Minkäänlaista hyväksikäyttöä ym en hyväksy. Tosin ei mulla onnistukaan, ku en oo sellanen luonne et mut sais semmoseen ryhtymään. Ei oo sitä miellyttämisen halua. Sit ihan ystävää ym voin joskus kuskata, kun kerta muakin voi vaik viedä johki. Tai mitä tahansa muuta se nyt oiski sit.

Eniten mulla tekee se, et natsaako ne jutut ollenkaan. Jos ei oo puhuttavaa, ei mistään mistä nauraa ja se on vaan semmosta...niin sit ne kemiat vaan ei sovi. Sit voi olla ihan ystävällinen, mut en sellasta ihmistä jaksais silleen enempää katella..et kävisin kahvilla ym. Ku ei siinä ois mitään järkeä.
 
...
Ekana tulee mieleen hirveän vihainen ihminen, jos pitää olla haukkumassa vaikka homoja, pakolaisia, työttömiä...ihan mitä vaan. Sellaisen ihmisen seurassa ei kyllä halua olla.
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Minä jätän narsistiset ihmiset sikseen. Heidät onneksi näkee kaukaa, niin tietää kiertää myös.
nää osaa joskus muuten olla tosi petollisia. osaavat olla niin miellyttäviä ensalkuun että, siis niin aidontuntuisesti. mä olen mennyt useammankin kerran vipuun. ei onneksi ole kumppaneihin sattunut, omiin siis joten olen aina helpolla eroon päässyt. paitsi yksi serkkutyttö josta pääseminen kesti vuosia (en henno sukulaisten kanssa riidellä) ja sitten yhden sukulaisen mies, pidän siitä sukulaisesta kovasti joten oli pakko miestäänkin sitten tavata.

puistattavia tapauksia.
 
no
Kartan kaikkia trendipellejä, materialisteja, kultalusikkasuussa syntyneitä, itsekkäitä hölösuita. Etenkin jos vielä ei pidä lapsista tai eläimistä. Semmoisten kanssa ei olisi mitään yhteistä ja tulisi niin paljon mieleipide-eroja että tuskin ystävyydestä tulisi mitään.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Minä jätän narsistiset ihmiset sikseen. Heidät onneksi näkee kaukaa, niin tietää kiertää myös.
nää osaa joskus muuten olla tosi petollisia. osaavat olla niin miellyttäviä ensalkuun että, siis niin aidontuntuisesti. mä olen mennyt useammankin kerran vipuun. ei onneksi ole kumppaneihin sattunut, omiin siis joten olen aina helpolla eroon päässyt. paitsi yksi serkkutyttö josta pääseminen kesti vuosia (en henno sukulaisten kanssa riidellä) ja sitten yhden sukulaisen mies, pidän siitä sukulaisesta kovasti joten oli pakko miestäänkin sitten tavata.

puistattavia tapauksia.
Mulla varmaan on sitten jokin erikoinen kyky kun näen heti silmistä millainen ihminen siellä oikein on.
 
mie
Edellä luetelluista mm. epärehellisyys, minä-keskeisyys, toisten mollaaminen, tahallinen typeryys, ystävyyden jatkuva väärinkäyttäminen omaksi eduksi. Lisäksi ulkoisista piirteistä voi sanoa, että en viihdy tupakoitsijoiden ja baarihaukkojen seurassa.
 
Taateli
En karta minkään sortin ihmisiä eikä mikään lähtökohtaissesti ärsytä. Jos joku osoittautuu ihan mahdottomaks, niin se on eri juttu ja sitä paitsi harvinaista. En halua vaatia muilta enempää kuin itseltä, eli en aseta kauheesti edellytyksiä ystäville.
 
vieras
Minä en tykkää ihmisistä, jotka eivät koskaan tee oma-aloitteisesti mitään ystävyyden eteen. En tykkää myöskään niistä, jotka yrittää musta hyötyä tai puukottaa selkään tai petää lupauksensa monta kertaa.
 
v
Samaa mieltä kuin muut, itseään täynnä olevaa ihmistä en halua ystäväksi. Yksi mun ystävä ei ole ikinä kiinnostunut mun asioista, vauvakin syntyi ja ei onnittelut edes. Hänestä pitäisi olla niiiiin kiinnostunut ja aina hänen luona vierailla, vaikka hänen olisi helpompi vierailla mun luona ( hällä 2 isoa lasta, mulla 3 pientä). sitten jos meen kylään hänen luo, mihinkää ei saa nuo pienet lapset koskea.
 
yksin
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Minä kartan ihmisiä, jotka ovat röyhkeitä, ajattelemattomia, itsekkäitä tai tyhmiä. Nuo piirteet saavat minut ärsyyntymään. Itsellänikään ei ole montaa ystävää, mutta se johtunee siitä, etten haluakaan enempää. Pidän omasta rauhasta, enkä ole muutenkaan kovin sosiaalinen eli olen tyytyväinen näin. Suurin osa ihmisistä on minun mielestäni aika rasittavaa seuraa.
ja minä kun luulin että minussa on jotain vikaa kun "en jaksa katsella" ihmisiä. melkein kaikista löytyy jotain ärsyttäviä piirteitä :D
 
Ap
Mielenkiintoisia vastauksia. Lohdullista kuitenkin, ettei kaikkia ärsytä samat asiat, vaikka muutama selkeä inhokkipiirre tuleekin esille useista vastauksista. Minä en muuten tule toimeen niiden aina oikeassa olijoiden kanssa, jotka eivät voi ymmärtää, miksi en toteuta omassa elämässäni heidän antamiaan "hyviä" neuvoja.
 
kaveriton
Entäs, jos on liian kiltti ja helposti hyväksikäytettävä, aina valmis auttamaan ja eikä uskalla kieltäytyä mistään, ettei vaan toinen loukkaantuisi? Kartetaanko sellaista?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja kaveriton:
Entäs, jos on liian kiltti ja helposti hyväksikäytettävä, aina valmis auttamaan ja eikä uskalla kieltäytyä mistään, ettei vaan toinen loukkaantuisi? Kartetaanko sellaista?
Minä ainakin kartan... :ashamed: Ihmisessä pitää olla särmää, luonnetta. Ja toisaalta pelkäisin käyttäväni hyödykseni toista.
 

Yhteistyössä